Automobilka Hodna nás všechny relativně nedávno velice mile překvapila svým konceptem městského elektromobilu Urban EV, který svým způsobem předznamenával velké cíle automobilky ve světě elektromobility. Nyní však z Asi přicházejí zprávy o dalších velkolepých plánech.
Elektromobilita by byla fajn, kdyby 1. ceny nebyly tak vysoké a 2. baterie se nabíjely rychleji a vydržely déle. První problém by se mohl postupem času a s narůstající konkurencí vyřešit sám, ovšem řešení druhého problému je čistě v kompetencích automobilek.
A toho si je Honda zřejmě velice dobře vědoma, neboť jak uvádí web Nikkei Asian Review, japonská automobilka chce pod kapotu svých elektromobilů umístit akumulátory, které zvládnou po patnácti minutách nabíjení vzdálenost cca 250 kilometrů. Na trasu Praha - Brno po D1 by to tedy mělo vystačit tak akorát i s popojížděním v kolonách a pár krátkými objížďkami.
Aby mohla Honda těchto ambiciozních cílů dosáhnout, bude muset ukončit spolupráci se společností Panasonic a začít hledat nového dodavatele, který bude schopen nabídnout akumulátory s vyhovujícími parametry. V současné době nepadají žádné návrhy, ovšem elektromobily s těmito parametry by měly být na trhu již kolem roku 2022, takže není příliš na co čekat.
I přes možnost takto rychlého nabíjení je však zapotřebí ještě jeden článek, aby mohl celý koncept správně fungovat: hustá síť rychlonabíječek. Minimálně v Evropě se však do roku 2020 počítá s výstavbou několika tisíců nabíjecích stanic s výkonem 350kW a Japonsko hodlá v nejbližší době upgradovat své stávající nabíječky z výkonu 150 kW na 350 kW.
Co se samotné elektromobility u Hondy týče, první masově vyráběné vozy využívající prvky elektromobility (hybridy, plug-in hybridy, elektromobily) by se měly v Evropě objevit v roce 2019 a v Japonsku hned následující rok, jak uvádí web CarScoops.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?