K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Hlubší vzorek dopředu či dozadu? Správnou odpověď mnohdy neznají ani pneuservisy

-mao / AutoRoad.cz, 28. listopadu 2017, 16:15 Aktualizováno 28.11.2017, 16:36 Google+

Pokud jste aktivní řidiči, pak už byste měli mít dávno přezuto. Pokud se ale na přezouvání teprve chystáte, pak by se vám mohlo hodit vyvrácení jednoho z nejběžnějších mýtů, se kterým se můžete stále setkat i u mnohých odborníků. Dokonce ani některé pneuservisy totiž neví, že vyšší vzorek patří na zadní nápravu

Počet komentářů:  21 komentářů (Poslední 07.12. 22:29) Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Dekra

Sdílejte článek

Pokud neměníte celou sadu pneumatik za novou, setkáte se s častým omylem, na kterou nápravu umístit ty lepší, respektive pneumatiky s hlubším stavem vzorku. Na suchu bychom těžko v chování vozidla našli rozdíl. Vlastnosti zimních pneumatik ale využíváme zejména při nepříznivém počasí, kdy odvádí vodu a směs vody se sněhem. Zjednodušeně lze říci, že jakmile pneumatika neodvede vodu, jde vozidlo do smyku.

Zatímco při smyku přední nápravy většinou stačí ubrat plyn, smyk zadní nápravy vyžaduje komplikovanější řešení a má horší následky, protože se vozidlo vychýlí bokem mimo vozovku nebo do protisměru. Ochrana posádky při bočním střetu je ve srovnání s čelním nárazem výrazně nižší z důvodu malého počtu bezpečnostních prvků a velikosti deformačních zón.

Nejhorší kombinace nastává, když jsou vzadu umístěny pneumatiky staré, ojeté a přehuštěné. V takovém případě ztrácí své vlastnosti, neodvádí vodu a udržují kontakt s vozovkou pouze malou částí styčné plochy. Při brzdění se totiž zadní část vozidla nadlehčí, a pokud nemá dostatečnou přilnavost, nastává velký problém. „Jediným argumentem, proč mít lepší pneumatiky vpředu, zůstává možnost vyhrabat se při zapadnutí, ale pro všechny ostatní jízdní úkony během celé doby řízení je žádoucí, aby se neutrhla zadní náprava, a proto hlubší dezén umístěte určitě dozadu,“ radí Martin Bednář z Dekra CZ.

Praxe však stále ukazuje, že ani pneuservisy nemají vždy dostatek znalostí, proto si musíte tuto skutečnost pohlídat sami. Nepříjemným událostem je dobré předcházet.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hlubší vzorek dopředu či dozadu? Správnou odpověď mnohdy neznají ani pneuservisy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 07.12.2017 22:29 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 21 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Design navrhl trofeje pro vítěze Tour de France 2018

Česká cena pro vítěze Tour de France? Její návrh vznikal ve Škodě

Škoda VOS

Tajemná Škoda VOS? Obrněný speciál komunistických papalášů dokázal divné věci

Ilustrační foto

Jak si půjčit auto v zahraničí? Pozor na skryté triky, mohou vás stát balík

Výměna oleje

Jak vyměnit v autě olej? Jednoduchý úkon může být těžší, než se zdá

Vazirani Shul

Vazirani Shul: elektrický hypersport pro petrolheady od tvůrce Gran Turisma

Náraz byl tak silný, že doslova smetl dům ze základů. Místo kusu zbořené základové zdi teď dům podpírá samotný automobil

Auto pevnější než dům? Vůz narazil do domu tak silně, až ho smetl ze základů

Nohy na palubní desce mohou být rychlou cestou k doživotním následkům

Nohy na palubní desce? Rychlá cesta k doživotním následkům

Vincent Black Lightning

Nejdražší motocykl na světě? Black Lightning uháněl 241 km/h už v roce 1948

MINI John Cooper Works se vznáší 65 metrů nad Ostravou. Nejvýše umístěný automobil nad terénem v ČR stojí na Bolt Tower v Dolních Vítkovicích.

Nový ostravský unikát? Extrémněji zaparkované auto už asi v Česku nenajdete

Hyundai i30 N Line

Hyundai představilo novou i30 N Line: Ostře řezaný Hot Hatch vypadá rychle, ale něco mu chybí

reklama
reklama

Doporučujeme

Volkswagen Polo GTI R5 při prvních testovacích jízdách ve Francii

Polo GTI R5 úspěšně absolvovalo první testovací jízdy. Ve Francii si zkusilo…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Tesla Model S s nájezdem 643 700 km? Neuvěříte, jaké byly náklady na její provoz

  3. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

  4. Pneumatiky vyrobené z 10 000 listů papíru? Ruský nápad překvapil i samotné autory

  5. Obrněný Zetor Gerlach? Nová úroveň armádní obrany, modularity, mobility pro různé mise

  6. Předchůdce Felicie přepsal dějiny? Škoda 450 bodovala ve světě, v Česku přišla s revolucí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud