Před nedávným časem vzbudila velkou vlnu zájmu informace o vývoji prvního SUV se značkou Ferrari. Po mnohaletém odmítání musela automobilka zkrátka přijmout fakt, že zákazníci tyto vozy chtějí. Ferrari si však chce zachovat svůj styl a charakter, což staví konstruktéry před nové výzvy.
Automobilka Ferrari si na praktičnost nikdy příliš nepotrpěla, takže se nemůžeme příliš divit tomu, že za její historii vznikl pouze jeden jediný prototyp s čtyřdveřovou karoserií. Vozy SUV se však svou praktičností vyznačují. Jak tedy postavit praktické čtyřdveřové Ferrari, které si zachová svou charakteristiku?
Podle webu Autocar se s tím technici Ferrari vypořádali jednoduše - zadní dveře zkrátka učiní neviditelnými. Tak to alespoň vyplývá z rozhovoru, kterého se pro web Autocar účastnil Enrico Galliera, obchodní vedoucí Ferrari. Podle jeho slov si musí automobily Ferrari zachovat svou charakteristiku a design sportovního vozu, což se čtyřmi dveřmi zkrátka nejde.
Vyvíjené SUV, které ve Ferrari dostalo interní označení FUV (Ferrari Utility Vehicle), tak nebude klasickým SUV jaké vyvíjí ostatní automobilky, ale spíše pětidvéřovým kupé s vyšší karoserií. Podle domněnek webu CarBuzz bude vybaveno zadními dveřmi otvírajícími se proti směru jízdy a přijde o B sloupek, díky čemuž by zadní dveře mohly opravdu "zmizet".
FUV bude ve velkém čerpat z modelu GTC4 Lusso, ze kterého převezme pohon všech kol i hliníkovou karoserii. Pod kapotou se očekává klasický benzínový motor V8 a hybridní V8. Motory V8 zřejmě v nabídce nebudou.
Cena by se mohla pohybovat okolo 350,000 dolarů (7,9 milionu korun) a počítá se s roční produkcí cca 2-3,000 vozidel.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.