Ačkoliv se nám kdekdo snaží namluvit, že největším zabijákem na silnicích je rychlost, mnohem častěji to bývá nepozornost. Lidé se zkrátka soustředí na cokoliv, kromě řízení svého vozu. S tím se ale rozhodl bojovat Apple, který uživatelům iPhone přestane zobrazovat notifikace pokud řídí.
S novinkou se Apple pochlubil na WWDC 2017. Podle výzkumů, které Apple prezentoval, na následky nehod způsobených nevěnováním se řízení zemřelo v roce 2015 přes 3,500 lidí a zhruba 391,000 bylo zraněno. A to jen na území USA. Společnost se proto rozhodla s tímto nešvarem bojovat.
Telefony by měly být schopny na základě měření pomocí WiFi či Bluetooth odhadnout rychlost jakou se pohybujete a zablokovat vám příchozí oznámení, tak alespoň službu prezentoval server Engadget. Pokud se tedy na telefon během jízdy podíváte, neuvidíte žádné nové zprávy ani oznámení.
Pokud budete mít tuto funkci aktivní a někdo vám napíše zprávu, automaticky mu přijde upozornění, že momentálně řídíte a používáte funkci "Nerušit během řízení". Pokud by ale zpráva byla opravdu naléhavá, má odesílatel možnost odeslat text "urgent" a notifikace se na vašem telefonu objeví. Zde je však potřeba spoléhat na lidskou inteligenci a doufat, že lidé nebudou za urgentní považovat vše.
Celá funkce se ale dá i deaktivovat, pokud se prohlásíte za "cestujícího". Telefon poté funkci "nerušit" deaktivuje a vám budou chodit oznámení normálně. Hrozí zde samozřejmě zneužití od bezohledných řidičů, ovšem i kdyby tato funkce zachránila jen jeden jediný život, rozhodně má smysl.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?