Před nedávným časem vzbudila velkou vlnu zájmu informace o vývoji prvního SUV se značkou Ferrari. Po mnohaletém odmítání musela automobilka zkrátka přijmout fakt, že zákazníci tyto vozy chtějí. Ferrari si však chce zachovat svůj styl a charakter, což staví konstruktéry před nové výzvy.
Automobilka Ferrari si na praktičnost nikdy příliš nepotrpěla, takže se nemůžeme příliš divit tomu, že za její historii vznikl pouze jeden jediný prototyp s čtyřdveřovou karoserií. Vozy SUV se však svou praktičností vyznačují. Jak tedy postavit praktické čtyřdveřové Ferrari, které si zachová svou charakteristiku?
Podle webu Autocar se s tím technici Ferrari vypořádali jednoduše - zadní dveře zkrátka učiní neviditelnými. Tak to alespoň vyplývá z rozhovoru, kterého se pro web Autocar účastnil Enrico Galliera, obchodní vedoucí Ferrari. Podle jeho slov si musí automobily Ferrari zachovat svou charakteristiku a design sportovního vozu, což se čtyřmi dveřmi zkrátka nejde.
Vyvíjené SUV, které ve Ferrari dostalo interní označení FUV (Ferrari Utility Vehicle), tak nebude klasickým SUV jaké vyvíjí ostatní automobilky, ale spíše pětidvéřovým kupé s vyšší karoserií. Podle domněnek webu CarBuzz bude vybaveno zadními dveřmi otvírajícími se proti směru jízdy a přijde o B sloupek, díky čemuž by zadní dveře mohly opravdu "zmizet".
FUV bude ve velkém čerpat z modelu GTC4 Lusso, ze kterého převezme pohon všech kol i hliníkovou karoserii. Pod kapotou se očekává klasický benzínový motor V8 a hybridní V8. Motory V8 zřejmě v nabídce nebudou.
Cena by se mohla pohybovat okolo 350,000 dolarů (7,9 milionu korun) a počítá se s roční produkcí cca 2-3,000 vozidel.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?