Ano, chápeme sice vaše argumenty, že téměř každému osobnímu vozu sluší menší světlá výška, ale (pokud pomineme samotnou legalitu takové úpravy) té lze vždy dosáhnout i lepší a vhodnější cestou.
Že jsou vozy s menší světlou výškou atraktivní, dokazuje i několikrát odhalený trend některých automobilek, které pružiny svých vozů na autosalonech stahují, čímž vytvářejí menší mezeru mezi koly a podběhy. Ano, takový výsledek vypadá sice dobře, ale musí se ho dosáhnout správným způsobem.
Tím je například zakoupení pro tyto účely speciálně vyrobených sportovních pružin, nejlépe však kompletní přestavbové sady kombinující nejen sportovní pružiny, ale i k tomu optimálně nastavené tlumiče. V takovém případě dosáhnete ideálních výsledků, na stanici technické kontroly se však můžete dostat do problémů, neboť podle vyjádření Ministerstva dopravy je změna výšky vozidla akt, který je nutné zaznamenat do technického průkazu, a zároveň je potřeba ověřit, zda změnou nedošlo k pozměnění jiných parametrů na vozidle. Úřadům pro tento účel ale nestačí protokol TUV, a žádají o projití takto upraveného vozidla speciální zkušebnou, což je finančně nereálné. Tyto informace jsou ale pouze pro zajímavost k otázce legality, my se vrátíme k tomu nejhoršímu možnému způsobu, jak snížení výšky dosáhnout.
Kolegové z webu Auto Throttle se rozhodli demonstrovat zkrácení pružin na staré Hondě Accord, přičemž výsledky nebyly vůbec překvapující. Při zkrácení pružiny o jeden závit došlo k poklesu výšky o přibližně 1 cm, a přestože by tato změna mohla být pro oko atraktivní, vliv na jízdní vlastnosti a samotné řízení vozu byl přímo fatální. Pružina tím ztratila část své původní charakteristiky, čímž docházelo k propružení „na doraz“ častěji i v místech, kde k tomu dříve nedocházelo.
Dosedací plocha takové pružiny navíc není ideální, může se různě posouvat a lehce něco poškodit. Jednoznačný závěr tedy je, že tento způsob úpravy je nejenom nekomfortní, ale především nebezpečný. Pokud tedy nemáte dostatek financí na kompletní přestavbové sady, je lepší na tento způsob úpravy raději úplně zapomenout.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.