Celosvětový automobilový průmysl se během několika posledních let zbrkle obrací směrem k elektrifikaci, ovšem stále se najdou výjimky. Jednou z nich je i automobilka Mazda, která snad jako jediná odmítla trend downsizingu a stále si jde svou cestou výroby efektivních spalovacích motorů. A podle posledních zpráv v tom hodlá pokračovat i navzdory elektrifikaci.
Robert Davis, viceprezident amerického zastoupení automobilky Mazda, se na semináři v Michiganu rozpovídal o důvodech, proč Mazda prozatím neplánuje výrobu čistého elektromobilu, ačkoliv se tímto směrem ubírá prakticky celá konkurence.
Tím hlavním důvodem je, jak uvedl web Automotive News, stále nevyužitý potenciál spalovacích motorů, na jejichž inovacích Mazda hodlá pracovat a chce dosáhnout jejich vyšší efektivity. Robert Davis přímo uvedl, že spalovací motory mají stále významnou roli v budoucnosti přepravy. Mazda sice zvažuje zavedení nových technologií v podobě baterií, elektromobilů plug-in hybridů, atd.. Ovšem tyto technologie budou i nadále spolupracovat se spalovacím motorem.
Než se Mazda rozhodne investovat svůj čas, úsilí i finance do přidání elektrifikace do své nabídky, musí si být jistá, že už vyčerpala potenciál spalovacího motoru. V minulých letech navíc automobilka investovala do vývoje spalovacích motorů Skyactiv a Skyactiv-D, které narozdíl od downsizingových motorů nabízí reálně nízkou spotřebu, spolehlivost i nízké emise.
Kromě víry v budoucnost spalovacích motorů však Davis odmítá elektrifikaci i kvůli obavám z vlivu Li-Ion baterií elektromobilů na životní prostředí. Na rozdíl od baterií z telefonů se totiž baterie z elektromobilů mnohem hůře recyklují.
Podle jeho slov tak elektromobily nejsou dlouhodobým řešením, neboť jejich v současnosti nulové emise se nám jednou vrátí zpět, až bude potřeba ony použité baterie recyklovat. Automobilky by se tak místo jednotné snahy o elektromobilitu měly snažit nabídnout zákazníkům něco nového, co bude pozitivní jak pro ně, tak pro životní prostředí.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?