Řada automobilek považuje spalovací motory za přežitek doby a většinu svých sil investuje do vývoje hybridních nebo čistě elektrických pohonných jednotek. Bývalý technik, inženýr a vývojář Fordu ale odmítá spalovací motory odepsat a místo toho si registroval revoluční patent, který by mohl vdechnout klasickým motorům druhý dech.
Tím člověkem je jistý Jim Clark, který během své kariéry u Fordu stál u zrodu motorů Modular V8 a Duratec V6. Jeho poslední nápad je však ve světě motorů zcela převratným a mimo jiné by měl výrazně přispět k úspornosti spalovacích motorů. Jeho revoluční nápad přitom vyžaduje jen instalaci menšího turbodmychadla pro každý válec motoru zvlášť a instalaci dvou škrtících klapek.
Instalace samostatného turbodmychadla pro každý válec by vyžadovala jejich výrazné zmenšení, díky čemuž by mohly být instalovány blíže k motoru, zabíraly by méně místa a výrazně rychleji by se plnily. V žádosti o registraci patentu pak Clarke podle webu CarScoops uvádí, že toto řešení by mohlo výrazně omezit tzv. Turbo lag a mělo by přinést takřka okamžitý nárůst točivého momentu.
Web Car and Driver ovšem upozorňuje, že tento návrh motoru zůstává zatím pouze teoretickým, neboť dosud nevznikl žádný prototyp. I tak se ale ukazuje, že spalovací motory mají stále co nabídnout a jejich technika se dá stále vylepšovat. Jednoduše řečeno, spalovací motory nejsou mrtvé a ještě dlouho nebudou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.