Slavný výrobce pneumatik Michelin představil na konferenci "Movin On", která se odehrává v Montrealu, koncept nových pneumatik "Vision". Ty nepotřebují vzduch ani ráfek. Jejich vzorek se navíc dá upravit pomocí 3D tiskárny a jsou vyrobeny z biologických materiálů.
Sebelepší automobil bude na silnicích vždy limitován kvalitou svých pneumatik. Jedná se totiž o jediné čtyři body, které přenáší výkon automobilu na silnici. Přesto vývoj pneumatik už dlouhá desetiletí nepřinesl žádné významné novinky. Mění se pouze směs, zkouší se nové vzory a zvyšuje odolnost.
Nový koncept pneumatik Michelin Koncept však místo další pomalé evoluce přináší kompletní revoluci. Nový koncept pneumatik, který společnost před pár dny představila v Montrealu na konferenci Movin On, mění všechny zažité stereotypy.
Vlastně se ani nejedná o pneumatiku, jako spíš o koncept kola a pneumatiky v jednom. V angličtině už má tento koncept i svůj název - "Tweel" (z kombinace Tire and wheel).
Hlavní výhodou tohoto konceptu je jeho jednoduchost a všestrannost. Celé kolo je vyrobeno z organického materiálu, takže může být snadno snadno recyklován. Navíc nepotřebuje vzduch, takže odpadnou starosti s kontrolou tlaku nebo možným defektem při proražení.
Dalším revolučním krokem je však možnost "obnovy vzorku" pneumatik. Na voze tak můžete mít celý rok jedny pneumatiky, ovšem pokud se například chystáte do chladných oblastí kde se vyskytuje sníh, pouze s vozem zajedete ke speciální 3D tiskárně, která vám na vůz natiskne vzorek vhodný k jízdě na sněhu. Totéž samozřejmě funguje i naopak.
Střed kola je tvořen z tvrdého materiálu, který svým vzorem připomíná korály a tvoří pevný základ kola. Po okrajích se však nalézá měkčí materiál, který zvyšuje komfort jízdy a zároveň na něj může být tištěn požadovaný vzor.
Podle lidí přímo ze společnosti Michelin se zatím jedná jen o sen, ovšem v delším časovém horizontu, spolu s pokročilým vývojem automobilů, bychom se mohli dočkat i podobě pokročilých technologií pneumatik.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.