Začátkem tohoto roku si Toyota zažádala u amerického patentového úřadu o registraci nového typu manuální převodovky, jejíž funkce docení zejména začínající řidiči nebo lidé pokoušející se o přechod z automatů zpět na klasiku.
Podle redaktorů webu Motor 1, kteří se dostali k obsáhlé technické dokumentaci tohoto nového zařízení, by převodovka měla disponovat řadou zcela automatických funkcí, díky kterým by měla pomoci řidičům začátečníkům, nebo lidem, kteří znovu touží po schopnosti řídit automobil se třemi pedály.
Funkcí má být hned několik, ovšem jejich společným jmenovatelem bude kromě "zjednodušení" i úspornost. Primárně se bavíme o úspoře paliva, ovšem sekundárně by mohla nová převodovka ušetřit majitelům i nervy a peníze za servis.
Kromě schopnosti samostatně vyšlápnout spojku a vyřadit do neutrálu dokáže převodovka zabránit řidiči ve zbytečném vytáčení / podtáčení motoru. V mechanismu převodovky totiž bude několik bezpečnostních "kolíků", které v závislosti na otáčkách motoru zabrání řidiči v řazení špatné rychlosti.
Pro většinu řidičů zvyklých na manuální řazení bude tato nově patentovaná převodovka zřejmě k ničemu, ovšem i tak si Toyota zaslouží chválu za svou snahu naučit lidi opět řídit s manuálem a zabránit tak jeho úplnému vymizení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?