Ačkoliv někteří se dívají na motokáry jako na dětskou hračku, ostatní vědí, že s nimi je sranda v jakémkoliv věku. Zvláště pak s modelem Daymak C5 Blast Ultimate, který dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 1,5 vteřiny.
Ačkoliv elektromobily měly lidem nabídnout hlavně levnou přepravu s nízkým vlivem na životní prostředí, zapálení motoristé na nich obdivují hlavně jejich výkon a neskutečné zrychlení. Proto se nelze divit tomu, že si elektromotory našly cestu už i do motokár.
Skvělým příkladem může být právě Daymak C5 Blast Ultimate - pravděpodobně nejrychlejší a nejvýkonnější motokára na světě. Ačkoliv nemáme přesné údaje o jejím výkonu, dozvěděli jsme se, že ukrývá 2400 Wh baterii, která pohání 48 voltový motor. To zní možná trochu nudně, ovšem jen do chvíle než zjistíte, že na motokáře je umístěno i 12 elektrických EDF motorů, přičemž každý pohání baterie s kapacitou 5000 mAH.
Díky tomu dokáže motokára zrychlit z 0 na 100 km/h v čase neuvěřitelných 1,5 vteřiny. Stejně rychle vám však zmizí úsměv, jakmile se dozvíte cenu. Ta totiž činí 60,000 dolarů, tedy v přepočtu asi 1,4 milionu korun.
Pokud si ale nechcete kupovat motokáru v hodnotě sportovního vozu, můžete ušetřit 1,2 milionu a koupit si slabší verzi C5 Blast Standard, která sice postrádá EDF motory, přesto zvládne zrychlit na 100 km/h pod 4 vteřiny.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.