Kdy jste naposledy museli otevřít kapotu svého vozu? Nechte mě hádat, pravděpodobně to bylo tehdy, když jste doplňovali kapalinu do ostřikovačů, že? Ostatně co jiného by dnes člověk mohl pod kapotou dělat, když na většinu zásahů potřebujete počítač.
Ty dny, kdy jste si mohli opravit půlku motoru jen pomocí pár klíčů a kladiva jsou zkrátka definitivně pryč. Pokud máte na voze problém, s největší pravděpodobností si buď dojedete do servisu, nebo zavoláte odtahovku. Posledním pádným důvodem k lezení pod kapotu se tak stalo už jen doplňování vody do ostřikovačů.
Nový patent automobilky Ford nás ale chce připravit i o ten poslední důvod, proč se tam podívat. Automobilka totiž přišla s ďábelským plánem ukrýt hrdlo nádobky na kapalinu do ostřikovačů za emblém svého vozidla. Kapalinu si tak doplníte aniž byste museli kapotu zvedat.
Emblém vozidla by navíc plnil rovnou dvě úlohy.pokud byste za něj zatáhli zespoda, odjistili byste bezpečnostní pojistku kapoty. Pokud byste ale zatáhli ze shora, zpřístupnili byste si plnící otvor k nádržce na kapalinu do ostřikovačů.
Podle Fordu tak odpadne potřeba lidí strkat své ruce pod kapotu, kde je horký motor a kde by se mohli ušpinit. Je to sice od Fordu hezké, ale možná trochu přehnaně starostlivé. Málokterý řidič si nechá ujít tu příležitost otevřít kapotu, ačkoliv jde jen dolít kapalinu.
Ti starostlivější přitom třeba stihnou i zkontrolovat množství všech provozních kapalin, stav kabelů, nebo jen zjistí, že jim v motoru hodovala kuna. Podívat se čas od času pod kapotu zkrátka není na škodu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.