Před nedávným časem vzbudila velkou vlnu zájmu informace o vývoji prvního SUV se značkou Ferrari. Po mnohaletém odmítání musela automobilka zkrátka přijmout fakt, že zákazníci tyto vozy chtějí. Ferrari si však chce zachovat svůj styl a charakter, což staví konstruktéry před nové výzvy.
Automobilka Ferrari si na praktičnost nikdy příliš nepotrpěla, takže se nemůžeme příliš divit tomu, že za její historii vznikl pouze jeden jediný prototyp s čtyřdveřovou karoserií. Vozy SUV se však svou praktičností vyznačují. Jak tedy postavit praktické čtyřdveřové Ferrari, které si zachová svou charakteristiku?
Podle webu Autocar se s tím technici Ferrari vypořádali jednoduše - zadní dveře zkrátka učiní neviditelnými. Tak to alespoň vyplývá z rozhovoru, kterého se pro web Autocar účastnil Enrico Galliera, obchodní vedoucí Ferrari. Podle jeho slov si musí automobily Ferrari zachovat svou charakteristiku a design sportovního vozu, což se čtyřmi dveřmi zkrátka nejde.
Vyvíjené SUV, které ve Ferrari dostalo interní označení FUV (Ferrari Utility Vehicle), tak nebude klasickým SUV jaké vyvíjí ostatní automobilky, ale spíše pětidvéřovým kupé s vyšší karoserií. Podle domněnek webu CarBuzz bude vybaveno zadními dveřmi otvírajícími se proti směru jízdy a přijde o B sloupek, díky čemuž by zadní dveře mohly opravdu "zmizet".
FUV bude ve velkém čerpat z modelu GTC4 Lusso, ze kterého převezme pohon všech kol i hliníkovou karoserii. Pod kapotou se očekává klasický benzínový motor V8 a hybridní V8. Motory V8 zřejmě v nabídce nebudou.
Cena by se mohla pohybovat okolo 350,000 dolarů (7,9 milionu korun) a počítá se s roční produkcí cca 2-3,000 vozidel.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?