Německý časopis Automotorsport jako první přichází s testy zimních pneumatik pro rok 2017. Do testu zařadil rozměr 225/45 R 18, který sice může vypadat jako obutí pro sportovnější vozy, ale vyjíždí na něm i Škoda Octavia (nebo Superb), stejně jako Opel Insignia, Mazda 6 atd.
Do testu byly zařazeny pneumatiky napříč cenovým spektrem a zkušebním vozem bylo BMW 430i. Celá akce probíhala ve Finsku, poblíž městečka Ivalo a zaměřila se na klasickou skladbu disciplín v každém počasí. Tzn. trakci, brzdění, odolnost vůči aquaplaningu nebo valivý odpor na suchu, mokru nebo sněhu.
A každoroční otázka zní: Našel dlouholetý (ale stárnoucí) šampion Continental WinterContact TS 850P přemožitele? Vyzyvatelů měl dost. Ambiciózní Hankook, nebo premianti v podobě Dunlopu a Michelinu mají dostatek technologií. Pro Nokian šlo prakticky o domácí prostředí. A Semperit nebo Cooper mohou vždy překvapit. Dost už ale předmluvy, zaměřme se na výsledky.
1. Místo
Continental WinterContact TS 850P
Vyrovnané (a skvělé) výsledky v každé disciplíně, k tomu dominantní chování na mokrém povrchu. To dělá z tohoto dezénu nezpochybnitelného vítěze. S přehledem obhájí svoji vyšší cenovku, když vám zaručí bezpečnou jízdu bez ohledu na podmínky. Navíc nabídne nízký valivý odpor, který vám vynaložené peníze vrátí zpět u benzinové pumpy. „Pro klasickou středoevropskou zimu nenajdete lepší pneumatiku, než je WinterContact TS 850P. Typickým povrchem je mokro nebo sněhová břečka, případně suchá a umrzlá silnice. Právě na takové podmínky je Continental dokonale vyladěný,“ komentuje výsledek ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.
2. Místo
Dunlop Winter Sport 5
Neudělal jedinou věc špatně, přesto skončil na druhém místě. Na rozdíl od Continentalu se totiž Dunlop ani v jedné disciplíně nedostal přes 9 bodů (max. 10). Zato osmibodových hodnocení posbíral hned několik. Což potvrzuje dokonale vyvážené vlastnosti. K tomu přidává výjimečně dobré brždění na sněhu. Pokud bychom hledali nedostatky za každou cenu, byl by to možná vyšší valivý odpor. Ale I tak si Winter sport 5 odnáší známku „Doporučeno“ a nižší cenovku než vítěz testu.
3. Místo
Semperit Speed-Grip 3
A tady přichází největší překvapení celého testu. Letošní novinka v přímém srovnání porazila prémiovější značky a připíše si první umístění na stupních vítězů. Její dominanta? Jednoznačně chování na sněhu, kde získala 9,9 bodů z 10. Jakkoliv od tohoto pláště není možné čekat nějaký sportovnější projev, můžete se na něj spolehnout kdykoliv od podzimu do jara. „A když nasněží, můžete jet s vědomím, že jste nemohli koupit nic lepšího. Navíc Semperit dominuje v poměru ceny a kvality, když je v porovnání s Continentalem zhruba o 20 % levnější,“ hodnotí rakouský dezén Schwangmaier z Pneumatiky.cz.
4. Místo
Michelin Pilot Alpin PA4
I když už je na trhu novinka v podobě Pilot Alpin 5, do testu se dostala prověřená generace PA4. Jde o pneumatiku se sportovnějším projevem, ať už se bavíme o chování na sněhu nebo na suchu. Na mokru vás spolehlivě podrží, a kdykoliv se bavíme o Michelinu, jako první nás napadne vysoký kilometrový průběh. S koupí francouzského pláště si tak pořizujete jistotu na několik sezón.
5. Místo
Fulda Kristall Control HP2
Druhé překvapení uzavírá TOP 5 a jako poslední v testu získává také známku „Doporučeno“. Německá Fulda se svou novinkou překvapila skvělým handlingem a trakcí, tak důležitou v zimních podmínkách. Rezervy bychom mohli najít v chování na mokré vozovce, ale ani tam vyloženě nezklame. I zde navíc hraje roli cena – za cenu střední třídy dostanete prémiové vlastnosti a jde o jasný cenový tip pro letošní zimu.
Jak dopadli ostatní?
Mírným zklamáním je až 6. místo pro Pirelli, kdy pneumatice kupodivu chyběl náznak sportovního chování a také v dalších disciplínách byla spíše průměrná. Někdo by se mohl divit špatnému výsledku Nokianu A4. Ten ale nabídl bezkonkurenčně nejmenší valivý odpor (dostal 10 bodů z 10) a exceloval na suchu. Na vodě a sněhu to ale bylo o něco slabší, proto jen průměrný výsledek. Pokud by se do testu dostal dezén D4, byla by situace odlišná.
Jihokorejské dezény HankookWinter i*cept evo2 W320 a Kumho WinterCraft WP71 se umístily na 8. a 9. místě. Minimálně pro Hankook jde o nepříjemné překvapení, kdy sice předvádí působivé výsledky na suchu a sněhu, ale na mokrém povrchu je to horší. Na posledním místě skončil Cooper WeatherMaster SA2 a je pouze podmíněně doporučen. Ani na jednom povrchu se nedostal přes 7,1 bodů, takže i přes nízkou cenu dokážeme najít lepší pneumatiky.
Česká stopa v testu
I když zde nenajdeme značku Barum, má Česká republika hned dva zástupce v TOP 3. „Jak vítězný Continental, tak bronzový Semperit se totiž vyrábí v tuzemské továrně,“ prozrazuje ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier a dodává: „Koncernové značky navíc sdílí vybrané technologie právě s prémiovým brandem. Takže např. Barum dostane v dalších sezónách know how letošního Continentalu.“
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?