Mnohé automobilky o systémech autonomního řízení jen mluví, zatímco pár vybraných společností už je testuje v ostrém provozu. Dosud však měli všechny tyto společnosti jedno společné: člověka na sedadle řidiče, který mohl kdykoliv převzít kontrolu. To se však díky společnosti Waymo, která je de facto Google převlečený za vývoj autonomních aut, mění. V některých rezidenčních čtvrtích Arizony už se totiž od poloviny listopady prohání automobily bez řidičů.
Včera jsme vás informovali o pokroku společnosti Uber, které se podařilo vylepšit senzory svých autonomních vozidel a zlepšit tak jejich dovednosti i rychlost v praktickém provozu. Ve srovnání s úspěchy společnosti Waymo se však jedná spíš jen o dětské krůčky.
Ta od poloviny minulého měsíce testuje v určitých oblastech Arizony autonomní vozy Chrysler Pacificas bez řidiče. Během svého proslovu na konferenci Keynote v Lisabonu o tom promluvil výkonný ředitel společnosti, John Krafcik. Během svého proslovu také ukázal video, které ukazuje celý koncept v praxi. Následně ho pak okomentoval slovy "To, na co se teď díváte, je startem nové éry pro Waymo a důležitým milníkem v historii této technologie."
Bylo to tak vůbec poprvé, kdy společnost vůbec připustila testování autonomního vozu bez řidiče za volantem. Jak uvádí web Automotive News, společnost už prezentovala tuto technologii vybraným lidem zhruba v polovině října a podle všeho zde nebyl nejmenší problém. Interiér vozu je vybaven přehledným panelem tlačítek pro zahájení jízdy, přerušení jízdy nebo pro nouzové zavolání pomoci.
Waymo plánuje masivní testování tohoto systému v rámci několika měsíců. Testovací zónou by se mělo stát 600 čtverečních mil v rezidenční čtvrti Chandler ve státě Arizona. Uvedení podobných vozů do běžného provozu je pak stále otázkou vzdálené budoucnosti.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.