Už je to pár měsíců, co jsme vás informovali o záměru čínské společnosti Geely zakoupit americkou společnost Terrafugia, která se zabývá vývojem a stavbou tzv. létajících automobilů. Tehdy čínská společnost odmítala podat jakékolvi vyjádření, ovšem teď už se situace vyjasnila.
Jak uvádí web Automotive News, Geely dnes ráno transakci oficiálně potvrdilo a zároveň dodalo, že transakce už byla posvěcena americkými i čínskými úřady. Jaké konkrétní plány má Geely se společností Terrafugia jsme se opět nedozvěděli, nicméně společnost by se zatím nikam stěhovat neměla, takže zůstane i nadále na území USA.
Vývojem létajících automobilů se v posledních letech zabývá několik desítek společností, nicméně Terrafugia je se svým vývojem pravděpodobně nejdál. Svůj první model Transition chce dokonce představit již příští rok, takže příliv kapitálu z Číny by se jistě hodil. Na druhé straně pak stojí technologický gigant Geely, který již vlastní Volvo nebo Lotus, takže společnost vyrábějící létající automobily by se v portfoliu jistě neztratila.
Na modelu Transition pracují ve společnosti už déle než osm let a jeho vývoj byl lemován stovkami hodin práce a vývoje zcela nových technologií. Výsledkem je však stroj se dvěma sedadly a skládacími křídly, který se ve vzduchu chová jako lehké sportovní sedadlo a na silnici jako obyčejný automobil. Díky svým rozměrům se navíc vejde do běžné garáže a přerod z auta na letadlo trvá méně než minutu.
K provozu navíc není potřeba letecké palivo, motoru stačí prémiový benzín do automobilů, přičemž s plnou nádrží zvládne vzdálenost přes 643 kilometrů při rychlosti až 160 km/h. Na silnici by pak vůz neměl mít problém ani s dosahováním běžných dálničních rychlostí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.