Ford v posledních letech dokazuje, že na hydrataci jeho zákazníků mu skutečně záleží. Minulý rok tak zvýšil počet držáků na pití ve svém pick-upu "Super Duty" na deset a nyní si u patentového úřadu nechává registrovat návrh držáku kelímků, který se sám vyrovnává - takže kafe už si ve voze nerozlijete.
Vše funguje velice jednoduše - kelímek pouze vložíte do středu speciálního držáku, který vlastně není ničím jiným, než jednoduchým gyroskopem. Během jízdy se pak vlivem externích sil bude váš kelímek s pitím nahýbat v tom správném směru, takže kafe už si nevylijete. Není to zkrátka žádná raketová věda.
Patent také ukazuje, že vedle držáku na kelímky bude vyšší okraj, který zabrání tomu, aby se do mechanismu dostal prach nebo nečistoty. Zároveň ale tento "mantinel" zabrání kelímku v tom, aby se naklonil až příliš do jednoho směru. Zkrátka jednoduché ale promyšlené.
Pokud jste právě celí nadšení a chystáte se vyrazit do prvního dealerství Ford, musíme vás zklamat. Automobilky často žádají o patenty na věci, které nakonec nikdy nespatří světlo světa. A pokud ano, může to taky několik let trvat.
Někomu naopak může přijít hloupé vkládat tolik energie a úsilí do obyčejného držáku na pití, ovšem zákazníci to vidí jinak. Design, rozmístění a využitelnost často hrají zásadní roli při výběru vozu. Takže ačkoliv tento "vynález" může působit přehnaně, třeba s ním Ford udělá díru do světa.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.