Porsche ukázalo revoluční karbonová kola. Jsou extrémně lehká, pevná a drahá

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 21. srpna 2017, 11:21 Google+

Porsche se pochlubilo svými zcela novými "pletenými" karbonovými koly, která brzy zamíří do sériové produkce a honosit se jimi budou nové vozy Porsche 911 Turbo S Exclusive Series.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové karbonové kolo z dílny Porsche

Nové karbonové kolo z dílny Porsche | foto: Porsche

Sdílejte článek

Již od příštího roku si zákazníci Porsche budou moci připlatit 15,232 Euro (397 000 Kč) za zcela nová karbonová kola, kterými budou moci ozdobit svůj sportovní vůz. Pro přední nápravu jsou určeny disky o rozměru 9x20, pro zadní pak 11,5x20.

Díky výrobě z karbonových vláken a speciálního polymeru se podařilo dostat váhu kol o 8,5 kilogramu níž, než je váha standardních hliníkových disků. Technikům se tak podařilo ušetřit 20% hmotnosti a zároveň se honosí vyšší pevností, cca až o 20%.

Každé kolo je přitom vyrobeno z cca 18 kilometrů karbonového vlákna - to je cca 8 m2. Disky jsou skládány ze dvou částí - střed je vyroben z karbonové tkaniny, zatímco zbytek je "upleten" z karbonových vláken. Aby to bylo vůbec možné, muselo Porsche postavit zřejmě největší splétací stroj tohoto druhu na světě, jehož průměr dosahuje 9 metrů.

Celý výrobní proces je poměrně komplikovaný, ovšem zkráceně řečeno: po "upletení kola" je celé kolo napuštěno polymerovou pryskyřicí a poté s pomocí vysokého tlaku a teploty vytvrzeno. Hotové kolo je poté ještě jednou vytvrzeno, tentokrát už ale pouze tepelně a poté je na delší dobu zchlazeno. Nakonec se do kola vloží jeho střed a kolo jde do lakovny.

Porsche se tak stalo první automobilkou, která využívá takto komplexní technologii, jak uvedla sama automobilka. Díky splétání karbonových vláken se totiž automobilce daří dosahovat kompaktní ale robustní struktury materiálu, což zvyšuje jeho pevnost a odolnost. Karbon je také efektivnější materiál a během výroby dochází k velmi malé produkci odpadu.

Vytisknout

Diskuze: Porsche ukázalo revoluční karbonová kola. Jsou extrémně lehká, pevná a drahá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Peugeot 301 Allure 1,6 BlueHDI

TEST: Peugeot 301 Allure 1,6 BlueHDI: Levné auto plné protikladů

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud