Mnohé automobilky o systémech autonomního řízení jen mluví, zatímco pár vybraných společností už je testuje v ostrém provozu. Dosud však měli všechny tyto společnosti jedno společné: člověka na sedadle řidiče, který mohl kdykoliv převzít kontrolu. To se však díky společnosti Waymo, která je de facto Google převlečený za vývoj autonomních aut, mění. V některých rezidenčních čtvrtích Arizony už se totiž od poloviny listopady prohání automobily bez řidičů.
Včera jsme vás informovali o pokroku společnosti Uber, které se podařilo vylepšit senzory svých autonomních vozidel a zlepšit tak jejich dovednosti i rychlost v praktickém provozu. Ve srovnání s úspěchy společnosti Waymo se však jedná spíš jen o dětské krůčky.
Ta od poloviny minulého měsíce testuje v určitých oblastech Arizony autonomní vozy Chrysler Pacificas bez řidiče. Během svého proslovu na konferenci Keynote v Lisabonu o tom promluvil výkonný ředitel společnosti, John Krafcik. Během svého proslovu také ukázal video, které ukazuje celý koncept v praxi. Následně ho pak okomentoval slovy "To, na co se teď díváte, je startem nové éry pro Waymo a důležitým milníkem v historii této technologie."
Bylo to tak vůbec poprvé, kdy společnost vůbec připustila testování autonomního vozu bez řidiče za volantem. Jak uvádí web Automotive News, společnost už prezentovala tuto technologii vybraným lidem zhruba v polovině října a podle všeho zde nebyl nejmenší problém. Interiér vozu je vybaven přehledným panelem tlačítek pro zahájení jízdy, přerušení jízdy nebo pro nouzové zavolání pomoci.
Waymo plánuje masivní testování tohoto systému v rámci několika měsíců. Testovací zónou by se mělo stát 600 čtverečních mil v rezidenční čtvrti Chandler ve státě Arizona. Uvedení podobných vozů do běžného provozu je pak stále otázkou vzdálené budoucnosti.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?