Práci na elektrifikace vozového parku už oznámily snad všechny automobilky koncernu VW, španělská automobilka Seat však začala pracovat rovnou na elektrických sportovních modelech s označením Cupra.
Touto zajímavou novinkou se pochlubil Matthias Rabe, šéf vývojového centra automobilky Seat, během rozhovoru pro Auto Express. Rozhovor se původně týkal odhalení Seat Arona, během toho však okrajem potvrdil i stavbu elektromobilů, které přinesou řidiči radost z řízení.
Podle jeho slov jsou modely Cupra pro automobilku nesmírně důležité a nepochybně se verze Cupra objeví i mezi elektromobily. Jak přímo řeklo "Elektromobily nabízejí fascinující výkon i akceleraci - modely Cupra se tak s elektrifikací rozhodně nevylučují"
Ačkoliv Rabe nespecifikoval, kdy se první elektromobily Cupra objeví, můžeme vycházet alespoň z toho, že první elektromobily Seat se objeví na trzích v roce 2019 a budou postaveny na platformě MEB, kterou budou sdílet všechny elektromobily tohoto koncernu. Dojezd prvních elektrických Seatů by měl být podle Rabeho okolo 500 km.
Mimo elektromobilů však Seat hodlá nabídnout zákazníkům i čistší spalovací motory, hybridní pohonné systémy a plug-in hybridní vozidla.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?