Na dnešním trhu s novými automobily už se takřka nesetkáte s výrobcem, který by jakýkoliv ze svých modelů nabízel bez rádia. Tedy s výjimkou technologického průkopníka jménem Tesla. Její nejnovější elektromobil, poněkud problémový Model 3, byl totiž v první vlně dodáván bez klasického FM rádia.
Tesla Model 3 měl být pro automobilku finanční spásou, ovšem kvůli průtahům ve výrobě se stal spíše pohromou. Místo tisíců vyrobených kusů jsme se dočkali jen dvou stovek, přičemž ani ty se k předplatitelům nedostaly. Byly totiž přiděleny zaměstnancům, kteří měli za úkol vozy testovat.
V testovací fázi však nebylo dovoleno pořizovat ve vozech jakékoliv záběry, které by poukázaly na to, že vůz stihl svou premiéru jen díky mnohým nedostatkům, které budou muset být odstraněny za běhu. A jedním z nich byla i absence klasického FM rádia, na kterou před pár měsíci upozornil jeden z prvních majitelů Tesly Model 3 v Texasu. A poté následovalo několik dalších zdrojů, jak informoval web InsideEvs.
Někteří lidé tak nabyli přesvědčení, že pro Teslu už je klasické rádio příliš old-school, takže bude nahrazeno pouze internetovými streamovacími službami jako Spotify, Deezer, atd. Druhá skupinka lidí však stále doufala, že funkce FM rádia dorazí později s updatem. A právě druhá skupinka měla nakonec pravdu.
Elektromobily Tesla jsou totiž čas od času "vylepšeny" pomocí nového software, který do nich automobilka nahrává dálkově prostřednictvím internetu. Stejnou cestou je pak automobilka schopna i odstranění řady různých chyb. Poslední aktualizace však nepřidala jen FM rádio, ale několik dalších užitečných funkcí.
Překvapivé například je, že doteď neuměla Tesla funkci jednoduchého počítadla kilometrů a ukazovala pouze celkový nájezd. Mimoto přibyl ještě systém pro kontrolování tlaku v pneumatikách a aplikace sledující spotřebu. Mnoho dalších vylepšení je však stále ještě v plánu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?