Karoserie, nebo její části, vyráběné z karbonových vláken, byly dlouhou dobu výsadou pouze drahých sportovních vozů. Doba se však nezadržitelně řítí kupředu a tyto materiály už se začínají objevovat i na obyčejných pracovních vozech, jakými jsou například Pick-upy.
Koncerne General Motors si začátkem minulého roku poměrně dlouho a úspěšně utahoval z Fordu, který se rozhodl použít pro svůj nejoblíbenější Pick-up Ford F-150 korbu vyrobenou z hliníku. Na zákazníky to možná chvíli fungovalo, ovšem o to větším překvapením bylo, když se objevily zvěsti o tom, že GM nakonec směřuje stejným směrem u svých Pick-upů Chevrolet Silverado a GMC Sierra.
Nové světlo do celé situace však vnesly články na Autonews a The Wall Street Journal, podle kterých by nové pick-upy z produkce General Motors měly dostat korby vyrobené ze speciálního materiálu, který kombinuje hliník a karbonová vlákna. Prozatím nemáme žádné oficiální či potvrzené informace, nicméně spekulace hovoří o speciální kombinaci termoplastů vyztužených karbonovými vlákny, na kterých se v automobilce pracuje již od roku 2011.
O plánech automobilky se toho příliš neví, nicméně Wall Streej Journal naznačuje, že nový materiál by se mohl začít objevovat na korbách pick-upů již během dvou let. Je však velice pravděpodobné, že nová korba se stane součástí pouze vozidel v nejvyšší výbavě. Postupem času by se však nové materiály mohly dostávat i do klasických verzí.
Pokud by se koncept podobných materiálů osvědčil, dá se očekávat, že brzy by mohly podobnou koncepci převzít i ostatní výrobci Pick-upů, kterým se už i na evropském trhu daří stále lépe.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?