S nejnovější verzí aplikace pro chytré telefony Škoda OneApp lze na obrazovce infotainmentu zobrazovat užitečné informace, jako je spotřeba paliva, dynamika jízdy, navigační data a servisní pokyny. Aniž by bylo nutné ovládat smartphone, může řidič na velkém displeji ve voze vybírat jednotlivé funkce aplikace Škoda OneApp pohodlně dotykem prstu.
S aplikací pro chytré telefony Škoda OneApp se automobilka dostává do nové dimenze konektivity mezi vozidlem a chytrým telefonem. Aplikace využívá technologii SmartLink+ k tomu, aby vybrané funkce a informace o vozidle zobrazovala na displeji infotainmentu nebo chytrého telefonu. Po instalaci do telefonu nabízí aplikace široké spektrum funkcí – od možnosti vyvolat relevantní informace o motoru nebo voze, až po informace o počasí.
Řidič vozu může například pomocí funkce „Advisor“ analyzovat svůj styl jízdy a naučit se, jak lze jezdit hospodárně a šetřit palivo. Ať už se jedná o data o dynamice jízdy, rychlosti nebo o data navigační, OneApp podporuje řidiče ve všech situacích a poskytuje mu veškeré důležité informace, týkající se moderní mobility. Digitální kniha jízd Logbook například zaručuje záznam všech relevantních jízdních dat. V další připravované verzi OneApp bude k dispozici také streaming hudby.
Vůz a chytrý telefon se jednoduše propojí pomocí USB-kabelu nebo WiFi-hotspotu, integrovaného v navigačních systémech Amundsen a Columbus. Posádka vozu může aplikaci OneApp aktivovat a ovládat dotykem prstu na obrazovce palubního infotainmentu. Jedna aplikace tak pokrývá široké spektrum digitálních služeb, které přesahuje rámec aplikací, které byly ve voze dosud k dispozici. Aplikaci lze zdarma stáhnout v App Store firmy Apple a na Google Play. Aplikace je kompatibilní se všemi vozy vyrobenými od června 2016, které jsou vybaveny systémem SmartLink a USB-konektorem, resp. systémem SmartLink+ a propojením přes USB nebo WiFi.
Přehled nejdůležitějších funkcí nové aplikace OneApp: REAL-TIME DRIVE DATA Tato funkce slouží k záznamu výkonnostních parametrů vozu během jízdy. Tak lze v reálném čase získat například informace o dynamice jízdy, otáčkách motoru, zrychlení, spotřebě paliva a rychlosti jízdy. S využitím grafického znázornění hodnot na palubním monitoru se počet palubních přístrojů zvýší o další virtuální ukazatele, zobrazující například aktuální hodnotu točivého momentu motoru, průměrné spotřeby nebo bočního zrychlení. DRIVING STATS S aplikací OneApp si mohou řidiči vozů zaznamenávat a vyvolávat celou řadu dat a následně pak i podrobně analyzovat svůj styl jízdy. Statistiky dodávají důležité informace pro optimální využití výkonu vozu a zvýšení efektivity při příštích jízdách.
LOGBOOK Digitální kniha jízd precizně zaprotokoluje všechna relevantní jízdní data a poskytne přehledné shrnutí. Přitom je možno rozlišovat mezi služebními a soukromými jízdami. POI & NAVIGATION Ve spolupráci s partnery umožňuje uživatelům ŠKODA OneApp i rozšíření možností navigace. Uživatel si v okolí velice snadno najde tzv. body zájmu (Points of Interest, POI) a následně je může zaslat přímo do integrované navigace nebo do aplikací kooperačních partnerů. Díky těmto aplikacím může fungovat navigace také na bázi družicových snímků. Toto reálné zobrazení okolí může řidiči v mnoha situacích usnadnit orientaci v neznámém prostředí. Vedle bodů zájmu v okolí se na mapě na obrazovce zobrazují také čerpací stanice a v závislosti na jejich disponibilitě se dokonce srovnávají i ceny pohonných hmot. Při uvádění cen systém také ví, zda vůz jezdí na benzin nebo na naftu a zobrazí také nejkratší trasu k vybrané čerpací stanici.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?