Ford v posledních letech dokazuje, že na hydrataci jeho zákazníků mu skutečně záleží. Minulý rok tak zvýšil počet držáků na pití ve svém pick-upu "Super Duty" na deset a nyní si u patentového úřadu nechává registrovat návrh držáku kelímků, který se sám vyrovnává - takže kafe už si ve voze nerozlijete.
Vše funguje velice jednoduše - kelímek pouze vložíte do středu speciálního držáku, který vlastně není ničím jiným, než jednoduchým gyroskopem. Během jízdy se pak vlivem externích sil bude váš kelímek s pitím nahýbat v tom správném směru, takže kafe už si nevylijete. Není to zkrátka žádná raketová věda.
Patent také ukazuje, že vedle držáku na kelímky bude vyšší okraj, který zabrání tomu, aby se do mechanismu dostal prach nebo nečistoty. Zároveň ale tento "mantinel" zabrání kelímku v tom, aby se naklonil až příliš do jednoho směru. Zkrátka jednoduché ale promyšlené.
Pokud jste právě celí nadšení a chystáte se vyrazit do prvního dealerství Ford, musíme vás zklamat. Automobilky často žádají o patenty na věci, které nakonec nikdy nespatří světlo světa. A pokud ano, může to taky několik let trvat.
Někomu naopak může přijít hloupé vkládat tolik energie a úsilí do obyčejného držáku na pití, ovšem zákazníci to vidí jinak. Design, rozmístění a využitelnost často hrají zásadní roli při výběru vozu. Takže ačkoliv tento "vynález" může působit přehnaně, třeba s ním Ford udělá díru do světa.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?