Kromě premiéry svého nového konceptu představil Nissan na autosalonu v Tokiu technologii „Canto“ – budoucí zvuk elektromobilů Nissan, díky kterém by se měla zvýšit bezpečnost chodců v době, kdy už přijíždějící automobil neuslyšíme.
„Důležitým prvkem Inteligentní mobility Nissan je to, jak se vozidlo začleňuje do společnosti. A v tom hraje důležitou roli zvuk,“ uvedl Daniele Schillaci, výkonný viceprezident pro globální marketing a prodej vozidel s nulovými emisemi a baterie. „Technologii „Canto“ jsme vyvinuli, abychom zvýšili bezpečnost chodců a přinesli charakteristický zvuk Nissanu – energický a sebejistý, autentický pro naši značku a vyjadřující naši jedinečnou pozici na trhu elektromobilů.“
Název „Canto“ je odvozen z latinského „zpívám“. Barva a výška tónu se mění podle toho, jestli vozidlo zrychluje, zpomaluje, nebo couvá. Zvuk se zapíná při rychlostech do 20 až 30 km/h, v závislosti na požadavcích příslušného trhu.
Primárním cílem technologie „Canto“ bylo především vyvinout výstražný zvuk. Má však také obohatit zvukové prostředí typických městských ulic o charakteristický projev značky Nissan. Zvuk bude hlasitý natolik, aby byl jasně slyšitelný, a přitom příliš nerušil chodce, obyvatele a cestující.
Nissan je průkopníkem v oblasti zvuků vozidel už od roku 2010, kdy uvedl svůj „Systém zvukové signalizace pro chodce“. Inteligentní mobilita Nissan představuje přístup této automobilky k tomu, jak jsou vozidla poháněna, řízena a integrována do společnosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?