Gunessova kniha rekordů obsahuje mnoho zápisů spojených s automobily. Z tohoto zápisu by si však mohly brát vzor i pneuservisy všude na světě. Tým dobře sehraných mechaniků totiž stanovil světový rekord v přezouvání vozu bez elektrického nářadí, jehož hodnota je těsně pod jednou minutou
Ačkoliv dnešní autoservisy jsou vybaveny různými typy nářadí a vybavení, přezout automobil na novou sadu kol jim trvá poměrně dlouho. Parta nadšených mechaniků z německého servisu Kfzteile24 to však zvládla bez jakékoliv mechanizace, s výjimkou dvou zvedáků, za necelou minutu.
O zápis do Guinessovy knihy rekordů se tato partička pokusila v červnu roku 2015, během závodů DTM (Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft) na okruhu Lausitzring. Čas, který potřebovali překonat, měl hodnotu 1 minuta a 23,85 sekund.
Jakmile měli mechanici připravené nářadí a všichni byli na místech, zástupce z organizace Guinessovy knihy rekordů dal povel ke startu a spustil stopky.
V té chvíli se dokonale projevil tréning, kterému mechanici věnovali více než půl roku. Všichni okamžitě sáhli po klíčích na kola a začali uvolňovat šrouby. Jakmile byla zadní kola povolená, dvojice mechaniků zvedla vůz na dvou pečlivě umístěných heverech do vzduchu a vrátila se k výměně kol. Po nasazení nových kol mechanici opět dotáhli šrouby a vůz spustili na zem.
A to celé zvládli bez jakéhokoliv nářadí v rekordním čase 59.62 sekund, čímž starý rekord překonali o více než 24.23 vteřiny. Leckdo by jim sice mohl vyčítat, že kola dotahovali ručně na krev, což samozřejmě není správně. Pokud však jde o stanovení nového světového rekordu, jistě jim to všichni rádi odpustili.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?