Potají vyvíjený Ford GT stále odhaluje nová překvapení. Tento závodní speciál, který se dočkal i neméně extrémní silniční verze, se může pochlubit mimo jiní i počítačovým systémem o 10 milionech řádcích kódování, což podle Fordu trumfne i nejmodernější stíhačku F-35 Lightning II.
Aby Ford zajistil svému GT co nejlepší jízdní vlastnosti, vybavil vůz více než 50 senzory, které jsou schopny za hodinu vygenerovat až 10 GB dat, která zahrnují vše od pozice pedálů až po vlhkost vzduchu. Ford pro představu uvádí, že takový objem dat se rovná cca 25,000 stažených písniček.
O zpracování těchto dat se stará 25 palubních počítačových systémů, o jejichž řízení se stará program o 10 milionech řádcích kódování, díky čemuž dokáže analyzovat okolo 300 MB dat každou vteřinu. Podle informací Fordu tak nové GT využívá objemnější kódování, než například nejnovější bojová stíhačka F-35 Lightning II.
Jak uvedl Dave Perciak, globální ředitel Ford Performance, nový Ford GT je vybaven tím nejsofistikovanějším výpočetním systémem, který díky se závodní architektuře vozu dokáže nabídnout maximální výkon, variabilitu a sofistikovanost. Díky propracovanosti všech systémů tak vůz dokáže nabídnout stejnou stabilitu a ovladatelnost při rychlosti 28 km/h i 289 km/h.
Kromě těchto Hi-Tech vlastností se však Ford pochlubil i ryze praktickou výbavou nového GT. Ve středovém tunelu tak najdete dva praktické výsuvné držáky nápojů a pod sedačkou řidiče se ukrývá skrytý úložný prostor.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?