Ford v posledních letech dokazuje, že na hydrataci jeho zákazníků mu skutečně záleží. Minulý rok tak zvýšil počet držáků na pití ve svém pick-upu "Super Duty" na deset a nyní si u patentového úřadu nechává registrovat návrh držáku kelímků, který se sám vyrovnává - takže kafe už si ve voze nerozlijete.
Vše funguje velice jednoduše - kelímek pouze vložíte do středu speciálního držáku, který vlastně není ničím jiným, než jednoduchým gyroskopem. Během jízdy se pak vlivem externích sil bude váš kelímek s pitím nahýbat v tom správném směru, takže kafe už si nevylijete. Není to zkrátka žádná raketová věda.
Patent také ukazuje, že vedle držáku na kelímky bude vyšší okraj, který zabrání tomu, aby se do mechanismu dostal prach nebo nečistoty. Zároveň ale tento "mantinel" zabrání kelímku v tom, aby se naklonil až příliš do jednoho směru. Zkrátka jednoduché ale promyšlené.
Pokud jste právě celí nadšení a chystáte se vyrazit do prvního dealerství Ford, musíme vás zklamat. Automobilky často žádají o patenty na věci, které nakonec nikdy nespatří světlo světa. A pokud ano, může to taky několik let trvat.
Někomu naopak může přijít hloupé vkládat tolik energie a úsilí do obyčejného držáku na pití, ovšem zákazníci to vidí jinak. Design, rozmístění a využitelnost často hrají zásadní roli při výběru vozu. Takže ačkoliv tento "vynález" může působit přehnaně, třeba s ním Ford udělá díru do světa.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?