Slavný výrobce pneumatik Michelin představil na konferenci "Movin On", která se odehrává v Montrealu, koncept nových pneumatik "Vision". Ty nepotřebují vzduch ani ráfek. Jejich vzorek se navíc dá upravit pomocí 3D tiskárny a jsou vyrobeny z biologických materiálů.
Sebelepší automobil bude na silnicích vždy limitován kvalitou svých pneumatik. Jedná se totiž o jediné čtyři body, které přenáší výkon automobilu na silnici. Přesto vývoj pneumatik už dlouhá desetiletí nepřinesl žádné významné novinky. Mění se pouze směs, zkouší se nové vzory a zvyšuje odolnost.
Nový koncept pneumatik Michelin Koncept však místo další pomalé evoluce přináší kompletní revoluci. Nový koncept pneumatik, který společnost před pár dny představila v Montrealu na konferenci Movin On, mění všechny zažité stereotypy.
Vlastně se ani nejedná o pneumatiku, jako spíš o koncept kola a pneumatiky v jednom. V angličtině už má tento koncept i svůj název - "Tweel" (z kombinace Tire and wheel).
Hlavní výhodou tohoto konceptu je jeho jednoduchost a všestrannost. Celé kolo je vyrobeno z organického materiálu, takže může být snadno snadno recyklován. Navíc nepotřebuje vzduch, takže odpadnou starosti s kontrolou tlaku nebo možným defektem při proražení.
Dalším revolučním krokem je však možnost "obnovy vzorku" pneumatik. Na voze tak můžete mít celý rok jedny pneumatiky, ovšem pokud se například chystáte do chladných oblastí kde se vyskytuje sníh, pouze s vozem zajedete ke speciální 3D tiskárně, která vám na vůz natiskne vzorek vhodný k jízdě na sněhu. Totéž samozřejmě funguje i naopak.
Střed kola je tvořen z tvrdého materiálu, který svým vzorem připomíná korály a tvoří pevný základ kola. Po okrajích se však nalézá měkčí materiál, který zvyšuje komfort jízdy a zároveň na něj může být tištěn požadovaný vzor.
Podle lidí přímo ze společnosti Michelin se zatím jedná jen o sen, ovšem v delším časovém horizontu, spolu s pokročilým vývojem automobilů, bychom se mohli dočkat i podobě pokročilých technologií pneumatik.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.