Vozy se schopností autonomního řízení jsou v posledních letech středem zájmu snad všech významných automobilek, ovšem všichni z tohoto trendu nejsou úplně nadšení. Posledním, kdo se podělil o své negativní zkušenosti, je slavný britský novinář a moderátor Jeremy Clarkson, kterého se prý jeden z autonomních vozů málem pokusil zabít - a to hned dvakrát.
Se svým nepříjemným zážitkem se Jeremy pochlubil ve svém sloupku pro The Sunday Times. Z právních důvodů nemohl jmenovat o který automobil se jednalo, ovšem jeho zkušenost je prý jasným důkazem toho, že do doby bezpečných a spolehlivých autonomních vozidel na silnicích zbývá ještě řada let výzkumu a vývoje.
A jak se měl celý incident odehrál? Jeremy nezacházel příliš do detailů, ovšem podle jeho slov cestoval s vozem schopným "částečně autonomního řízení" po dálnici M4 a jeho vůz udělal během pouhých 80 kilometrů hned dvě velké chyby, které mohly skončit v nejhorším případě i smrtí.
Clarkson však přišel se zajímavým způsobem, jak autonomní elektromobily testovat. Podle jeho názoru by je měli výrobci posílat na "Cestu smrti" v Bolívii. Pokud by prý autonomní vůz tuhle cestu zvládl, pravděpodobně by si ho i koupil.
Pokud by totiž automobil zvládl cestu, během které se musí na velice úzké silnici míjet s náklaďáky tak, že téměř půlka kola visí ve vzduchu nad srázem vysokým 300 metrů a jeho řidič může sedět se založenýma rukama a nemusí nic dělat, pak by si takový automobil klidně koupil.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?