Kromě premiéry svého nového konceptu představil Nissan na autosalonu v Tokiu technologii „Canto“ – budoucí zvuk elektromobilů Nissan, díky kterém by se měla zvýšit bezpečnost chodců v době, kdy už přijíždějící automobil neuslyšíme.
„Důležitým prvkem Inteligentní mobility Nissan je to, jak se vozidlo začleňuje do společnosti. A v tom hraje důležitou roli zvuk,“ uvedl Daniele Schillaci, výkonný viceprezident pro globální marketing a prodej vozidel s nulovými emisemi a baterie. „Technologii „Canto“ jsme vyvinuli, abychom zvýšili bezpečnost chodců a přinesli charakteristický zvuk Nissanu – energický a sebejistý, autentický pro naši značku a vyjadřující naši jedinečnou pozici na trhu elektromobilů.“
Název „Canto“ je odvozen z latinského „zpívám“. Barva a výška tónu se mění podle toho, jestli vozidlo zrychluje, zpomaluje, nebo couvá. Zvuk se zapíná při rychlostech do 20 až 30 km/h, v závislosti na požadavcích příslušného trhu.
Primárním cílem technologie „Canto“ bylo především vyvinout výstražný zvuk. Má však také obohatit zvukové prostředí typických městských ulic o charakteristický projev značky Nissan. Zvuk bude hlasitý natolik, aby byl jasně slyšitelný, a přitom příliš nerušil chodce, obyvatele a cestující.
Nissan je průkopníkem v oblasti zvuků vozidel už od roku 2010, kdy uvedl svůj „Systém zvukové signalizace pro chodce“. Inteligentní mobilita Nissan představuje přístup této automobilky k tomu, jak jsou vozidla poháněna, řízena a integrována do společnosti.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?