S nejnovější verzí aplikace pro chytré telefony Škoda OneApp lze na obrazovce infotainmentu zobrazovat užitečné informace, jako je spotřeba paliva, dynamika jízdy, navigační data a servisní pokyny. Aniž by bylo nutné ovládat smartphone, může řidič na velkém displeji ve voze vybírat jednotlivé funkce aplikace Škoda OneApp pohodlně dotykem prstu.
S aplikací pro chytré telefony Škoda OneApp se automobilka dostává do nové dimenze konektivity mezi vozidlem a chytrým telefonem. Aplikace využívá technologii SmartLink+ k tomu, aby vybrané funkce a informace o vozidle zobrazovala na displeji infotainmentu nebo chytrého telefonu. Po instalaci do telefonu nabízí aplikace široké spektrum funkcí – od možnosti vyvolat relevantní informace o motoru nebo voze, až po informace o počasí.
Řidič vozu může například pomocí funkce „Advisor“ analyzovat svůj styl jízdy a naučit se, jak lze jezdit hospodárně a šetřit palivo. Ať už se jedná o data o dynamice jízdy, rychlosti nebo o data navigační, OneApp podporuje řidiče ve všech situacích a poskytuje mu veškeré důležité informace, týkající se moderní mobility. Digitální kniha jízd Logbook například zaručuje záznam všech relevantních jízdních dat. V další připravované verzi OneApp bude k dispozici také streaming hudby.
Vůz a chytrý telefon se jednoduše propojí pomocí USB-kabelu nebo WiFi-hotspotu, integrovaného v navigačních systémech Amundsen a Columbus. Posádka vozu může aplikaci OneApp aktivovat a ovládat dotykem prstu na obrazovce palubního infotainmentu. Jedna aplikace tak pokrývá široké spektrum digitálních služeb, které přesahuje rámec aplikací, které byly ve voze dosud k dispozici. Aplikaci lze zdarma stáhnout v App Store firmy Apple a na Google Play. Aplikace je kompatibilní se všemi vozy vyrobenými od června 2016, které jsou vybaveny systémem SmartLink a USB-konektorem, resp. systémem SmartLink+ a propojením přes USB nebo WiFi.
Přehled nejdůležitějších funkcí nové aplikace OneApp: REAL-TIME DRIVE DATA Tato funkce slouží k záznamu výkonnostních parametrů vozu během jízdy. Tak lze v reálném čase získat například informace o dynamice jízdy, otáčkách motoru, zrychlení, spotřebě paliva a rychlosti jízdy. S využitím grafického znázornění hodnot na palubním monitoru se počet palubních přístrojů zvýší o další virtuální ukazatele, zobrazující například aktuální hodnotu točivého momentu motoru, průměrné spotřeby nebo bočního zrychlení. DRIVING STATS S aplikací OneApp si mohou řidiči vozů zaznamenávat a vyvolávat celou řadu dat a následně pak i podrobně analyzovat svůj styl jízdy. Statistiky dodávají důležité informace pro optimální využití výkonu vozu a zvýšení efektivity při příštích jízdách.
LOGBOOK Digitální kniha jízd precizně zaprotokoluje všechna relevantní jízdní data a poskytne přehledné shrnutí. Přitom je možno rozlišovat mezi služebními a soukromými jízdami. POI & NAVIGATION Ve spolupráci s partnery umožňuje uživatelům ŠKODA OneApp i rozšíření možností navigace. Uživatel si v okolí velice snadno najde tzv. body zájmu (Points of Interest, POI) a následně je může zaslat přímo do integrované navigace nebo do aplikací kooperačních partnerů. Díky těmto aplikacím může fungovat navigace také na bázi družicových snímků. Toto reálné zobrazení okolí může řidiči v mnoha situacích usnadnit orientaci v neznámém prostředí. Vedle bodů zájmu v okolí se na mapě na obrazovce zobrazují také čerpací stanice a v závislosti na jejich disponibilitě se dokonce srovnávají i ceny pohonných hmot. Při uvádění cen systém také ví, zda vůz jezdí na benzin nebo na naftu a zobrazí také nejkratší trasu k vybrané čerpací stanici.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?