Podle statistik vedených od roku 1998 zemřelo jen v USA okolo 712 dětí, které byly svými rodiči ponechány v rozpáleném automobilu. S tím se však rozhodl skoncovat desetiletý chlapec, jehož sousedovi se stalo přesně to samé.
Zatímco v České republice se s tímto problémem příliš nesetkáváme, v USA již zemřelo v automobilech na přehřátí organismu od roku 1998 několik stovek dětí. S tím se však rozhodl bojovat desetiletý Bishop Curry z Texasu. Sám byl totiž svědkem tragédie, kdy šestiměsíční dcera jeho sousedů zemřela v rozpáleném voze.
Bishop, který se rád věnuje vymýšlení různých vynálezů, se proto rozhodl vymyslet něco, co by pomohlo zachraňovat lidské životy. Oporu našel zejména ve svém otci inženýrovi, který je zaměstnancem Toyoty v USA a s nápadem mu pomáhá po technické stránce.
Vynález nazvaný Oasis by měl být ve finální podobě speciální potah na sedačku, nebo rovnou celá dětská sedačka, která by díky vestavěným senzorům dokázala zaregistrovat dítě uvnitř vozu a zároveň by sledovala okolní teplotu. Pokud by teplota překročila určitou hranici, spustila by sedačka sama několik ventilátorů, které by ochlazovaly vzduch, nebo by dálkově aktivovala klimatizaci v automobilu.
Součástí tohoto vynálezu by měl být i komunikační systém, který by na nastalou situaci upozornil rodiče prostřednictvím mobilního telefonu. Pokud by rodič z jakýchkoliv důvodů nereagoval, kontaktoval by systém přímo nouzovou linku 911, která je americkým ekvivalentem linky 112.
V současné době spustil Bishop crowdfundingovou kampaň na serveru GoFundMe, jejímž cílem je vybrat čásku potřebnou k registraci patentu a sestrojení funkčního prototypu. O celý projekt se velmi zajímá i Toyota, která chlapce pozvala na konferenci bezpečnostních systémů v automobilech.
Každý dobrý nápad, který má potenciál zachraňovat lidské životy, je potřeba náležitě ocenit. Nezbývá tedy než doufat, že plán s výrobou podobných zařízení opravdu uspěje a počty dětí, které zůstanou samotné v rozpáleném automobilu, budou prudce klesat.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.