Jeremy Clarkson poslal jasný vzkaz výrobcům autonomních systémů. Kde je mají testovat?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 21. listopadu 2017, 10:30 Aktualizováno 21.11.2017, 11:18 Google+

Vozy se schopností autonomního řízení jsou v posledních letech středem zájmu snad všech významných automobilek, ovšem všichni z tohoto trendu nejsou úplně nadšení. Posledním, kdo se podělil o své negativní zkušenosti, je slavný britský novinář a moderátor Jeremy Clarkson, kterého se prý jeden z autonomních vozů málem pokusil zabít - a to hned dvakrát.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jeremy Clarkson

Jeremy Clarkson | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Se svým nepříjemným zážitkem se Jeremy pochlubil ve svém sloupku pro The Sunday Times. Z právních důvodů nemohl jmenovat o který automobil se jednalo, ovšem jeho zkušenost je prý jasným důkazem toho, že do doby bezpečných a spolehlivých autonomních vozidel na silnicích zbývá ještě řada let výzkumu a vývoje.

A jak se měl celý incident odehrál? Jeremy nezacházel příliš do detailů, ovšem podle jeho slov cestoval s vozem schopným "částečně autonomního řízení" po dálnici M4 a jeho vůz udělal během pouhých 80 kilometrů hned dvě velké chyby, které mohly skončit v nejhorším případě i smrtí.

Clarkson však přišel se zajímavým způsobem, jak autonomní elektromobily testovat. Podle jeho názoru by je měli výrobci posílat na "Cestu smrti" v Bolívii. Pokud by prý autonomní vůz tuhle cestu zvládl, pravděpodobně by si ho i koupil.

Pokud by totiž automobil zvládl cestu, během které se musí na velice úzké silnici míjet s náklaďáky tak, že téměř půlka kola visí ve vzduchu nad srázem vysokým 300 metrů a jeho řidič může sedět se založenýma rukama a nemusí nic dělat, pak by si takový automobil klidně koupil.

Vytisknout

Diskuze: Jeremy Clarkson poslal jasný vzkaz výrobcům autonomních systémů. Kde je mají testovat?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Prototyp nového BMW řady 8

BMW M850i: Auto pro boháče, kteří se bojí plnotučné M8

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud