Automobilka Hodna nás všechny relativně nedávno velice mile překvapila svým konceptem městského elektromobilu Urban EV, který svým způsobem předznamenával velké cíle automobilky ve světě elektromobility. Nyní však z Asi přicházejí zprávy o dalších velkolepých plánech.
Elektromobilita by byla fajn, kdyby 1. ceny nebyly tak vysoké a 2. baterie se nabíjely rychleji a vydržely déle. První problém by se mohl postupem času a s narůstající konkurencí vyřešit sám, ovšem řešení druhého problému je čistě v kompetencích automobilek.
A toho si je Honda zřejmě velice dobře vědoma, neboť jak uvádí web Nikkei Asian Review, japonská automobilka chce pod kapotu svých elektromobilů umístit akumulátory, které zvládnou po patnácti minutách nabíjení vzdálenost cca 250 kilometrů. Na trasu Praha - Brno po D1 by to tedy mělo vystačit tak akorát i s popojížděním v kolonách a pár krátkými objížďkami.
Aby mohla Honda těchto ambiciozních cílů dosáhnout, bude muset ukončit spolupráci se společností Panasonic a začít hledat nového dodavatele, který bude schopen nabídnout akumulátory s vyhovujícími parametry. V současné době nepadají žádné návrhy, ovšem elektromobily s těmito parametry by měly být na trhu již kolem roku 2022, takže není příliš na co čekat.
I přes možnost takto rychlého nabíjení je však zapotřebí ještě jeden článek, aby mohl celý koncept správně fungovat: hustá síť rychlonabíječek. Minimálně v Evropě se však do roku 2020 počítá s výstavbou několika tisíců nabíjecích stanic s výkonem 350kW a Japonsko hodlá v nejbližší době upgradovat své stávající nabíječky z výkonu 150 kW na 350 kW.
Co se samotné elektromobility u Hondy týče, první masově vyráběné vozy využívající prvky elektromobility (hybridy, plug-in hybridy, elektromobily) by se měly v Evropě objevit v roce 2019 a v Japonsku hned následující rok, jak uvádí web CarScoops.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.