Porsche ukázalo revoluční karbonová kola. Jsou extrémně lehká, pevná a drahá

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 21. srpna 2017, 11:21 Google+

Porsche se pochlubilo svými zcela novými "pletenými" karbonovými koly, která brzy zamíří do sériové produkce a honosit se jimi budou nové vozy Porsche 911 Turbo S Exclusive Series.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové karbonové kolo z dílny Porsche

Nové karbonové kolo z dílny Porsche | foto: Porsche

Sdílejte článek

Již od příštího roku si zákazníci Porsche budou moci připlatit 15,232 Euro (397 000 Kč) za zcela nová karbonová kola, kterými budou moci ozdobit svůj sportovní vůz. Pro přední nápravu jsou určeny disky o rozměru 9x20, pro zadní pak 11,5x20.

Díky výrobě z karbonových vláken a speciálního polymeru se podařilo dostat váhu kol o 8,5 kilogramu níž, než je váha standardních hliníkových disků. Technikům se tak podařilo ušetřit 20% hmotnosti a zároveň se honosí vyšší pevností, cca až o 20%.

Každé kolo je přitom vyrobeno z cca 18 kilometrů karbonového vlákna - to je cca 8 m2. Disky jsou skládány ze dvou částí - střed je vyroben z karbonové tkaniny, zatímco zbytek je "upleten" z karbonových vláken. Aby to bylo vůbec možné, muselo Porsche postavit zřejmě největší splétací stroj tohoto druhu na světě, jehož průměr dosahuje 9 metrů.

Celý výrobní proces je poměrně komplikovaný, ovšem zkráceně řečeno: po "upletení kola" je celé kolo napuštěno polymerovou pryskyřicí a poté s pomocí vysokého tlaku a teploty vytvrzeno. Hotové kolo je poté ještě jednou vytvrzeno, tentokrát už ale pouze tepelně a poté je na delší dobu zchlazeno. Nakonec se do kola vloží jeho střed a kolo jde do lakovny.

Porsche se tak stalo první automobilkou, která využívá takto komplexní technologii, jak uvedla sama automobilka. Díky splétání karbonových vláken se totiž automobilce daří dosahovat kompaktní ale robustní struktury materiálu, což zvyšuje jeho pevnost a odolnost. Karbon je také efektivnější materiál a během výroby dochází k velmi malé produkci odpadu.

Vytisknout

Diskuze: Porsche ukázalo revoluční karbonová kola. Jsou extrémně lehká, pevná a drahá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Peugeot 301 Allure 1,6 BlueHDI

TEST: Peugeot 301 Allure 1,6 BlueHDI: Levné auto plné protikladů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud