Podle statistik vedených od roku 1998 zemřelo jen v USA okolo 712 dětí, které byly svými rodiči ponechány v rozpáleném automobilu. S tím se však rozhodl skoncovat desetiletý chlapec, jehož sousedovi se stalo přesně to samé.
Zatímco v České republice se s tímto problémem příliš nesetkáváme, v USA již zemřelo v automobilech na přehřátí organismu od roku 1998 několik stovek dětí. S tím se však rozhodl bojovat desetiletý Bishop Curry z Texasu. Sám byl totiž svědkem tragédie, kdy šestiměsíční dcera jeho sousedů zemřela v rozpáleném voze.
Bishop, který se rád věnuje vymýšlení různých vynálezů, se proto rozhodl vymyslet něco, co by pomohlo zachraňovat lidské životy. Oporu našel zejména ve svém otci inženýrovi, který je zaměstnancem Toyoty v USA a s nápadem mu pomáhá po technické stránce.
Vynález nazvaný Oasis by měl být ve finální podobě speciální potah na sedačku, nebo rovnou celá dětská sedačka, která by díky vestavěným senzorům dokázala zaregistrovat dítě uvnitř vozu a zároveň by sledovala okolní teplotu. Pokud by teplota překročila určitou hranici, spustila by sedačka sama několik ventilátorů, které by ochlazovaly vzduch, nebo by dálkově aktivovala klimatizaci v automobilu.
Součástí tohoto vynálezu by měl být i komunikační systém, který by na nastalou situaci upozornil rodiče prostřednictvím mobilního telefonu. Pokud by rodič z jakýchkoliv důvodů nereagoval, kontaktoval by systém přímo nouzovou linku 911, která je americkým ekvivalentem linky 112.
V současné době spustil Bishop crowdfundingovou kampaň na serveru GoFundMe, jejímž cílem je vybrat čásku potřebnou k registraci patentu a sestrojení funkčního prototypu. O celý projekt se velmi zajímá i Toyota, která chlapce pozvala na konferenci bezpečnostních systémů v automobilech.
Každý dobrý nápad, který má potenciál zachraňovat lidské životy, je potřeba náležitě ocenit. Nezbývá tedy než doufat, že plán s výrobou podobných zařízení opravdu uspěje a počty dětí, které zůstanou samotné v rozpáleném automobilu, budou prudce klesat.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.