Potají vyvíjený Ford GT stále odhaluje nová překvapení. Tento závodní speciál, který se dočkal i neméně extrémní silniční verze, se může pochlubit mimo jiní i počítačovým systémem o 10 milionech řádcích kódování, což podle Fordu trumfne i nejmodernější stíhačku F-35 Lightning II.
Aby Ford zajistil svému GT co nejlepší jízdní vlastnosti, vybavil vůz více než 50 senzory, které jsou schopny za hodinu vygenerovat až 10 GB dat, která zahrnují vše od pozice pedálů až po vlhkost vzduchu. Ford pro představu uvádí, že takový objem dat se rovná cca 25,000 stažených písniček.
O zpracování těchto dat se stará 25 palubních počítačových systémů, o jejichž řízení se stará program o 10 milionech řádcích kódování, díky čemuž dokáže analyzovat okolo 300 MB dat každou vteřinu. Podle informací Fordu tak nové GT využívá objemnější kódování, než například nejnovější bojová stíhačka F-35 Lightning II.
Jak uvedl Dave Perciak, globální ředitel Ford Performance, nový Ford GT je vybaven tím nejsofistikovanějším výpočetním systémem, který díky se závodní architektuře vozu dokáže nabídnout maximální výkon, variabilitu a sofistikovanost. Díky propracovanosti všech systémů tak vůz dokáže nabídnout stejnou stabilitu a ovladatelnost při rychlosti 28 km/h i 289 km/h.
Kromě těchto Hi-Tech vlastností se však Ford pochlubil i ryze praktickou výbavou nového GT. Ve středovém tunelu tak najdete dva praktické výsuvné držáky nápojů a pod sedačkou řidiče se ukrývá skrytý úložný prostor.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?