Toyota si patentovala novou manuální převodovku, má pomoci začátečníkům

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 16. srpna 2017 13:05 | akt. 16. srpna 2017 13:37
Sdílej:

Začátkem tohoto roku si Toyota zažádala u amerického patentového úřadu o registraci nového typu manuální převodovky, jejíž funkce docení zejména začínající řidiči nebo lidé pokoušející se o přechod z automatů zpět na klasiku.

Podle redaktorů webu Motor 1, kteří se dostali k obsáhlé technické dokumentaci tohoto nového zařízení, by převodovka měla disponovat řadou zcela automatických funkcí, díky kterým by měla pomoci řidičům začátečníkům, nebo lidem, kteří znovu touží po schopnosti řídit automobil se třemi pedály.

Funkcí má být hned několik, ovšem jejich společným jmenovatelem bude kromě "zjednodušení" i úspornost. Primárně se bavíme o úspoře paliva, ovšem sekundárně by mohla nová převodovka ušetřit majitelům i nervy a peníze za servis.

Kromě schopnosti samostatně vyšlápnout spojku a vyřadit do neutrálu dokáže převodovka zabránit řidiči ve zbytečném vytáčení / podtáčení motoru. V mechanismu převodovky totiž bude několik bezpečnostních "kolíků", které v závislosti na otáčkách motoru zabrání řidiči v řazení špatné rychlosti.

Pro většinu řidičů zvyklých na manuální řazení bude tato nově patentovaná převodovka zřejmě k ničemu, ovšem i tak si Toyota zaslouží chválu za svou snahu naučit lidi opět řídit s manuálem a zabránit tak jeho úplnému vymizení.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?