 
            Už je to pár měsíců, co jsme vás informovali o záměru čínské společnosti Geely zakoupit americkou společnost Terrafugia, která se zabývá vývojem a stavbou tzv. létajících automobilů. Tehdy čínská společnost odmítala podat jakékolvi vyjádření, ovšem teď už se situace vyjasnila.
Jak uvádí web Automotive News, Geely dnes ráno transakci oficiálně potvrdilo a zároveň dodalo, že transakce už byla posvěcena americkými i čínskými úřady. Jaké konkrétní plány má Geely se společností Terrafugia jsme se opět nedozvěděli, nicméně společnost by se zatím nikam stěhovat neměla, takže zůstane i nadále na území USA.
Vývojem létajících automobilů se v posledních letech zabývá několik desítek společností, nicméně Terrafugia je se svým vývojem pravděpodobně nejdál. Svůj první model Transition chce dokonce představit již příští rok, takže příliv kapitálu z Číny by se jistě hodil. Na druhé straně pak stojí technologický gigant Geely, který již vlastní Volvo nebo Lotus, takže společnost vyrábějící létající automobily by se v portfoliu jistě neztratila.
Na modelu Transition pracují ve společnosti už déle než osm let a jeho vývoj byl lemován stovkami hodin práce a vývoje zcela nových technologií. Výsledkem je však stroj se dvěma sedadly a skládacími křídly, který se ve vzduchu chová jako lehké sportovní sedadlo a na silnici jako obyčejný automobil. Díky svým rozměrům se navíc vejde do běžné garáže a přerod z auta na letadlo trvá méně než minutu.
K provozu navíc není potřeba letecké palivo, motoru stačí prémiový benzín do automobilů, přičemž s plnou nádrží zvládne vzdálenost přes 643 kilometrů při rychlosti až 160 km/h. Na silnici by pak vůz neměl mít problém ani s dosahováním běžných dálničních rychlostí.
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?