Ačkoliv někteří se dívají na motokáry jako na dětskou hračku, ostatní vědí, že s nimi je sranda v jakémkoliv věku. Zvláště pak s modelem Daymak C5 Blast Ultimate, který dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 1,5 vteřiny.
Ačkoliv elektromobily měly lidem nabídnout hlavně levnou přepravu s nízkým vlivem na životní prostředí, zapálení motoristé na nich obdivují hlavně jejich výkon a neskutečné zrychlení. Proto se nelze divit tomu, že si elektromotory našly cestu už i do motokár.
Skvělým příkladem může být právě Daymak C5 Blast Ultimate - pravděpodobně nejrychlejší a nejvýkonnější motokára na světě. Ačkoliv nemáme přesné údaje o jejím výkonu, dozvěděli jsme se, že ukrývá 2400 Wh baterii, která pohání 48 voltový motor. To zní možná trochu nudně, ovšem jen do chvíle než zjistíte, že na motokáře je umístěno i 12 elektrických EDF motorů, přičemž každý pohání baterie s kapacitou 5000 mAH.
Díky tomu dokáže motokára zrychlit z 0 na 100 km/h v čase neuvěřitelných 1,5 vteřiny. Stejně rychle vám však zmizí úsměv, jakmile se dozvíte cenu. Ta totiž činí 60,000 dolarů, tedy v přepočtu asi 1,4 milionu korun.
Pokud si ale nechcete kupovat motokáru v hodnotě sportovního vozu, můžete ušetřit 1,2 milionu a koupit si slabší verzi C5 Blast Standard, která sice postrádá EDF motory, přesto zvládne zrychlit na 100 km/h pod 4 vteřiny.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.