Gunessova kniha rekordů obsahuje mnoho zápisů spojených s automobily. Z tohoto zápisu by si však mohly brát vzor i pneuservisy všude na světě. Tým dobře sehraných mechaniků totiž stanovil světový rekord v přezouvání vozu bez elektrického nářadí, jehož hodnota je těsně pod jednou minutou
Ačkoliv dnešní autoservisy jsou vybaveny různými typy nářadí a vybavení, přezout automobil na novou sadu kol jim trvá poměrně dlouho. Parta nadšených mechaniků z německého servisu Kfzteile24 to však zvládla bez jakékoliv mechanizace, s výjimkou dvou zvedáků, za necelou minutu.
O zápis do Guinessovy knihy rekordů se tato partička pokusila v červnu roku 2015, během závodů DTM (Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft) na okruhu Lausitzring. Čas, který potřebovali překonat, měl hodnotu 1 minuta a 23,85 sekund.
Jakmile měli mechanici připravené nářadí a všichni byli na místech, zástupce z organizace Guinessovy knihy rekordů dal povel ke startu a spustil stopky.
V té chvíli se dokonale projevil tréning, kterému mechanici věnovali více než půl roku. Všichni okamžitě sáhli po klíčích na kola a začali uvolňovat šrouby. Jakmile byla zadní kola povolená, dvojice mechaniků zvedla vůz na dvou pečlivě umístěných heverech do vzduchu a vrátila se k výměně kol. Po nasazení nových kol mechanici opět dotáhli šrouby a vůz spustili na zem.
A to celé zvládli bez jakéhokoliv nářadí v rekordním čase 59.62 sekund, čímž starý rekord překonali o více než 24.23 vteřiny. Leckdo by jim sice mohl vyčítat, že kola dotahovali ručně na krev, což samozřejmě není správně. Pokud však jde o stanovení nového světového rekordu, jistě jim to všichni rádi odpustili.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?