Karoserie, nebo její části, vyráběné z karbonových vláken, byly dlouhou dobu výsadou pouze drahých sportovních vozů. Doba se však nezadržitelně řítí kupředu a tyto materiály už se začínají objevovat i na obyčejných pracovních vozech, jakými jsou například Pick-upy.
Koncerne General Motors si začátkem minulého roku poměrně dlouho a úspěšně utahoval z Fordu, který se rozhodl použít pro svůj nejoblíbenější Pick-up Ford F-150 korbu vyrobenou z hliníku. Na zákazníky to možná chvíli fungovalo, ovšem o to větším překvapením bylo, když se objevily zvěsti o tom, že GM nakonec směřuje stejným směrem u svých Pick-upů Chevrolet Silverado a GMC Sierra.
Nové světlo do celé situace však vnesly články na Autonews a The Wall Street Journal, podle kterých by nové pick-upy z produkce General Motors měly dostat korby vyrobené ze speciálního materiálu, který kombinuje hliník a karbonová vlákna. Prozatím nemáme žádné oficiální či potvrzené informace, nicméně spekulace hovoří o speciální kombinaci termoplastů vyztužených karbonovými vlákny, na kterých se v automobilce pracuje již od roku 2011.
O plánech automobilky se toho příliš neví, nicméně Wall Streej Journal naznačuje, že nový materiál by se mohl začít objevovat na korbách pick-upů již během dvou let. Je však velice pravděpodobné, že nová korba se stane součástí pouze vozidel v nejvyšší výbavě. Postupem času by se však nové materiály mohly dostávat i do klasických verzí.
Pokud by se koncept podobných materiálů osvědčil, dá se očekávat, že brzy by mohly podobnou koncepci převzít i ostatní výrobci Pick-upů, kterým se už i na evropském trhu daří stále lépe.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?