Před nedávným časem vzbudila velkou vlnu zájmu informace o vývoji prvního SUV se značkou Ferrari. Po mnohaletém odmítání musela automobilka zkrátka přijmout fakt, že zákazníci tyto vozy chtějí. Ferrari si však chce zachovat svůj styl a charakter, což staví konstruktéry před nové výzvy.
Automobilka Ferrari si na praktičnost nikdy příliš nepotrpěla, takže se nemůžeme příliš divit tomu, že za její historii vznikl pouze jeden jediný prototyp s čtyřdveřovou karoserií. Vozy SUV se však svou praktičností vyznačují. Jak tedy postavit praktické čtyřdveřové Ferrari, které si zachová svou charakteristiku?
Podle webu Autocar se s tím technici Ferrari vypořádali jednoduše - zadní dveře zkrátka učiní neviditelnými. Tak to alespoň vyplývá z rozhovoru, kterého se pro web Autocar účastnil Enrico Galliera, obchodní vedoucí Ferrari. Podle jeho slov si musí automobily Ferrari zachovat svou charakteristiku a design sportovního vozu, což se čtyřmi dveřmi zkrátka nejde.
Vyvíjené SUV, které ve Ferrari dostalo interní označení FUV (Ferrari Utility Vehicle), tak nebude klasickým SUV jaké vyvíjí ostatní automobilky, ale spíše pětidvéřovým kupé s vyšší karoserií. Podle domněnek webu CarBuzz bude vybaveno zadními dveřmi otvírajícími se proti směru jízdy a přijde o B sloupek, díky čemuž by zadní dveře mohly opravdu "zmizet".
FUV bude ve velkém čerpat z modelu GTC4 Lusso, ze kterého převezme pohon všech kol i hliníkovou karoserii. Pod kapotou se očekává klasický benzínový motor V8 a hybridní V8. Motory V8 zřejmě v nabídce nebudou.
Cena by se mohla pohybovat okolo 350,000 dolarů (7,9 milionu korun) a počítá se s roční produkcí cca 2-3,000 vozidel.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?