Vozy se schopností autonomního řízení jsou v posledních letech středem zájmu snad všech významných automobilek, ovšem všichni z tohoto trendu nejsou úplně nadšení. Posledním, kdo se podělil o své negativní zkušenosti, je slavný britský novinář a moderátor Jeremy Clarkson, kterého se prý jeden z autonomních vozů málem pokusil zabít - a to hned dvakrát.
Se svým nepříjemným zážitkem se Jeremy pochlubil ve svém sloupku pro The Sunday Times. Z právních důvodů nemohl jmenovat o který automobil se jednalo, ovšem jeho zkušenost je prý jasným důkazem toho, že do doby bezpečných a spolehlivých autonomních vozidel na silnicích zbývá ještě řada let výzkumu a vývoje.
A jak se měl celý incident odehrál? Jeremy nezacházel příliš do detailů, ovšem podle jeho slov cestoval s vozem schopným "částečně autonomního řízení" po dálnici M4 a jeho vůz udělal během pouhých 80 kilometrů hned dvě velké chyby, které mohly skončit v nejhorším případě i smrtí.
Clarkson však přišel se zajímavým způsobem, jak autonomní elektromobily testovat. Podle jeho názoru by je měli výrobci posílat na "Cestu smrti" v Bolívii. Pokud by prý autonomní vůz tuhle cestu zvládl, pravděpodobně by si ho i koupil.
Pokud by totiž automobil zvládl cestu, během které se musí na velice úzké silnici míjet s náklaďáky tak, že téměř půlka kola visí ve vzduchu nad srázem vysokým 300 metrů a jeho řidič může sedět se založenýma rukama a nemusí nic dělat, pak by si takový automobil klidně koupil.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?