Už je to pár měsíců, co jsme vás informovali o záměru čínské společnosti Geely zakoupit americkou společnost Terrafugia, která se zabývá vývojem a stavbou tzv. létajících automobilů. Tehdy čínská společnost odmítala podat jakékolvi vyjádření, ovšem teď už se situace vyjasnila.
Jak uvádí web Automotive News, Geely dnes ráno transakci oficiálně potvrdilo a zároveň dodalo, že transakce už byla posvěcena americkými i čínskými úřady. Jaké konkrétní plány má Geely se společností Terrafugia jsme se opět nedozvěděli, nicméně společnost by se zatím nikam stěhovat neměla, takže zůstane i nadále na území USA.
Vývojem létajících automobilů se v posledních letech zabývá několik desítek společností, nicméně Terrafugia je se svým vývojem pravděpodobně nejdál. Svůj první model Transition chce dokonce představit již příští rok, takže příliv kapitálu z Číny by se jistě hodil. Na druhé straně pak stojí technologický gigant Geely, který již vlastní Volvo nebo Lotus, takže společnost vyrábějící létající automobily by se v portfoliu jistě neztratila.
Na modelu Transition pracují ve společnosti už déle než osm let a jeho vývoj byl lemován stovkami hodin práce a vývoje zcela nových technologií. Výsledkem je však stroj se dvěma sedadly a skládacími křídly, který se ve vzduchu chová jako lehké sportovní sedadlo a na silnici jako obyčejný automobil. Díky svým rozměrům se navíc vejde do běžné garáže a přerod z auta na letadlo trvá méně než minutu.
K provozu navíc není potřeba letecké palivo, motoru stačí prémiový benzín do automobilů, přičemž s plnou nádrží zvládne vzdálenost přes 643 kilometrů při rychlosti až 160 km/h. Na silnici by pak vůz neměl mít problém ani s dosahováním běžných dálničních rychlostí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.