Oslňování světly protijedoucích vozidel se brzy stane minulostí. V nově otevřené laboratoři společnosti Varroc Lighting Systems se testují inteligentní adaptivní světlomety, které samy dokáží rozpoznat protijedoucí vůz a jsou schopny i autonomně a plně bez zásahu řidiče upravit intenzitu světel tak, aby nedošlo k oslnění jiných řidičů.
„Po investicích v řádech několik desítek milionů korun v Novém Jičíně, kde jsme vybudovali naši globální vývojovou základnu, jsme vyslyšeli i přání zákazníků a obchodních partnerů na asijském kontinentu. Především v Číně dlouhodobě vnímáme velkou poptávku po nových technologiích a supermoderní testovací centrum v Čchang-čou je naší odpovědí na tento trend. Cílem je vybudovat a provozovat funkční moderní vývojová a testovací centra kdekoliv na světě, kde jsou i naši zákazníci“, uvedl viceprezident globálního vývoje produktů Varroc Lighting Systems, Todd C. Morgan.
Nově otvírané technologické laboratoře v prefektuře Čchang-čou, která leží u jižního okraje provincie Ťiang-su, se budou podílet zejména na vývoji nových adaptabilních světlometů (Adaptive Driving Beam – ADB). Ty dokáží díky systému autonomních a plně automatických čidel bez zásahu řidiče reagovat na přibližující se vozy a osoby na cestě. Inteligentní systém, využívající ten nejmodernější software po vyhodnocení situace, následně speciální LED diody ve světlometech ztlumí a zabrání tak oslnění řidiče v protisměru. Jak potvrzují dopravní experti, v závislosti na typu silnice a také použitých reflektorech totiž může oslněný protijedoucí řidič jet až několik stovek metrů prakticky poslepu.
Adaptabilní světlomety se do budoucna mohou stát například důležitou součástí samo-řídících vozů. Společnost Business Intelligence and Strategy Research1 ve své analýze předpovídá velmi dynamický růst trhu s adaptivními světlomety a zároveň odhaduje, že globální trh s ADB do roku 2023 vzroste na zhruba 1,49 miliard dolarů. Adaptabilní světlomety jsou používány už nyní, a to především u luxusních modelů automobilů. Společnost Varroc ale předpovídá instalace tohoto typu technologií i do vozů dostupných široké veřejnosti, a to již v nejbližší době.
„Laboratoř v Čchang-čou má perfektní podmínky pro testování bezpečnosti světlometů. Je proto samozřejmostí, že můžeme kontrolovat jejich vývoj od absolutního začátku a vytvářet tak produkty, z kterých budou mít užitek nejen naši zákazníci, ale i koncoví uživatelé – tj. řidiči,“ podotknul zástupce generálního manažera společnosti William Newman.
Dlouhodobé investice do technologických a technických inovací v zemi čínského draka před nedávnem ocenila i společnost Ford, které Varroc ve spolupráci s Jiangling Motors Corporation (JMC) již přes 15 let dodává světlomety pro užitkové vozy. Jedná se o udělení certifikace C+, která je nejvyšším možným oceněním kvality v této kategorii. Její zisk vyžaduje splnění náročných kritérií, kdy je hodnocen výkon produktu, technologické zpracování, kvalita ale také přístup firmy k zákazníkovi a poskytované služby. V Číně má Varroc Lighthing Systems velmi silné postavení díky mateřské společnosti Varroc TYC. Pozici lídra ve vývoji a výrobě automobilového osvětlení potvrzuje i fakt, že v současnosti obě společnosti dodávají své výrobky více než 25 společnostem OEM pro automobily a motocykly.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.