Ačkoliv se nám kdekdo snaží namluvit, že největším zabijákem na silnicích je rychlost, mnohem častěji to bývá nepozornost. Lidé se zkrátka soustředí na cokoliv, kromě řízení svého vozu. S tím se ale rozhodl bojovat Apple, který uživatelům iPhone přestane zobrazovat notifikace pokud řídí.
S novinkou se Apple pochlubil na WWDC 2017. Podle výzkumů, které Apple prezentoval, na následky nehod způsobených nevěnováním se řízení zemřelo v roce 2015 přes 3,500 lidí a zhruba 391,000 bylo zraněno. A to jen na území USA. Společnost se proto rozhodla s tímto nešvarem bojovat.
Telefony by měly být schopny na základě měření pomocí WiFi či Bluetooth odhadnout rychlost jakou se pohybujete a zablokovat vám příchozí oznámení, tak alespoň službu prezentoval server Engadget. Pokud se tedy na telefon během jízdy podíváte, neuvidíte žádné nové zprávy ani oznámení.
Pokud budete mít tuto funkci aktivní a někdo vám napíše zprávu, automaticky mu přijde upozornění, že momentálně řídíte a používáte funkci "Nerušit během řízení". Pokud by ale zpráva byla opravdu naléhavá, má odesílatel možnost odeslat text "urgent" a notifikace se na vašem telefonu objeví. Zde je však potřeba spoléhat na lidskou inteligenci a doufat, že lidé nebudou za urgentní považovat vše.
Celá funkce se ale dá i deaktivovat, pokud se prohlásíte za "cestujícího". Telefon poté funkci "nerušit" deaktivuje a vám budou chodit oznámení normálně. Hrozí zde samozřejmě zneužití od bezohledných řidičů, ovšem i kdyby tato funkce zachránila jen jeden jediný život, rozhodně má smysl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.