Nový Volkswagen Polo patří mezi nejmodernější malé vozy na trhu, což se zákonitě musí odrážet i na široké nabídce nových asistenčních a komfortních systémů. Nové Polo tak řidiči nabídne pokročilé asistenční systémy jako Front Assist pro sledování prostoru před vozem s funkcemi nouzového brzdění „City Brake“, asistent pro změnu jízdního pruhu se sledováním slepého úhlu, asistent pro vyjetí z parkovacího místa nebo adaptivní tempomat ACC.
Nové Polo boduje díky platformě MQB velkým počtem asistenčních systémů, které dosud nalézaly uplatnění pouze ve vyšších segmentech. Již vstupní verze modelu Polo je sériově vybavena systémem Front Assist pro sledování prostoru před vozem, včetně funkcí nouzového brzdění „City Brake“ a rozpoznávání chodců. Kromě toho je poprvé součástí sériové výbavy také multikolizní brzda, která po nehodě pomáhá předcházet následným kolizím, resp. minimalizovat jejich následky.
Polo Trendline je sériově vybaveno rovněž omezovačem rychlosti, který řidiči usnadní dodržování nejvyšší povolené rychlosti, například při jízdě ve městě. Všechny verze jsou navíc vybaveny systémem sledování tlaku v pneumatikách a asistentem pro rozjezd do kopce, který zabraňuje nežádoucímu zpětnému pohybu vozidla ve svahu. Také asistent pro rozpoznávání únavy řidiče je od výbavové linie Highline součástí sériové výbavy.
Na přání se dodávají systémy, jako je adaptivní tempomat ACC, který měří radarovým senzorem vzdálenost a relativní rychlost vpředu jedoucích vozidel (do rychlosti jízdy 210 km/h), a asistent pro změnu jízdního pruhu se sledováním slepého úhlu. Nabídka výbavy na přání pro nové Polo zahrnuje také různé funkce pro podporu řidiče při parkování. Mezi ně patří mimo jiné parkovací asistent Park Assist s automatizovaným řízením, zadní kamera Rear View a asistent pro vyjetí z parkovacího místa, který při couvání upozorňuje řidiče na vozidla, přijíždějící ze stran.
Nová generace modelu Polo nabízí rovněž systém preventivní ochrany cestujících, který pomocí senzorů rozpozná kritickou situaci se zvýšeným rizikem nehody a připraví vozidlo i cestující na hrozící kolizi např. přitažením bezpečnostních pásů a uzavřením bočních oken i posuvného střešního okna.
Pro řidiče je přitom důležité, aby měl vždy na paměti, že jej žádný asistenční systém ve výbavě modelu Polo nezbavuje odpovědnosti za řízení vozidla.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.