Gunessova kniha rekordů obsahuje mnoho zápisů spojených s automobily. Z tohoto zápisu by si však mohly brát vzor i pneuservisy všude na světě. Tým dobře sehraných mechaniků totiž stanovil světový rekord v přezouvání vozu bez elektrického nářadí, jehož hodnota je těsně pod jednou minutou
Ačkoliv dnešní autoservisy jsou vybaveny různými typy nářadí a vybavení, přezout automobil na novou sadu kol jim trvá poměrně dlouho. Parta nadšených mechaniků z německého servisu Kfzteile24 to však zvládla bez jakékoliv mechanizace, s výjimkou dvou zvedáků, za necelou minutu.
O zápis do Guinessovy knihy rekordů se tato partička pokusila v červnu roku 2015, během závodů DTM (Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft) na okruhu Lausitzring. Čas, který potřebovali překonat, měl hodnotu 1 minuta a 23,85 sekund.
Jakmile měli mechanici připravené nářadí a všichni byli na místech, zástupce z organizace Guinessovy knihy rekordů dal povel ke startu a spustil stopky.
V té chvíli se dokonale projevil tréning, kterému mechanici věnovali více než půl roku. Všichni okamžitě sáhli po klíčích na kola a začali uvolňovat šrouby. Jakmile byla zadní kola povolená, dvojice mechaniků zvedla vůz na dvou pečlivě umístěných heverech do vzduchu a vrátila se k výměně kol. Po nasazení nových kol mechanici opět dotáhli šrouby a vůz spustili na zem.
A to celé zvládli bez jakéhokoliv nářadí v rekordním čase 59.62 sekund, čímž starý rekord překonali o více než 24.23 vteřiny. Leckdo by jim sice mohl vyčítat, že kola dotahovali ručně na krev, což samozřejmě není správně. Pokud však jde o stanovení nového světového rekordu, jistě jim to všichni rádi odpustili.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.