Málokdo si dnes dokáže představit delší cestu automobilem bez autorádia a hudebního doprovodu. Pokud si však chcete hudbu skutečně vychutnat, potřebujete k tomu i kvalitní audiosoustavu. Těm je ale, jak se zdá, konec. Nahradí je zcela nová technologie.
Značka Continental je pro řadu z nás spojena pouze s výrobou pneumatik, ovšem tato společnost se věnuje vývoji i v jiných oblastech automobilového průmyslu, včetně elektroniky.
Posledním jejich vynálezem se stal nový typ audiosystému "Ac2ated Sound", který využívá nejmodernějších technologií. Inženýři a technici z Continentalu totiž místo několika reproduktorů využívají ke generování zvuku kompletně celý interiér vozu. Díky tomu by výrobci vozů mohli ušetřit na nákladech a hmotnosti, což by mohlo snížit cenu vozu i spotřebu paliva.
Aby si Continental tuto technologii ověřil, vybavil svým audiosystémem standardní Mercedes C-classe. Fungování celého systému je podobně fungování klasického reproduktoru. Jediný rozdíl je v tom, že zvuk místo vibrující membrány reproduktoru vydává vibrující interiér vozu, což dělá z celého automobilu jeden velký reproduktor.
Stejně jako v případě různých druhů reproduktorů /výškové/ středové/ basové) budou i různé části vozu "naladěny" na vydávání určitých zvukových frekvencí, což povede ke kvalitnímu a vyváženému zvuku v celé kabině. Podobě jako v klasických vozech by sloupky mohly být naladěny na vyšší frekvence, dveře na střední frekvence a strop by nahradil subwoofer.
Nový systém je navíc o 90% lehčí a potřebuje méně elektrické energie, což by se mohlo pozitivně projevit i na spotřebě paliva. Největším kladem je však skutečnost, že audiosystém by měl být schopen podat až neuvěřitelně čistý a 3D zvuk.
Ačkoliv vše zní úžasně, webu AutoExpress se podařilo zjistit, že zavedení tohoto systému do produkce potrvá ještě několik let.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?