Když začátkem tohoto roku ohlásil Elon Musk příchod elektrického crossoveru Model Y, mělo se jednat o zcela nový model využívající novou platformu, která by zjednodušila kabeláž celého systému a nahradila dosud používaný 12-V bateriový systém. Po dnešní schůzce s Managementem společnosti však ohlásil, že vůz bude postaven na platformě nedávno představeného Modelu 3.
Když začátkem tohoto roku Elon Musk ohlašoval příchod nového Crossoveru Model Y, mělo se jednat o vůz postavený na zcela nové platformě, který by dorazil někdy koncem roku 2019 nebo začátkem roku 2020. Dnešní schůzka s managementem Tesla Motors ho však přesvědčila změnit názor a postavit Teslu Model Y na platformě Modelu 3. Díky tomu by se vůz mohl dostat na silnice mnohem rychleji a Tesla by ušetřila nemalé zdroje, které by stál vývoj nové platformy a nových systémů.
Tento krok je navíc plně pochopitelný hned z několika důvodů. Tím prvním jsou samozřejmě finance, které sice Tesla má, ovšem její provoz je stále ztrátový a až čas ukáže, za jak dlouho se dostane díky Modelu 3 do zisku. Druhým důvodem je pak momentální boom segmentu SUV. Cílem Tesly tak bude dostat crossover Model Y na trh dříve, než se nasytí.
Jak už bylo zmíněno, nová platforma modelu Y měla být v mnohém revoluční. Mezi jinými vlastnostmi měla také nahradit v současnosti používaný 12-V systém, zredukovat kabeláž vozu a usnadnit výrobní proces. Kvůli použití platformy z Modelu 3 na většinu z těchto plánů nedojde, ovšem podle některých prohlášení by i tak mělo dojít k značnému zredukování a zjednodušení kabelů ve vozidle.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?