Na dnešním trhu s novými automobily už se takřka nesetkáte s výrobcem, který by jakýkoliv ze svých modelů nabízel bez rádia. Tedy s výjimkou technologického průkopníka jménem Tesla. Její nejnovější elektromobil, poněkud problémový Model 3, byl totiž v první vlně dodáván bez klasického FM rádia.
Tesla Model 3 měl být pro automobilku finanční spásou, ovšem kvůli průtahům ve výrobě se stal spíše pohromou. Místo tisíců vyrobených kusů jsme se dočkali jen dvou stovek, přičemž ani ty se k předplatitelům nedostaly. Byly totiž přiděleny zaměstnancům, kteří měli za úkol vozy testovat.
V testovací fázi však nebylo dovoleno pořizovat ve vozech jakékoliv záběry, které by poukázaly na to, že vůz stihl svou premiéru jen díky mnohým nedostatkům, které budou muset být odstraněny za běhu. A jedním z nich byla i absence klasického FM rádia, na kterou před pár měsíci upozornil jeden z prvních majitelů Tesly Model 3 v Texasu. A poté následovalo několik dalších zdrojů, jak informoval web InsideEvs.
Někteří lidé tak nabyli přesvědčení, že pro Teslu už je klasické rádio příliš old-school, takže bude nahrazeno pouze internetovými streamovacími službami jako Spotify, Deezer, atd. Druhá skupinka lidí však stále doufala, že funkce FM rádia dorazí později s updatem. A právě druhá skupinka měla nakonec pravdu.
Elektromobily Tesla jsou totiž čas od času "vylepšeny" pomocí nového software, který do nich automobilka nahrává dálkově prostřednictvím internetu. Stejnou cestou je pak automobilka schopna i odstranění řady různých chyb. Poslední aktualizace však nepřidala jen FM rádio, ale několik dalších užitečných funkcí.
Překvapivé například je, že doteď neuměla Tesla funkci jednoduchého počítadla kilometrů a ukazovala pouze celkový nájezd. Mimoto přibyl ještě systém pro kontrolování tlaku v pneumatikách a aplikace sledující spotřebu. Mnoho dalších vylepšení je však stále ještě v plánu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.