Už je to pár měsíců, co jsme vás informovali o záměru čínské společnosti Geely zakoupit americkou společnost Terrafugia, která se zabývá vývojem a stavbou tzv. létajících automobilů. Tehdy čínská společnost odmítala podat jakékolvi vyjádření, ovšem teď už se situace vyjasnila.
Jak uvádí web Automotive News, Geely dnes ráno transakci oficiálně potvrdilo a zároveň dodalo, že transakce už byla posvěcena americkými i čínskými úřady. Jaké konkrétní plány má Geely se společností Terrafugia jsme se opět nedozvěděli, nicméně společnost by se zatím nikam stěhovat neměla, takže zůstane i nadále na území USA.
Vývojem létajících automobilů se v posledních letech zabývá několik desítek společností, nicméně Terrafugia je se svým vývojem pravděpodobně nejdál. Svůj první model Transition chce dokonce představit již příští rok, takže příliv kapitálu z Číny by se jistě hodil. Na druhé straně pak stojí technologický gigant Geely, který již vlastní Volvo nebo Lotus, takže společnost vyrábějící létající automobily by se v portfoliu jistě neztratila.
Na modelu Transition pracují ve společnosti už déle než osm let a jeho vývoj byl lemován stovkami hodin práce a vývoje zcela nových technologií. Výsledkem je však stroj se dvěma sedadly a skládacími křídly, který se ve vzduchu chová jako lehké sportovní sedadlo a na silnici jako obyčejný automobil. Díky svým rozměrům se navíc vejde do běžné garáže a přerod z auta na letadlo trvá méně než minutu.
K provozu navíc není potřeba letecké palivo, motoru stačí prémiový benzín do automobilů, přičemž s plnou nádrží zvládne vzdálenost přes 643 kilometrů při rychlosti až 160 km/h. Na silnici by pak vůz neměl mít problém ani s dosahováním běžných dálničních rychlostí.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.