Potají vyvíjený Ford GT stále odhaluje nová překvapení. Tento závodní speciál, který se dočkal i neméně extrémní silniční verze, se může pochlubit mimo jiní i počítačovým systémem o 10 milionech řádcích kódování, což podle Fordu trumfne i nejmodernější stíhačku F-35 Lightning II.
Aby Ford zajistil svému GT co nejlepší jízdní vlastnosti, vybavil vůz více než 50 senzory, které jsou schopny za hodinu vygenerovat až 10 GB dat, která zahrnují vše od pozice pedálů až po vlhkost vzduchu. Ford pro představu uvádí, že takový objem dat se rovná cca 25,000 stažených písniček.
O zpracování těchto dat se stará 25 palubních počítačových systémů, o jejichž řízení se stará program o 10 milionech řádcích kódování, díky čemuž dokáže analyzovat okolo 300 MB dat každou vteřinu. Podle informací Fordu tak nové GT využívá objemnější kódování, než například nejnovější bojová stíhačka F-35 Lightning II.
Jak uvedl Dave Perciak, globální ředitel Ford Performance, nový Ford GT je vybaven tím nejsofistikovanějším výpočetním systémem, který díky se závodní architektuře vozu dokáže nabídnout maximální výkon, variabilitu a sofistikovanost. Díky propracovanosti všech systémů tak vůz dokáže nabídnout stejnou stabilitu a ovladatelnost při rychlosti 28 km/h i 289 km/h.
Kromě těchto Hi-Tech vlastností se však Ford pochlubil i ryze praktickou výbavou nového GT. Ve středovém tunelu tak najdete dva praktické výsuvné držáky nápojů a pod sedačkou řidiče se ukrývá skrytý úložný prostor.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?