Karoserie, nebo její části, vyráběné z karbonových vláken, byly dlouhou dobu výsadou pouze drahých sportovních vozů. Doba se však nezadržitelně řítí kupředu a tyto materiály už se začínají objevovat i na obyčejných pracovních vozech, jakými jsou například Pick-upy.
Koncerne General Motors si začátkem minulého roku poměrně dlouho a úspěšně utahoval z Fordu, který se rozhodl použít pro svůj nejoblíbenější Pick-up Ford F-150 korbu vyrobenou z hliníku. Na zákazníky to možná chvíli fungovalo, ovšem o to větším překvapením bylo, když se objevily zvěsti o tom, že GM nakonec směřuje stejným směrem u svých Pick-upů Chevrolet Silverado a GMC Sierra.
Nové světlo do celé situace však vnesly články na Autonews a The Wall Street Journal, podle kterých by nové pick-upy z produkce General Motors měly dostat korby vyrobené ze speciálního materiálu, který kombinuje hliník a karbonová vlákna. Prozatím nemáme žádné oficiální či potvrzené informace, nicméně spekulace hovoří o speciální kombinaci termoplastů vyztužených karbonovými vlákny, na kterých se v automobilce pracuje již od roku 2011.
O plánech automobilky se toho příliš neví, nicméně Wall Streej Journal naznačuje, že nový materiál by se mohl začít objevovat na korbách pick-upů již během dvou let. Je však velice pravděpodobné, že nová korba se stane součástí pouze vozidel v nejvyšší výbavě. Postupem času by se však nové materiály mohly dostávat i do klasických verzí.
Pokud by se koncept podobných materiálů osvědčil, dá se očekávat, že brzy by mohly podobnou koncepci převzít i ostatní výrobci Pick-upů, kterým se už i na evropském trhu daří stále lépe.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.