Podle statistik vedených od roku 1998 zemřelo jen v USA okolo 712 dětí, které byly svými rodiči ponechány v rozpáleném automobilu. S tím se však rozhodl skoncovat desetiletý chlapec, jehož sousedovi se stalo přesně to samé.
Zatímco v České republice se s tímto problémem příliš nesetkáváme, v USA již zemřelo v automobilech na přehřátí organismu od roku 1998 několik stovek dětí. S tím se však rozhodl bojovat desetiletý Bishop Curry z Texasu. Sám byl totiž svědkem tragédie, kdy šestiměsíční dcera jeho sousedů zemřela v rozpáleném voze.
Bishop, který se rád věnuje vymýšlení různých vynálezů, se proto rozhodl vymyslet něco, co by pomohlo zachraňovat lidské životy. Oporu našel zejména ve svém otci inženýrovi, který je zaměstnancem Toyoty v USA a s nápadem mu pomáhá po technické stránce.
Vynález nazvaný Oasis by měl být ve finální podobě speciální potah na sedačku, nebo rovnou celá dětská sedačka, která by díky vestavěným senzorům dokázala zaregistrovat dítě uvnitř vozu a zároveň by sledovala okolní teplotu. Pokud by teplota překročila určitou hranici, spustila by sedačka sama několik ventilátorů, které by ochlazovaly vzduch, nebo by dálkově aktivovala klimatizaci v automobilu.
Součástí tohoto vynálezu by měl být i komunikační systém, který by na nastalou situaci upozornil rodiče prostřednictvím mobilního telefonu. Pokud by rodič z jakýchkoliv důvodů nereagoval, kontaktoval by systém přímo nouzovou linku 911, která je americkým ekvivalentem linky 112.
V současné době spustil Bishop crowdfundingovou kampaň na serveru GoFundMe, jejímž cílem je vybrat čásku potřebnou k registraci patentu a sestrojení funkčního prototypu. O celý projekt se velmi zajímá i Toyota, která chlapce pozvala na konferenci bezpečnostních systémů v automobilech.
Každý dobrý nápad, který má potenciál zachraňovat lidské životy, je potřeba náležitě ocenit. Nezbývá tedy než doufat, že plán s výrobou podobných zařízení opravdu uspěje a počty dětí, které zůstanou samotné v rozpáleném automobilu, budou prudce klesat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?