Slavný výrobce pneumatik Michelin představil na konferenci "Movin On", která se odehrává v Montrealu, koncept nových pneumatik "Vision". Ty nepotřebují vzduch ani ráfek. Jejich vzorek se navíc dá upravit pomocí 3D tiskárny a jsou vyrobeny z biologických materiálů.
Sebelepší automobil bude na silnicích vždy limitován kvalitou svých pneumatik. Jedná se totiž o jediné čtyři body, které přenáší výkon automobilu na silnici. Přesto vývoj pneumatik už dlouhá desetiletí nepřinesl žádné významné novinky. Mění se pouze směs, zkouší se nové vzory a zvyšuje odolnost.
Nový koncept pneumatik Michelin Koncept však místo další pomalé evoluce přináší kompletní revoluci. Nový koncept pneumatik, který společnost před pár dny představila v Montrealu na konferenci Movin On, mění všechny zažité stereotypy.
Vlastně se ani nejedná o pneumatiku, jako spíš o koncept kola a pneumatiky v jednom. V angličtině už má tento koncept i svůj název - "Tweel" (z kombinace Tire and wheel).
Hlavní výhodou tohoto konceptu je jeho jednoduchost a všestrannost. Celé kolo je vyrobeno z organického materiálu, takže může být snadno snadno recyklován. Navíc nepotřebuje vzduch, takže odpadnou starosti s kontrolou tlaku nebo možným defektem při proražení.
Dalším revolučním krokem je však možnost "obnovy vzorku" pneumatik. Na voze tak můžete mít celý rok jedny pneumatiky, ovšem pokud se například chystáte do chladných oblastí kde se vyskytuje sníh, pouze s vozem zajedete ke speciální 3D tiskárně, která vám na vůz natiskne vzorek vhodný k jízdě na sněhu. Totéž samozřejmě funguje i naopak.
Střed kola je tvořen z tvrdého materiálu, který svým vzorem připomíná korály a tvoří pevný základ kola. Po okrajích se však nalézá měkčí materiál, který zvyšuje komfort jízdy a zároveň na něj může být tištěn požadovaný vzor.
Podle lidí přímo ze společnosti Michelin se zatím jedná jen o sen, ovšem v delším časovém horizontu, spolu s pokročilým vývojem automobilů, bychom se mohli dočkat i podobě pokročilých technologií pneumatik.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.