Málokdo si dnes dokáže představit delší cestu automobilem bez autorádia a hudebního doprovodu. Pokud si však chcete hudbu skutečně vychutnat, potřebujete k tomu i kvalitní audiosoustavu. Těm je ale, jak se zdá, konec. Nahradí je zcela nová technologie.
Značka Continental je pro řadu z nás spojena pouze s výrobou pneumatik, ovšem tato společnost se věnuje vývoji i v jiných oblastech automobilového průmyslu, včetně elektroniky.
Posledním jejich vynálezem se stal nový typ audiosystému "Ac2ated Sound", který využívá nejmodernějších technologií. Inženýři a technici z Continentalu totiž místo několika reproduktorů využívají ke generování zvuku kompletně celý interiér vozu. Díky tomu by výrobci vozů mohli ušetřit na nákladech a hmotnosti, což by mohlo snížit cenu vozu i spotřebu paliva.
Aby si Continental tuto technologii ověřil, vybavil svým audiosystémem standardní Mercedes C-classe. Fungování celého systému je podobně fungování klasického reproduktoru. Jediný rozdíl je v tom, že zvuk místo vibrující membrány reproduktoru vydává vibrující interiér vozu, což dělá z celého automobilu jeden velký reproduktor.
Stejně jako v případě různých druhů reproduktorů /výškové/ středové/ basové) budou i různé části vozu "naladěny" na vydávání určitých zvukových frekvencí, což povede ke kvalitnímu a vyváženému zvuku v celé kabině. Podobě jako v klasických vozech by sloupky mohly být naladěny na vyšší frekvence, dveře na střední frekvence a strop by nahradil subwoofer.
Nový systém je navíc o 90% lehčí a potřebuje méně elektrické energie, což by se mohlo pozitivně projevit i na spotřebě paliva. Největším kladem je však skutečnost, že audiosystém by měl být schopen podat až neuvěřitelně čistý a 3D zvuk.
Ačkoliv vše zní úžasně, webu AutoExpress se podařilo zjistit, že zavedení tohoto systému do produkce potrvá ještě několik let.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.