Řada automobilek považuje spalovací motory za přežitek doby a většinu svých sil investuje do vývoje hybridních nebo čistě elektrických pohonných jednotek. Bývalý technik, inženýr a vývojář Fordu ale odmítá spalovací motory odepsat a místo toho si registroval revoluční patent, který by mohl vdechnout klasickým motorům druhý dech.
Tím člověkem je jistý Jim Clark, který během své kariéry u Fordu stál u zrodu motorů Modular V8 a Duratec V6. Jeho poslední nápad je však ve světě motorů zcela převratným a mimo jiné by měl výrazně přispět k úspornosti spalovacích motorů. Jeho revoluční nápad přitom vyžaduje jen instalaci menšího turbodmychadla pro každý válec motoru zvlášť a instalaci dvou škrtících klapek.
Instalace samostatného turbodmychadla pro každý válec by vyžadovala jejich výrazné zmenšení, díky čemuž by mohly být instalovány blíže k motoru, zabíraly by méně místa a výrazně rychleji by se plnily. V žádosti o registraci patentu pak Clarke podle webu CarScoops uvádí, že toto řešení by mohlo výrazně omezit tzv. Turbo lag a mělo by přinést takřka okamžitý nárůst točivého momentu.
Web Car and Driver ovšem upozorňuje, že tento návrh motoru zůstává zatím pouze teoretickým, neboť dosud nevznikl žádný prototyp. I tak se ale ukazuje, že spalovací motory mají stále co nabídnout a jejich technika se dá stále vylepšovat. Jednoduše řečeno, spalovací motory nejsou mrtvé a ještě dlouho nebudou.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?