Slavný výrobce pneumatik Michelin představil na konferenci "Movin On", která se odehrává v Montrealu, koncept nových pneumatik "Vision". Ty nepotřebují vzduch ani ráfek. Jejich vzorek se navíc dá upravit pomocí 3D tiskárny a jsou vyrobeny z biologických materiálů.
Sebelepší automobil bude na silnicích vždy limitován kvalitou svých pneumatik. Jedná se totiž o jediné čtyři body, které přenáší výkon automobilu na silnici. Přesto vývoj pneumatik už dlouhá desetiletí nepřinesl žádné významné novinky. Mění se pouze směs, zkouší se nové vzory a zvyšuje odolnost.
Nový koncept pneumatik Michelin Koncept však místo další pomalé evoluce přináší kompletní revoluci. Nový koncept pneumatik, který společnost před pár dny představila v Montrealu na konferenci Movin On, mění všechny zažité stereotypy.
Vlastně se ani nejedná o pneumatiku, jako spíš o koncept kola a pneumatiky v jednom. V angličtině už má tento koncept i svůj název - "Tweel" (z kombinace Tire and wheel).
Hlavní výhodou tohoto konceptu je jeho jednoduchost a všestrannost. Celé kolo je vyrobeno z organického materiálu, takže může být snadno snadno recyklován. Navíc nepotřebuje vzduch, takže odpadnou starosti s kontrolou tlaku nebo možným defektem při proražení.
Dalším revolučním krokem je však možnost "obnovy vzorku" pneumatik. Na voze tak můžete mít celý rok jedny pneumatiky, ovšem pokud se například chystáte do chladných oblastí kde se vyskytuje sníh, pouze s vozem zajedete ke speciální 3D tiskárně, která vám na vůz natiskne vzorek vhodný k jízdě na sněhu. Totéž samozřejmě funguje i naopak.
Střed kola je tvořen z tvrdého materiálu, který svým vzorem připomíná korály a tvoří pevný základ kola. Po okrajích se však nalézá měkčí materiál, který zvyšuje komfort jízdy a zároveň na něj může být tištěn požadovaný vzor.
Podle lidí přímo ze společnosti Michelin se zatím jedná jen o sen, ovšem v delším časovém horizontu, spolu s pokročilým vývojem automobilů, bychom se mohli dočkat i podobě pokročilých technologií pneumatik.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?