Práci na elektrifikace vozového parku už oznámily snad všechny automobilky koncernu VW, španělská automobilka Seat však začala pracovat rovnou na elektrických sportovních modelech s označením Cupra.
Touto zajímavou novinkou se pochlubil Matthias Rabe, šéf vývojového centra automobilky Seat, během rozhovoru pro Auto Express. Rozhovor se původně týkal odhalení Seat Arona, během toho však okrajem potvrdil i stavbu elektromobilů, které přinesou řidiči radost z řízení.
Podle jeho slov jsou modely Cupra pro automobilku nesmírně důležité a nepochybně se verze Cupra objeví i mezi elektromobily. Jak přímo řeklo "Elektromobily nabízejí fascinující výkon i akceleraci - modely Cupra se tak s elektrifikací rozhodně nevylučují"
Ačkoliv Rabe nespecifikoval, kdy se první elektromobily Cupra objeví, můžeme vycházet alespoň z toho, že první elektromobily Seat se objeví na trzích v roce 2019 a budou postaveny na platformě MEB, kterou budou sdílet všechny elektromobily tohoto koncernu. Dojezd prvních elektrických Seatů by měl být podle Rabeho okolo 500 km.
Mimo elektromobilů však Seat hodlá nabídnout zákazníkům i čistší spalovací motory, hybridní pohonné systémy a plug-in hybridní vozidla.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.