Reproduktory v automobilech dohrály. Tahle technologie je časem nahradí

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 3. července 2017, 14:59 Aktualizováno 4.7.2017, 22:02 Google+

Málokdo si dnes dokáže představit delší cestu automobilem bez autorádia a hudebního doprovodu. Pokud si však chcete hudbu skutečně vychutnat, potřebujete k tomu i kvalitní audiosoustavu. Těm je ale, jak se zdá, konec. Nahradí je zcela nová technologie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Continental Ac2ated Sound

Continental Ac2ated Sound | foto: Continental

Sdílejte článek

Značka Continental je pro řadu z nás spojena pouze s výrobou pneumatik, ovšem tato společnost se věnuje vývoji i v jiných oblastech automobilového průmyslu, včetně elektroniky.

Posledním jejich vynálezem se stal nový typ audiosystému "Ac2ated Sound", který využívá nejmodernějších technologií. Inženýři a technici z Continentalu totiž místo několika reproduktorů využívají ke generování zvuku kompletně celý interiér vozu. Díky tomu by výrobci vozů mohli ušetřit na nákladech a hmotnosti, což by mohlo snížit cenu vozu i spotřebu paliva.

Aby si Continental tuto technologii ověřil, vybavil svým audiosystémem standardní Mercedes C-classe. Fungování celého systému je podobně fungování klasického reproduktoru. Jediný rozdíl je v tom, že zvuk místo vibrující membrány reproduktoru vydává vibrující interiér vozu, což dělá z celého automobilu jeden velký reproduktor.

Stejně jako v případě různých druhů reproduktorů /výškové/ středové/ basové) budou i různé části vozu "naladěny" na vydávání určitých zvukových frekvencí, což povede ke kvalitnímu a vyváženému zvuku v celé kabině. Podobě jako v klasických vozech by sloupky mohly být naladěny na vyšší frekvence, dveře na střední frekvence a strop by nahradil subwoofer.

Nový systém je navíc o 90% lehčí a potřebuje méně elektrické energie, což by se mohlo pozitivně projevit i na spotřebě paliva. Největším kladem je však skutečnost, že audiosystém by měl být schopen podat až neuvěřitelně čistý a 3D zvuk.

Ačkoliv vše zní úžasně, webu AutoExpress se podařilo zjistit, že zavedení tohoto systému do produkce potrvá ještě několik let.

Vytisknout

Diskuze: Reproduktory v automobilech dohrály. Tahle technologie je časem nahradí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Wikov 35 Kapka

První české aerodynamické auto, které upadlo v zapomnění: Wikov 35 Kapka

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud