Nová Tesla vznikne na starém podvozku. Co vedlo Muska k zásadní změně názoru?

Tesla model Y
Tesla model Y, foto: Tesla Motors
Antonín Marek , AutoRoad.cz 3. srpna 2017 13:12 | akt. 3. srpna 2017 13:30
Sdílej:

Když začátkem tohoto roku ohlásil Elon Musk příchod elektrického crossoveru Model Y, mělo se jednat o zcela nový model využívající novou platformu, která by zjednodušila kabeláž celého systému a nahradila dosud používaný 12-V bateriový systém. Po dnešní schůzce s Managementem společnosti však ohlásil, že vůz bude postaven na platformě nedávno představeného Modelu 3.

Když začátkem tohoto roku Elon Musk ohlašoval příchod nového Crossoveru Model Y, mělo se jednat o vůz postavený na zcela nové platformě, který by dorazil někdy koncem roku 2019 nebo začátkem roku 2020. Dnešní schůzka s managementem Tesla Motors ho však přesvědčila změnit názor a postavit Teslu Model Y na platformě Modelu 3. Díky tomu by se vůz mohl dostat na silnice mnohem rychleji a Tesla by ušetřila nemalé zdroje, které by stál vývoj nové platformy a nových systémů.

Tento krok je navíc plně pochopitelný hned z několika důvodů. Tím prvním jsou samozřejmě finance, které sice Tesla má, ovšem její provoz je stále ztrátový a až čas ukáže, za jak dlouho se dostane díky Modelu 3 do zisku. Druhým důvodem je pak momentální boom segmentu SUV. Cílem Tesly tak bude dostat crossover Model Y na trh dříve, než se nasytí. 

Jak už bylo zmíněno, nová platforma modelu Y měla být v mnohém revoluční. Mezi jinými vlastnostmi měla také nahradit v současnosti používaný 12-V systém, zredukovat kabeláž vozu a usnadnit výrobní proces. Kvůli použití platformy z Modelu 3 na většinu z těchto plánů nedojde, ovšem podle některých prohlášení by i tak mělo dojít k značnému zredukování a zjednodušení kabelů ve vozidle.

Stalo se
Testy aut
Škoda Scala

Škoda Scala 1.0 TSI Drive – nejlepší hatchback s TOP poměrem cena/výkon ?

Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Evropský autoprůmysl v krizi: Škoda Auto propustí 6000 lidí, Audi zavírá továrnu

Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.

Novinky ze světa EV
Elon Musk

Politika Elona Muska táhne Teslu do pekel? Prodej V Evropě dramaticky klesá

Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?