Sedíte za volantem? Nově to telefony poznají, a odmítnou fungovat

AutoRoad.cz, 6. června 2017, 10:06 Aktualizováno 6.6.2017, 10:53 Google+

Ačkoliv se nám kdekdo snaží namluvit, že největším zabijákem na silnicích je rychlost, mnohem častěji to bývá nepozornost. Lidé se zkrátka soustředí na cokoliv, kromě řízení svého vozu. S tím se ale rozhodl bojovat Apple, který uživatelům iPhone přestane zobrazovat notifikace pokud řídí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Apple zavádí novou službu "Do Not Disturb While Driving"

Apple zavádí novou službu "Do Not Disturb While Driving" | foto: Apple

Sdílejte článek

S novinkou se Apple pochlubil na WWDC 2017. Podle výzkumů, které Apple prezentoval, na následky nehod způsobených nevěnováním se řízení zemřelo v roce 2015 přes 3,500 lidí a zhruba 391,000 bylo zraněno. A to jen na území USA. Společnost se proto rozhodla s tímto nešvarem bojovat.

img-responsive

Apple zavádí novou službu "Do Not Disturb While Driving" | foto: Apple

Telefony by měly být schopny na základě měření pomocí WiFi či Bluetooth odhadnout rychlost jakou se pohybujete a zablokovat vám příchozí oznámení, tak alespoň službu prezentoval server Engadget. Pokud se tedy na telefon během jízdy podíváte, neuvidíte žádné nové zprávy ani oznámení. 

Pokud budete mít tuto funkci aktivní a někdo vám napíše zprávu, automaticky mu přijde upozornění, že momentálně řídíte a používáte funkci "Nerušit během řízení". Pokud by ale zpráva byla opravdu naléhavá, má odesílatel možnost odeslat text "urgent" a notifikace se na vašem telefonu objeví. Zde je však potřeba spoléhat na lidskou inteligenci a doufat, že lidé nebudou za urgentní považovat vše.

Celá funkce se ale dá i deaktivovat, pokud se prohlásíte za "cestujícího". Telefon poté funkci "nerušit" deaktivuje a vám budou chodit oznámení normálně. Hrozí zde samozřejmě zneužití od bezohledných řidičů, ovšem i kdyby tato funkce zachránila jen jeden jediný život, rozhodně má smysl. 

Vytisknout

Diskuze: Sedíte za volantem? Nově to telefony poznají, a odmítnou fungovat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Redaktoři z Autocar se rozhodli otestovat nejoblíbenější off-roady a vybrat ten nejlepší

Nejlepší auto do terénu? Našli jsme ho pro vás

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud