Podle redaktorů webu Motor 1, kteří se dostali k obsáhlé technické dokumentaci tohoto nového zařízení, by převodovka měla disponovat řadou zcela automatických funkcí, díky kterým by měla pomoci řidičům začátečníkům, nebo lidem, kteří znovu touží po schopnosti řídit automobil se třemi pedály.
Funkcí má být hned několik, ovšem jejich společným jmenovatelem bude kromě "zjednodušení" i úspornost. Primárně se bavíme o úspoře paliva, ovšem sekundárně by mohla nová převodovka ušetřit majitelům i nervy a peníze za servis.
Kromě schopnosti samostatně vyšlápnout spojku a vyřadit do neutrálu dokáže převodovka zabránit řidiči ve zbytečném vytáčení / podtáčení motoru. V mechanismu převodovky totiž bude několik bezpečnostních "kolíků", které v závislosti na otáčkách motoru zabrání řidiči v řazení špatné rychlosti.
Pro většinu řidičů zvyklých na manuální řazení bude tato nově patentovaná převodovka zřejmě k ničemu, ovšem i tak si Toyota zaslouží chválu za svou snahu naučit lidi opět řídit s manuálem a zabránit tak jeho úplnému vymizení.