Slavný výrobce pneumatik Michelin představil na konferenci "Movin On", která se odehrává v Montrealu, koncept nových pneumatik "Vision". Ty nepotřebují vzduch ani ráfek. Jejich vzorek se navíc dá upravit pomocí 3D tiskárny a jsou vyrobeny z biologických materiálů.
Sebelepší automobil bude na silnicích vždy limitován kvalitou svých pneumatik. Jedná se totiž o jediné čtyři body, které přenáší výkon automobilu na silnici. Přesto vývoj pneumatik už dlouhá desetiletí nepřinesl žádné významné novinky. Mění se pouze směs, zkouší se nové vzory a zvyšuje odolnost.
Nový koncept pneumatik Michelin Koncept však místo další pomalé evoluce přináší kompletní revoluci. Nový koncept pneumatik, který společnost před pár dny představila v Montrealu na konferenci Movin On, mění všechny zažité stereotypy.
Vlastně se ani nejedná o pneumatiku, jako spíš o koncept kola a pneumatiky v jednom. V angličtině už má tento koncept i svůj název - "Tweel" (z kombinace Tire and wheel).
Hlavní výhodou tohoto konceptu je jeho jednoduchost a všestrannost. Celé kolo je vyrobeno z organického materiálu, takže může být snadno snadno recyklován. Navíc nepotřebuje vzduch, takže odpadnou starosti s kontrolou tlaku nebo možným defektem při proražení.
Dalším revolučním krokem je však možnost "obnovy vzorku" pneumatik. Na voze tak můžete mít celý rok jedny pneumatiky, ovšem pokud se například chystáte do chladných oblastí kde se vyskytuje sníh, pouze s vozem zajedete ke speciální 3D tiskárně, která vám na vůz natiskne vzorek vhodný k jízdě na sněhu. Totéž samozřejmě funguje i naopak.
Střed kola je tvořen z tvrdého materiálu, který svým vzorem připomíná korály a tvoří pevný základ kola. Po okrajích se však nalézá měkčí materiál, který zvyšuje komfort jízdy a zároveň na něj může být tištěn požadovaný vzor.
Podle lidí přímo ze společnosti Michelin se zatím jedná jen o sen, ovšem v delším časovém horizontu, spolu s pokročilým vývojem automobilů, bychom se mohli dočkat i podobě pokročilých technologií pneumatik.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?