Vozy se schopností autonomního řízení jsou v posledních letech středem zájmu snad všech významných automobilek, ovšem všichni z tohoto trendu nejsou úplně nadšení. Posledním, kdo se podělil o své negativní zkušenosti, je slavný britský novinář a moderátor Jeremy Clarkson, kterého se prý jeden z autonomních vozů málem pokusil zabít - a to hned dvakrát.
Se svým nepříjemným zážitkem se Jeremy pochlubil ve svém sloupku pro The Sunday Times. Z právních důvodů nemohl jmenovat o který automobil se jednalo, ovšem jeho zkušenost je prý jasným důkazem toho, že do doby bezpečných a spolehlivých autonomních vozidel na silnicích zbývá ještě řada let výzkumu a vývoje.
A jak se měl celý incident odehrál? Jeremy nezacházel příliš do detailů, ovšem podle jeho slov cestoval s vozem schopným "částečně autonomního řízení" po dálnici M4 a jeho vůz udělal během pouhých 80 kilometrů hned dvě velké chyby, které mohly skončit v nejhorším případě i smrtí.
Clarkson však přišel se zajímavým způsobem, jak autonomní elektromobily testovat. Podle jeho názoru by je měli výrobci posílat na "Cestu smrti" v Bolívii. Pokud by prý autonomní vůz tuhle cestu zvládl, pravděpodobně by si ho i koupil.
Pokud by totiž automobil zvládl cestu, během které se musí na velice úzké silnici míjet s náklaďáky tak, že téměř půlka kola visí ve vzduchu nad srázem vysokým 300 metrů a jeho řidič může sedět se založenýma rukama a nemusí nic dělat, pak by si takový automobil klidně koupil.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?