Automobilka Hodna nás všechny relativně nedávno velice mile překvapila svým konceptem městského elektromobilu Urban EV, který svým způsobem předznamenával velké cíle automobilky ve světě elektromobility. Nyní však z Asi přicházejí zprávy o dalších velkolepých plánech.
Elektromobilita by byla fajn, kdyby 1. ceny nebyly tak vysoké a 2. baterie se nabíjely rychleji a vydržely déle. První problém by se mohl postupem času a s narůstající konkurencí vyřešit sám, ovšem řešení druhého problému je čistě v kompetencích automobilek.
A toho si je Honda zřejmě velice dobře vědoma, neboť jak uvádí web Nikkei Asian Review, japonská automobilka chce pod kapotu svých elektromobilů umístit akumulátory, které zvládnou po patnácti minutách nabíjení vzdálenost cca 250 kilometrů. Na trasu Praha - Brno po D1 by to tedy mělo vystačit tak akorát i s popojížděním v kolonách a pár krátkými objížďkami.
Aby mohla Honda těchto ambiciozních cílů dosáhnout, bude muset ukončit spolupráci se společností Panasonic a začít hledat nového dodavatele, který bude schopen nabídnout akumulátory s vyhovujícími parametry. V současné době nepadají žádné návrhy, ovšem elektromobily s těmito parametry by měly být na trhu již kolem roku 2022, takže není příliš na co čekat.
I přes možnost takto rychlého nabíjení je však zapotřebí ještě jeden článek, aby mohl celý koncept správně fungovat: hustá síť rychlonabíječek. Minimálně v Evropě se však do roku 2020 počítá s výstavbou několika tisíců nabíjecích stanic s výkonem 350kW a Japonsko hodlá v nejbližší době upgradovat své stávající nabíječky z výkonu 150 kW na 350 kW.
Co se samotné elektromobility u Hondy týče, první masově vyráběné vozy využívající prvky elektromobility (hybridy, plug-in hybridy, elektromobily) by se měly v Evropě objevit v roce 2019 a v Japonsku hned následující rok, jak uvádí web CarScoops.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.