Potají vyvíjený Ford GT stále odhaluje nová překvapení. Tento závodní speciál, který se dočkal i neméně extrémní silniční verze, se může pochlubit mimo jiní i počítačovým systémem o 10 milionech řádcích kódování, což podle Fordu trumfne i nejmodernější stíhačku F-35 Lightning II.
Aby Ford zajistil svému GT co nejlepší jízdní vlastnosti, vybavil vůz více než 50 senzory, které jsou schopny za hodinu vygenerovat až 10 GB dat, která zahrnují vše od pozice pedálů až po vlhkost vzduchu. Ford pro představu uvádí, že takový objem dat se rovná cca 25,000 stažených písniček.
O zpracování těchto dat se stará 25 palubních počítačových systémů, o jejichž řízení se stará program o 10 milionech řádcích kódování, díky čemuž dokáže analyzovat okolo 300 MB dat každou vteřinu. Podle informací Fordu tak nové GT využívá objemnější kódování, než například nejnovější bojová stíhačka F-35 Lightning II.
Jak uvedl Dave Perciak, globální ředitel Ford Performance, nový Ford GT je vybaven tím nejsofistikovanějším výpočetním systémem, který díky se závodní architektuře vozu dokáže nabídnout maximální výkon, variabilitu a sofistikovanost. Díky propracovanosti všech systémů tak vůz dokáže nabídnout stejnou stabilitu a ovladatelnost při rychlosti 28 km/h i 289 km/h.
Kromě těchto Hi-Tech vlastností se však Ford pochlubil i ryze praktickou výbavou nového GT. Ve středovém tunelu tak najdete dva praktické výsuvné držáky nápojů a pod sedačkou řidiče se ukrývá skrytý úložný prostor.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.