240 kilometrů za 15 minut? Elektromobily Honda si kladou vysoké cíle

Honda Urban EV Concept
Honda Urban EV Concept, foto: Honda
Antonín Marek , AutoRoad.cz 23. listopadu 2017 09:55
Sdílej:

Automobilka Hodna nás všechny relativně nedávno velice mile překvapila svým konceptem městského elektromobilu Urban EV, který svým způsobem předznamenával velké cíle automobilky ve světě elektromobility. Nyní však z Asi přicházejí zprávy o dalších velkolepých plánech.

Elektromobilita by byla fajn, kdyby 1. ceny nebyly tak vysoké a 2. baterie se nabíjely rychleji a vydržely déle. První problém by se mohl postupem času a s narůstající konkurencí vyřešit sám, ovšem řešení druhého problému je čistě v kompetencích automobilek.

A toho si je Honda zřejmě velice dobře vědoma, neboť jak uvádí web Nikkei Asian  Review, japonská automobilka chce pod kapotu svých elektromobilů umístit akumulátory, které zvládnou po patnácti minutách nabíjení vzdálenost cca 250 kilometrů. Na trasu Praha - Brno po D1 by to tedy mělo vystačit tak akorát i s popojížděním v kolonách a pár krátkými objížďkami.

Aby mohla Honda těchto ambiciozních cílů dosáhnout, bude muset ukončit spolupráci se společností Panasonic a začít hledat nového dodavatele, který bude schopen nabídnout akumulátory s vyhovujícími parametry. V současné době nepadají žádné návrhy, ovšem elektromobily s těmito parametry by měly být na trhu již kolem roku 2022, takže není příliš na co čekat. 

I přes možnost takto rychlého nabíjení je však zapotřebí ještě jeden článek, aby mohl celý koncept správně fungovat: hustá síť rychlonabíječek. Minimálně v Evropě se však do roku 2020 počítá s výstavbou několika tisíců nabíjecích stanic s výkonem 350kW a Japonsko hodlá v nejbližší době upgradovat své stávající nabíječky z výkonu 150 kW na 350 kW.

Co se samotné elektromobility u Hondy týče, první masově vyráběné vozy využívající prvky elektromobility (hybridy, plug-in hybridy, elektromobily) by se měly v Evropě objevit v roce 2019 a v Japonsku hned následující rok, jak uvádí web CarScoops.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.