Podle statistik vedených od roku 1998 zemřelo jen v USA okolo 712 dětí, které byly svými rodiči ponechány v rozpáleném automobilu. S tím se však rozhodl skoncovat desetiletý chlapec, jehož sousedovi se stalo přesně to samé.
Zatímco v České republice se s tímto problémem příliš nesetkáváme, v USA již zemřelo v automobilech na přehřátí organismu od roku 1998 několik stovek dětí. S tím se však rozhodl bojovat desetiletý Bishop Curry z Texasu. Sám byl totiž svědkem tragédie, kdy šestiměsíční dcera jeho sousedů zemřela v rozpáleném voze.
Bishop, který se rád věnuje vymýšlení různých vynálezů, se proto rozhodl vymyslet něco, co by pomohlo zachraňovat lidské životy. Oporu našel zejména ve svém otci inženýrovi, který je zaměstnancem Toyoty v USA a s nápadem mu pomáhá po technické stránce.
Vynález nazvaný Oasis by měl být ve finální podobě speciální potah na sedačku, nebo rovnou celá dětská sedačka, která by díky vestavěným senzorům dokázala zaregistrovat dítě uvnitř vozu a zároveň by sledovala okolní teplotu. Pokud by teplota překročila určitou hranici, spustila by sedačka sama několik ventilátorů, které by ochlazovaly vzduch, nebo by dálkově aktivovala klimatizaci v automobilu.
Součástí tohoto vynálezu by měl být i komunikační systém, který by na nastalou situaci upozornil rodiče prostřednictvím mobilního telefonu. Pokud by rodič z jakýchkoliv důvodů nereagoval, kontaktoval by systém přímo nouzovou linku 911, která je americkým ekvivalentem linky 112.
V současné době spustil Bishop crowdfundingovou kampaň na serveru GoFundMe, jejímž cílem je vybrat čásku potřebnou k registraci patentu a sestrojení funkčního prototypu. O celý projekt se velmi zajímá i Toyota, která chlapce pozvala na konferenci bezpečnostních systémů v automobilech.
Každý dobrý nápad, který má potenciál zachraňovat lidské životy, je potřeba náležitě ocenit. Nezbývá tedy než doufat, že plán s výrobou podobných zařízení opravdu uspěje a počty dětí, které zůstanou samotné v rozpáleném automobilu, budou prudce klesat.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.