Začátkem tohoto roku si Toyota zažádala u amerického patentového úřadu o registraci nového typu manuální převodovky, jejíž funkce docení zejména začínající řidiči nebo lidé pokoušející se o přechod z automatů zpět na klasiku.
Podle redaktorů webu Motor 1, kteří se dostali k obsáhlé technické dokumentaci tohoto nového zařízení, by převodovka měla disponovat řadou zcela automatických funkcí, díky kterým by měla pomoci řidičům začátečníkům, nebo lidem, kteří znovu touží po schopnosti řídit automobil se třemi pedály.
Funkcí má být hned několik, ovšem jejich společným jmenovatelem bude kromě "zjednodušení" i úspornost. Primárně se bavíme o úspoře paliva, ovšem sekundárně by mohla nová převodovka ušetřit majitelům i nervy a peníze za servis.
Kromě schopnosti samostatně vyšlápnout spojku a vyřadit do neutrálu dokáže převodovka zabránit řidiči ve zbytečném vytáčení / podtáčení motoru. V mechanismu převodovky totiž bude několik bezpečnostních "kolíků", které v závislosti na otáčkách motoru zabrání řidiči v řazení špatné rychlosti.
Pro většinu řidičů zvyklých na manuální řazení bude tato nově patentovaná převodovka zřejmě k ničemu, ovšem i tak si Toyota zaslouží chválu za svou snahu naučit lidi opět řídit s manuálem a zabránit tak jeho úplnému vymizení.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.