Nový patent Fordu naznačuje, že pod kapotou nemáme co dělat

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 9. srpna 2017, 13:16 Aktualizováno 9.8.2017, 14:51 Google+

Kdy jste naposledy museli otevřít kapotu svého vozu? Nechte mě hádat, pravděpodobně to bylo tehdy, když jste doplňovali kapalinu do ostřikovačů, že? Ostatně co jiného by dnes člověk mohl pod kapotou dělat, když na většinu zásahů potřebujete počítač.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový patent Fordu má lidi odradit od výletů pod kapotu, kapalinu do ostřikovačů nalejí přes logo automobilky

Nový patent Fordu má lidi odradit od výletů pod kapotu, kapalinu do ostřikovačů nalejí přes logo automobilky | foto: Ford

Sdílejte článek

Ty dny, kdy jste si mohli opravit půlku motoru jen pomocí pár klíčů a kladiva jsou zkrátka definitivně pryč. Pokud máte na voze problém, s největší pravděpodobností si buď dojedete do servisu, nebo zavoláte odtahovku. Posledním pádným důvodem k lezení pod kapotu se tak stalo už jen doplňování vody do ostřikovačů.

Nový patent automobilky Ford nás ale chce připravit i o ten poslední důvod, proč se tam podívat. Automobilka totiž přišla s ďábelským plánem ukrýt hrdlo nádobky na kapalinu do ostřikovačů za emblém svého vozidla. Kapalinu si tak doplníte aniž byste museli kapotu zvedat.

Emblém vozidla by navíc plnil rovnou dvě úlohy.pokud byste za něj zatáhli zespoda, odjistili byste bezpečnostní pojistku kapoty. Pokud byste ale zatáhli ze shora, zpřístupnili byste si plnící otvor k nádržce na kapalinu do ostřikovačů.

Podle Fordu tak odpadne potřeba lidí strkat své ruce pod kapotu, kde je horký motor a kde by se mohli ušpinit. Je to sice od Fordu hezké, ale možná trochu přehnaně starostlivé. Málokterý řidič si nechá ujít tu příležitost otevřít kapotu, ačkoliv jde jen dolít kapalinu.

Ti starostlivější přitom třeba stihnou i zkontrolovat množství všech provozních kapalin, stav kabelů, nebo jen zjistí, že jim v motoru hodovala kuna. Podívat se čas od času pod kapotu zkrátka není na škodu.

Vytisknout

Diskuze: Nový patent Fordu naznačuje, že pod kapotou nemáme co dělat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Fiat 500 Gamine

Fiat 500 Gamine: žádné šlapací autíčko, ale stylový roadster

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud