Nový Volkswagen Polo patří mezi nejmodernější malé vozy na trhu, což se zákonitě musí odrážet i na široké nabídce nových asistenčních a komfortních systémů. Nové Polo tak řidiči nabídne pokročilé asistenční systémy jako Front Assist pro sledování prostoru před vozem s funkcemi nouzového brzdění „City Brake“, asistent pro změnu jízdního pruhu se sledováním slepého úhlu, asistent pro vyjetí z parkovacího místa nebo adaptivní tempomat ACC.
Nové Polo boduje díky platformě MQB velkým počtem asistenčních systémů, které dosud nalézaly uplatnění pouze ve vyšších segmentech. Již vstupní verze modelu Polo je sériově vybavena systémem Front Assist pro sledování prostoru před vozem, včetně funkcí nouzového brzdění „City Brake“ a rozpoznávání chodců. Kromě toho je poprvé součástí sériové výbavy také multikolizní brzda, která po nehodě pomáhá předcházet následným kolizím, resp. minimalizovat jejich následky.
Polo Trendline je sériově vybaveno rovněž omezovačem rychlosti, který řidiči usnadní dodržování nejvyšší povolené rychlosti, například při jízdě ve městě. Všechny verze jsou navíc vybaveny systémem sledování tlaku v pneumatikách a asistentem pro rozjezd do kopce, který zabraňuje nežádoucímu zpětnému pohybu vozidla ve svahu. Také asistent pro rozpoznávání únavy řidiče je od výbavové linie Highline součástí sériové výbavy.
Na přání se dodávají systémy, jako je adaptivní tempomat ACC, který měří radarovým senzorem vzdálenost a relativní rychlost vpředu jedoucích vozidel (do rychlosti jízdy 210 km/h), a asistent pro změnu jízdního pruhu se sledováním slepého úhlu. Nabídka výbavy na přání pro nové Polo zahrnuje také různé funkce pro podporu řidiče při parkování. Mezi ně patří mimo jiné parkovací asistent Park Assist s automatizovaným řízením, zadní kamera Rear View a asistent pro vyjetí z parkovacího místa, který při couvání upozorňuje řidiče na vozidla, přijíždějící ze stran.
Nová generace modelu Polo nabízí rovněž systém preventivní ochrany cestujících, který pomocí senzorů rozpozná kritickou situaci se zvýšeným rizikem nehody a připraví vozidlo i cestující na hrozící kolizi např. přitažením bezpečnostních pásů a uzavřením bočních oken i posuvného střešního okna.
Pro řidiče je přitom důležité, aby měl vždy na paměti, že jej žádný asistenční systém ve výbavě modelu Polo nezbavuje odpovědnosti za řízení vozidla.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.