Již od příštího roku si zákazníci Porsche budou moci připlatit 15,232 Euro (397 000 Kč) za zcela nová karbonová kola, kterými budou moci ozdobit svůj sportovní vůz. Pro přední nápravu jsou určeny disky o rozměru 9x20, pro zadní pak 11,5x20.
Díky výrobě z karbonových vláken a speciálního polymeru se podařilo dostat váhu kol o 8,5 kilogramu níž, než je váha standardních hliníkových disků. Technikům se tak podařilo ušetřit 20% hmotnosti a zároveň se honosí vyšší pevností, cca až o 20%.
Každé kolo je přitom vyrobeno z cca 18 kilometrů karbonového vlákna - to je cca 8 m2. Disky jsou skládány ze dvou částí - střed je vyroben z karbonové tkaniny, zatímco zbytek je "upleten" z karbonových vláken. Aby to bylo vůbec možné, muselo Porsche postavit zřejmě největší splétací stroj tohoto druhu na světě, jehož průměr dosahuje 9 metrů.
Celý výrobní proces je poměrně komplikovaný, ovšem zkráceně řečeno: po "upletení kola" je celé kolo napuštěno polymerovou pryskyřicí a poté s pomocí vysokého tlaku a teploty vytvrzeno. Hotové kolo je poté ještě jednou vytvrzeno, tentokrát už ale pouze tepelně a poté je na delší dobu zchlazeno. Nakonec se do kola vloží jeho střed a kolo jde do lakovny.
Porsche se tak stalo první automobilkou, která využívá takto komplexní technologii, jak uvedla sama automobilka. Díky splétání karbonových vláken se totiž automobilce daří dosahovat kompaktní ale robustní struktury materiálu, což zvyšuje jeho pevnost a odolnost. Karbon je také efektivnější materiál a během výroby dochází k velmi malé produkci odpadu.