Začátkem tohoto roku si Toyota zažádala u amerického patentového úřadu o registraci nového typu manuální převodovky, jejíž funkce docení zejména začínající řidiči nebo lidé pokoušející se o přechod z automatů zpět na klasiku.
Podle redaktorů webu Motor 1, kteří se dostali k obsáhlé technické dokumentaci tohoto nového zařízení, by převodovka měla disponovat řadou zcela automatických funkcí, díky kterým by měla pomoci řidičům začátečníkům, nebo lidem, kteří znovu touží po schopnosti řídit automobil se třemi pedály.
Funkcí má být hned několik, ovšem jejich společným jmenovatelem bude kromě "zjednodušení" i úspornost. Primárně se bavíme o úspoře paliva, ovšem sekundárně by mohla nová převodovka ušetřit majitelům i nervy a peníze za servis.
Kromě schopnosti samostatně vyšlápnout spojku a vyřadit do neutrálu dokáže převodovka zabránit řidiči ve zbytečném vytáčení / podtáčení motoru. V mechanismu převodovky totiž bude několik bezpečnostních "kolíků", které v závislosti na otáčkách motoru zabrání řidiči v řazení špatné rychlosti.
Pro většinu řidičů zvyklých na manuální řazení bude tato nově patentovaná převodovka zřejmě k ničemu, ovšem i tak si Toyota zaslouží chválu za svou snahu naučit lidi opět řídit s manuálem a zabránit tak jeho úplnému vymizení.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?