S nejnovější verzí aplikace pro chytré telefony Škoda OneApp lze na obrazovce infotainmentu zobrazovat užitečné informace, jako je spotřeba paliva, dynamika jízdy, navigační data a servisní pokyny. Aniž by bylo nutné ovládat smartphone, může řidič na velkém displeji ve voze vybírat jednotlivé funkce aplikace Škoda OneApp pohodlně dotykem prstu.
S aplikací pro chytré telefony Škoda OneApp se automobilka dostává do nové dimenze konektivity mezi vozidlem a chytrým telefonem. Aplikace využívá technologii SmartLink+ k tomu, aby vybrané funkce a informace o vozidle zobrazovala na displeji infotainmentu nebo chytrého telefonu. Po instalaci do telefonu nabízí aplikace široké spektrum funkcí – od možnosti vyvolat relevantní informace o motoru nebo voze, až po informace o počasí.
Řidič vozu může například pomocí funkce „Advisor“ analyzovat svůj styl jízdy a naučit se, jak lze jezdit hospodárně a šetřit palivo. Ať už se jedná o data o dynamice jízdy, rychlosti nebo o data navigační, OneApp podporuje řidiče ve všech situacích a poskytuje mu veškeré důležité informace, týkající se moderní mobility. Digitální kniha jízd Logbook například zaručuje záznam všech relevantních jízdních dat. V další připravované verzi OneApp bude k dispozici také streaming hudby.
Vůz a chytrý telefon se jednoduše propojí pomocí USB-kabelu nebo WiFi-hotspotu, integrovaného v navigačních systémech Amundsen a Columbus. Posádka vozu může aplikaci OneApp aktivovat a ovládat dotykem prstu na obrazovce palubního infotainmentu. Jedna aplikace tak pokrývá široké spektrum digitálních služeb, které přesahuje rámec aplikací, které byly ve voze dosud k dispozici. Aplikaci lze zdarma stáhnout v App Store firmy Apple a na Google Play. Aplikace je kompatibilní se všemi vozy vyrobenými od června 2016, které jsou vybaveny systémem SmartLink a USB-konektorem, resp. systémem SmartLink+ a propojením přes USB nebo WiFi.
Přehled nejdůležitějších funkcí nové aplikace OneApp: REAL-TIME DRIVE DATA Tato funkce slouží k záznamu výkonnostních parametrů vozu během jízdy. Tak lze v reálném čase získat například informace o dynamice jízdy, otáčkách motoru, zrychlení, spotřebě paliva a rychlosti jízdy. S využitím grafického znázornění hodnot na palubním monitoru se počet palubních přístrojů zvýší o další virtuální ukazatele, zobrazující například aktuální hodnotu točivého momentu motoru, průměrné spotřeby nebo bočního zrychlení. DRIVING STATS S aplikací OneApp si mohou řidiči vozů zaznamenávat a vyvolávat celou řadu dat a následně pak i podrobně analyzovat svůj styl jízdy. Statistiky dodávají důležité informace pro optimální využití výkonu vozu a zvýšení efektivity při příštích jízdách.
LOGBOOK Digitální kniha jízd precizně zaprotokoluje všechna relevantní jízdní data a poskytne přehledné shrnutí. Přitom je možno rozlišovat mezi služebními a soukromými jízdami. POI & NAVIGATION Ve spolupráci s partnery umožňuje uživatelům ŠKODA OneApp i rozšíření možností navigace. Uživatel si v okolí velice snadno najde tzv. body zájmu (Points of Interest, POI) a následně je může zaslat přímo do integrované navigace nebo do aplikací kooperačních partnerů. Díky těmto aplikacím může fungovat navigace také na bázi družicových snímků. Toto reálné zobrazení okolí může řidiči v mnoha situacích usnadnit orientaci v neznámém prostředí. Vedle bodů zájmu v okolí se na mapě na obrazovce zobrazují také čerpací stanice a v závislosti na jejich disponibilitě se dokonce srovnávají i ceny pohonných hmot. Při uvádění cen systém také ví, zda vůz jezdí na benzin nebo na naftu a zobrazí také nejkratší trasu k vybrané čerpací stanici.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.