Automobilka Hodna nás všechny relativně nedávno velice mile překvapila svým konceptem městského elektromobilu Urban EV, který svým způsobem předznamenával velké cíle automobilky ve světě elektromobility. Nyní však z Asi přicházejí zprávy o dalších velkolepých plánech.
Elektromobilita by byla fajn, kdyby 1. ceny nebyly tak vysoké a 2. baterie se nabíjely rychleji a vydržely déle. První problém by se mohl postupem času a s narůstající konkurencí vyřešit sám, ovšem řešení druhého problému je čistě v kompetencích automobilek.
A toho si je Honda zřejmě velice dobře vědoma, neboť jak uvádí web Nikkei Asian Review, japonská automobilka chce pod kapotu svých elektromobilů umístit akumulátory, které zvládnou po patnácti minutách nabíjení vzdálenost cca 250 kilometrů. Na trasu Praha - Brno po D1 by to tedy mělo vystačit tak akorát i s popojížděním v kolonách a pár krátkými objížďkami.
Aby mohla Honda těchto ambiciozních cílů dosáhnout, bude muset ukončit spolupráci se společností Panasonic a začít hledat nového dodavatele, který bude schopen nabídnout akumulátory s vyhovujícími parametry. V současné době nepadají žádné návrhy, ovšem elektromobily s těmito parametry by měly být na trhu již kolem roku 2022, takže není příliš na co čekat.
I přes možnost takto rychlého nabíjení je však zapotřebí ještě jeden článek, aby mohl celý koncept správně fungovat: hustá síť rychlonabíječek. Minimálně v Evropě se však do roku 2020 počítá s výstavbou několika tisíců nabíjecích stanic s výkonem 350kW a Japonsko hodlá v nejbližší době upgradovat své stávající nabíječky z výkonu 150 kW na 350 kW.
Co se samotné elektromobility u Hondy týče, první masově vyráběné vozy využívající prvky elektromobility (hybridy, plug-in hybridy, elektromobily) by se měly v Evropě objevit v roce 2019 a v Japonsku hned následující rok, jak uvádí web CarScoops.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?