Ačkoliv se nám kdekdo snaží namluvit, že největším zabijákem na silnicích je rychlost, mnohem častěji to bývá nepozornost. Lidé se zkrátka soustředí na cokoliv, kromě řízení svého vozu. S tím se ale rozhodl bojovat Apple, který uživatelům iPhone přestane zobrazovat notifikace pokud řídí.
S novinkou se Apple pochlubil na WWDC 2017. Podle výzkumů, které Apple prezentoval, na následky nehod způsobených nevěnováním se řízení zemřelo v roce 2015 přes 3,500 lidí a zhruba 391,000 bylo zraněno. A to jen na území USA. Společnost se proto rozhodla s tímto nešvarem bojovat.
Telefony by měly být schopny na základě měření pomocí WiFi či Bluetooth odhadnout rychlost jakou se pohybujete a zablokovat vám příchozí oznámení, tak alespoň službu prezentoval server Engadget. Pokud se tedy na telefon během jízdy podíváte, neuvidíte žádné nové zprávy ani oznámení.
Pokud budete mít tuto funkci aktivní a někdo vám napíše zprávu, automaticky mu přijde upozornění, že momentálně řídíte a používáte funkci "Nerušit během řízení". Pokud by ale zpráva byla opravdu naléhavá, má odesílatel možnost odeslat text "urgent" a notifikace se na vašem telefonu objeví. Zde je však potřeba spoléhat na lidskou inteligenci a doufat, že lidé nebudou za urgentní považovat vše.
Celá funkce se ale dá i deaktivovat, pokud se prohlásíte za "cestujícího". Telefon poté funkci "nerušit" deaktivuje a vám budou chodit oznámení normálně. Hrozí zde samozřejmě zneužití od bezohledných řidičů, ovšem i kdyby tato funkce zachránila jen jeden jediný život, rozhodně má smysl.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?