Oslňování řidičů bude konec. Řešení letitého problému se už vyvíjí a testuje

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. září 2017, 11:24 Google+

Oslňování světly protijedoucích vozidel se brzy stane minulostí. V nově otevřené laboratoři společnosti Varroc Lighting Systems se testují inteligentní adaptivní světlomety, které samy dokáží rozpoznat protijedoucí vůz a jsou schopny i autonomně a plně bez zásahu řidiče upravit intenzitu světel tak, aby nedošlo k oslnění jiných řidičů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Snímky z nové testovací laboratoře společnosti Varroc Lighthing Systems

Snímky z nové testovací laboratoře společnosti Varroc Lighthing Systems | foto: Varroc Lighthing Systems

Sdílejte článek

„Po investicích v řádech několik desítek milionů korun v Novém Jičíně, kde jsme vybudovali naši globální vývojovou základnu, jsme vyslyšeli i přání zákazníků a obchodních partnerů na asijském kontinentu. Především v Číně dlouhodobě vnímáme velkou poptávku po nových technologiích a supermoderní testovací centrum v Čchang-čou je naší odpovědí na tento trend. Cílem je vybudovat a provozovat funkční moderní vývojová a testovací centra kdekoliv na světě, kde jsou i naši zákazníci“, uvedl viceprezident globálního vývoje produktů Varroc Lighting Systems, Todd C. Morgan.

Nově otvírané technologické laboratoře v prefektuře Čchang-čou, která leží u jižního okraje provincie Ťiang-su, se budou podílet zejména na vývoji nových adaptabilních světlometů (Adaptive Driving Beam – ADB). Ty dokáží díky systému autonomních a plně automatických čidel bez zásahu řidiče reagovat na přibližující se vozy a osoby na cestě. Inteligentní systém, využívající ten nejmodernější software po vyhodnocení situace, následně speciální LED diody ve světlometech ztlumí a zabrání tak oslnění řidiče v protisměru. Jak potvrzují dopravní experti, v závislosti na typu silnice a také použitých reflektorech totiž může oslněný protijedoucí řidič jet až několik stovek metrů prakticky poslepu.

Adaptabilní světlomety se do budoucna mohou stát například důležitou součástí samo-řídících vozů. Společnost Business Intelligence and Strategy Research1 ve své analýze předpovídá velmi dynamický růst trhu s adaptivními světlomety a zároveň odhaduje, že globální trh s ADB do roku 2023 vzroste na zhruba 1,49 miliard dolarů. Adaptabilní světlomety jsou používány už nyní, a to především u luxusních modelů automobilů. Společnost Varroc ale předpovídá instalace tohoto typu technologií i do vozů dostupných široké veřejnosti, a to již v nejbližší době.

„Laboratoř v Čchang-čou má perfektní podmínky pro testování bezpečnosti světlometů. Je proto samozřejmostí, že můžeme kontrolovat jejich vývoj od absolutního začátku a vytvářet tak produkty, z kterých budou mít užitek nejen naši zákazníci, ale i koncoví uživatelé – tj. řidiči,“ podotknul zástupce generálního manažera společnosti William Newman.

Dlouhodobé investice do technologických a technických inovací v zemi čínského draka před nedávnem ocenila i společnost Ford, které Varroc ve spolupráci s Jiangling Motors Corporation (JMC) již přes 15 let dodává světlomety pro užitkové vozy. Jedná se o udělení certifikace C+, která je nejvyšším možným oceněním kvality v této kategorii. Její zisk vyžaduje splnění náročných kritérií, kdy je hodnocen výkon produktu, technologické zpracování, kvalita ale také přístup firmy k zákazníkovi a poskytované služby. V Číně má Varroc Lighthing Systems velmi silné postavení díky mateřské společnosti Varroc TYC. Pozici lídra ve vývoji a výrobě automobilového osvětlení potvrzuje i fakt, že v současnosti obě společnosti dodávají své výrobky více než 25 společnostem OEM pro automobily a motocykly.

Vytisknout

Diskuze: Oslňování řidičů bude konec. Řešení letitého problému se už vyvíjí a testuje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Land Rover Defender The End Edition

Legendární Off-Road ze silnic nezmizí, jeho výrobu chce obnovit britský milionář

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud