Na dnešním trhu s novými automobily už se takřka nesetkáte s výrobcem, který by jakýkoliv ze svých modelů nabízel bez rádia. Tedy s výjimkou technologického průkopníka jménem Tesla. Její nejnovější elektromobil, poněkud problémový Model 3, byl totiž v první vlně dodáván bez klasického FM rádia.
Tesla Model 3 měl být pro automobilku finanční spásou, ovšem kvůli průtahům ve výrobě se stal spíše pohromou. Místo tisíců vyrobených kusů jsme se dočkali jen dvou stovek, přičemž ani ty se k předplatitelům nedostaly. Byly totiž přiděleny zaměstnancům, kteří měli za úkol vozy testovat.
V testovací fázi však nebylo dovoleno pořizovat ve vozech jakékoliv záběry, které by poukázaly na to, že vůz stihl svou premiéru jen díky mnohým nedostatkům, které budou muset být odstraněny za běhu. A jedním z nich byla i absence klasického FM rádia, na kterou před pár měsíci upozornil jeden z prvních majitelů Tesly Model 3 v Texasu. A poté následovalo několik dalších zdrojů, jak informoval web InsideEvs.
Někteří lidé tak nabyli přesvědčení, že pro Teslu už je klasické rádio příliš old-school, takže bude nahrazeno pouze internetovými streamovacími službami jako Spotify, Deezer, atd. Druhá skupinka lidí však stále doufala, že funkce FM rádia dorazí později s updatem. A právě druhá skupinka měla nakonec pravdu.
Elektromobily Tesla jsou totiž čas od času "vylepšeny" pomocí nového software, který do nich automobilka nahrává dálkově prostřednictvím internetu. Stejnou cestou je pak automobilka schopna i odstranění řady různých chyb. Poslední aktualizace však nepřidala jen FM rádio, ale několik dalších užitečných funkcí.
Překvapivé například je, že doteď neuměla Tesla funkci jednoduchého počítadla kilometrů a ukazovala pouze celkový nájezd. Mimoto přibyl ještě systém pro kontrolování tlaku v pneumatikách a aplikace sledující spotřebu. Mnoho dalších vylepšení je však stále ještě v plánu.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?