Před nedávným časem vzbudila velkou vlnu zájmu informace o vývoji prvního SUV se značkou Ferrari. Po mnohaletém odmítání musela automobilka zkrátka přijmout fakt, že zákazníci tyto vozy chtějí. Ferrari si však chce zachovat svůj styl a charakter, což staví konstruktéry před nové výzvy.
Automobilka Ferrari si na praktičnost nikdy příliš nepotrpěla, takže se nemůžeme příliš divit tomu, že za její historii vznikl pouze jeden jediný prototyp s čtyřdveřovou karoserií. Vozy SUV se však svou praktičností vyznačují. Jak tedy postavit praktické čtyřdveřové Ferrari, které si zachová svou charakteristiku?
Podle webu Autocar se s tím technici Ferrari vypořádali jednoduše - zadní dveře zkrátka učiní neviditelnými. Tak to alespoň vyplývá z rozhovoru, kterého se pro web Autocar účastnil Enrico Galliera, obchodní vedoucí Ferrari. Podle jeho slov si musí automobily Ferrari zachovat svou charakteristiku a design sportovního vozu, což se čtyřmi dveřmi zkrátka nejde.
Vyvíjené SUV, které ve Ferrari dostalo interní označení FUV (Ferrari Utility Vehicle), tak nebude klasickým SUV jaké vyvíjí ostatní automobilky, ale spíše pětidvéřovým kupé s vyšší karoserií. Podle domněnek webu CarBuzz bude vybaveno zadními dveřmi otvírajícími se proti směru jízdy a přijde o B sloupek, díky čemuž by zadní dveře mohly opravdu "zmizet".
FUV bude ve velkém čerpat z modelu GTC4 Lusso, ze kterého převezme pohon všech kol i hliníkovou karoserii. Pod kapotou se očekává klasický benzínový motor V8 a hybridní V8. Motory V8 zřejmě v nabídce nebudou.
Cena by se mohla pohybovat okolo 350,000 dolarů (7,9 milionu korun) a počítá se s roční produkcí cca 2-3,000 vozidel.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.