Porsche se pochlubilo svými zcela novými "pletenými" karbonovými koly, která brzy zamíří do sériové produkce a honosit se jimi budou nové vozy Porsche 911 Turbo S Exclusive Series.
Již od příštího roku si zákazníci Porsche budou moci připlatit 15,232 Euro (397 000 Kč) za zcela nová karbonová kola, kterými budou moci ozdobit svůj sportovní vůz. Pro přední nápravu jsou určeny disky o rozměru 9x20, pro zadní pak 11,5x20.
Díky výrobě z karbonových vláken a speciálního polymeru se podařilo dostat váhu kol o 8,5 kilogramu níž, než je váha standardních hliníkových disků. Technikům se tak podařilo ušetřit 20% hmotnosti a zároveň se honosí vyšší pevností, cca až o 20%.
Každé kolo je přitom vyrobeno z cca 18 kilometrů karbonového vlákna - to je cca 8 m2. Disky jsou skládány ze dvou částí - střed je vyroben z karbonové tkaniny, zatímco zbytek je "upleten" z karbonových vláken. Aby to bylo vůbec možné, muselo Porsche postavit zřejmě největší splétací stroj tohoto druhu na světě, jehož průměr dosahuje 9 metrů.
Celý výrobní proces je poměrně komplikovaný, ovšem zkráceně řečeno: po "upletení kola" je celé kolo napuštěno polymerovou pryskyřicí a poté s pomocí vysokého tlaku a teploty vytvrzeno. Hotové kolo je poté ještě jednou vytvrzeno, tentokrát už ale pouze tepelně a poté je na delší dobu zchlazeno. Nakonec se do kola vloží jeho střed a kolo jde do lakovny.
Porsche se tak stalo první automobilkou, která využívá takto komplexní technologii, jak uvedla sama automobilka. Díky splétání karbonových vláken se totiž automobilce daří dosahovat kompaktní ale robustní struktury materiálu, což zvyšuje jeho pevnost a odolnost. Karbon je také efektivnější materiál a během výroby dochází k velmi malé produkci odpadu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).