Oslňování řidičů bude konec. Řešení letitého problému se už vyvíjí a testuje

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. září 2017, 11:24 Google+

Oslňování světly protijedoucích vozidel se brzy stane minulostí. V nově otevřené laboratoři společnosti Varroc Lighting Systems se testují inteligentní adaptivní světlomety, které samy dokáží rozpoznat protijedoucí vůz a jsou schopny i autonomně a plně bez zásahu řidiče upravit intenzitu světel tak, aby nedošlo k oslnění jiných řidičů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Snímky z nové testovací laboratoře společnosti Varroc Lighthing Systems

Snímky z nové testovací laboratoře společnosti Varroc Lighthing Systems | foto: Varroc Lighthing Systems

Sdílejte článek

„Po investicích v řádech několik desítek milionů korun v Novém Jičíně, kde jsme vybudovali naši globální vývojovou základnu, jsme vyslyšeli i přání zákazníků a obchodních partnerů na asijském kontinentu. Především v Číně dlouhodobě vnímáme velkou poptávku po nových technologiích a supermoderní testovací centrum v Čchang-čou je naší odpovědí na tento trend. Cílem je vybudovat a provozovat funkční moderní vývojová a testovací centra kdekoliv na světě, kde jsou i naši zákazníci“, uvedl viceprezident globálního vývoje produktů Varroc Lighting Systems, Todd C. Morgan.

Nově otvírané technologické laboratoře v prefektuře Čchang-čou, která leží u jižního okraje provincie Ťiang-su, se budou podílet zejména na vývoji nových adaptabilních světlometů (Adaptive Driving Beam – ADB). Ty dokáží díky systému autonomních a plně automatických čidel bez zásahu řidiče reagovat na přibližující se vozy a osoby na cestě. Inteligentní systém, využívající ten nejmodernější software po vyhodnocení situace, následně speciální LED diody ve světlometech ztlumí a zabrání tak oslnění řidiče v protisměru. Jak potvrzují dopravní experti, v závislosti na typu silnice a také použitých reflektorech totiž může oslněný protijedoucí řidič jet až několik stovek metrů prakticky poslepu.

Adaptabilní světlomety se do budoucna mohou stát například důležitou součástí samo-řídících vozů. Společnost Business Intelligence and Strategy Research1 ve své analýze předpovídá velmi dynamický růst trhu s adaptivními světlomety a zároveň odhaduje, že globální trh s ADB do roku 2023 vzroste na zhruba 1,49 miliard dolarů. Adaptabilní světlomety jsou používány už nyní, a to především u luxusních modelů automobilů. Společnost Varroc ale předpovídá instalace tohoto typu technologií i do vozů dostupných široké veřejnosti, a to již v nejbližší době.

„Laboratoř v Čchang-čou má perfektní podmínky pro testování bezpečnosti světlometů. Je proto samozřejmostí, že můžeme kontrolovat jejich vývoj od absolutního začátku a vytvářet tak produkty, z kterých budou mít užitek nejen naši zákazníci, ale i koncoví uživatelé – tj. řidiči,“ podotknul zástupce generálního manažera společnosti William Newman.

Dlouhodobé investice do technologických a technických inovací v zemi čínského draka před nedávnem ocenila i společnost Ford, které Varroc ve spolupráci s Jiangling Motors Corporation (JMC) již přes 15 let dodává světlomety pro užitkové vozy. Jedná se o udělení certifikace C+, která je nejvyšším možným oceněním kvality v této kategorii. Její zisk vyžaduje splnění náročných kritérií, kdy je hodnocen výkon produktu, technologické zpracování, kvalita ale také přístup firmy k zákazníkovi a poskytované služby. V Číně má Varroc Lighthing Systems velmi silné postavení díky mateřské společnosti Varroc TYC. Pozici lídra ve vývoji a výrobě automobilového osvětlení potvrzuje i fakt, že v současnosti obě společnosti dodávají své výrobky více než 25 společnostem OEM pro automobily a motocykly.

Vytisknout

Diskuze: Oslňování řidičů bude konec. Řešení letitého problému se už vyvíjí a testuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Srážky se zvěří: Odškodnění za vlastní zranění je problematické

Lexus NX 300h

Na Japonce dobrý. Lexus zabodoval

Hennessey Ford Bronco

Hennessey Ford Bronco VelociRaptor, terénní šílenost s výkonem 760 koní

Modernizované Mini Clubman

MINI prozradilo své plány. Někteří budou jásat, jiní ne...

Ilustrační foto

Kdy a jak připravit auto na zimu?

Nové logo Toyoty je zhuštěním původního do jednoduchého 2D formátu a bez nápisu

Toyota má opět největší hodnotu. Ten, kdo jí dýchá na záda překvapí a Tesla to rozhodně není

renault talisman

Nový Renault Talisman Grandtour míří na náš trh

DS 7 Crossback

Test: DS7 Crossback 1,6 PureTech 225, francouzský elegán

Hyundai i20 N

Zcela nový Hyundai i20 N nabídne přes 200 koní a váhu stejnou jako soutěžní i20 Coupe WRC

Hyundai Ioniq EV

Hyundai Motor Czech přináší vlastní dotační program, ušetřit lze až 200 000 Kč!

Ilustrační foto

Škoda vzkázala, jak to bude po nových opatřeních vlády kvůli Covid-19

Alfa Romeo Stelvio

Přední hráč vycítil zájem a nabídne k pronájmu i SUV od Alfy Romeo

Volkswagen ID.3 dosáhl při testech Euro NCAP plného hodnocení pěti hvězd

Volkswagenu ID.3 dali při testech Euro NCAP zabrat. A výsledek?

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol

Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

Ford Mustang Mach 1

Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

reklama

Doporučujeme

Land Rover Defender The End Edition

Legendární Off-Road ze silnic nezmizí, jeho výrobu chce obnovit britský milionář

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Toyota má opět největší hodnotu. Ten, kdo jí dýchá na záda překvapí a Tesla to rozhodně není

  2. Hyundai Motor Czech přináší vlastní dotační program, ušetřit lze až 200 000 Kč!

  3. Test: DS7 Crossback 1,6 PureTech 225, francouzský elegán

  4. Nový Renault Talisman Grandtour míří na náš trh

  5. MINI prozradilo své plány. Někteří budou jásat, jiní ne...

  6. Hennessey Ford Bronco VelociRaptor, terénní šílenost s výkonem 760 koní

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud