Ford v posledních letech dokazuje, že na hydrataci jeho zákazníků mu skutečně záleží. Minulý rok tak zvýšil počet držáků na pití ve svém pick-upu "Super Duty" na deset a nyní si u patentového úřadu nechává registrovat návrh držáku kelímků, který se sám vyrovnává - takže kafe už si ve voze nerozlijete.
Vše funguje velice jednoduše - kelímek pouze vložíte do středu speciálního držáku, který vlastně není ničím jiným, než jednoduchým gyroskopem. Během jízdy se pak vlivem externích sil bude váš kelímek s pitím nahýbat v tom správném směru, takže kafe už si nevylijete. Není to zkrátka žádná raketová věda.
Patent také ukazuje, že vedle držáku na kelímky bude vyšší okraj, který zabrání tomu, aby se do mechanismu dostal prach nebo nečistoty. Zároveň ale tento "mantinel" zabrání kelímku v tom, aby se naklonil až příliš do jednoho směru. Zkrátka jednoduché ale promyšlené.
Pokud jste právě celí nadšení a chystáte se vyrazit do prvního dealerství Ford, musíme vás zklamat. Automobilky často žádají o patenty na věci, které nakonec nikdy nespatří světlo světa. A pokud ano, může to taky několik let trvat.
Někomu naopak může přijít hloupé vkládat tolik energie a úsilí do obyčejného držáku na pití, ovšem zákazníci to vidí jinak. Design, rozmístění a využitelnost často hrají zásadní roli při výběru vozu. Takže ačkoliv tento "vynález" může působit přehnaně, třeba s ním Ford udělá díru do světa.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?