Každý rok se v automobilech objevují desítky druhů a typů nového příslušenství. Zatímco u některých se jedná o účelové a funkční věcí, které se dříve nebo později stanou povinnou součástí všech vozů, někdy jde prostě jen o hlouposti, které dokáží udělat velký dojem, ovšem dokázali bychom žít i bez nich.
Skvělým příkladem takového vybavení jsou sedačky v luxusních automobilech.Ty totiž mnohdy nabízí zcela nepřeberné množství nastavení sklonu každého dílu. Nemluvě o funkcích vyhřívání, odvětrávání nebo speciálních masážních sedadlech. To všechno jsou zcela geniální věci, bez kterých se ale 95% z nás bez problému obejde. Správně si nastavit sedadlo je totiž stále pro mnoho lidí nepřekonatelný problém. Lidé totiž preferují někdy až absurdní komfort, který jde na úkor výhledu z vozu a bezpečnému ovládání automobilu.
Dalším skvělým prvkem výbavy, ale trochu zbytečným, je systém nastavitelného sportovního výfuku, který se nabízí hlavně u sportovních automobilů. Díky elektricky ovládaným klapkám ve výfukovém potrubí si tak můžete sami lehce rozhodnout, kdy chcete mí tichý a útulný vůz a kdy pro změnu uřvaný sporťák, který vzbudí půlku ulice. Tahle technika je poměrně dlouho známá, ovšem automobilky jí do svých vozů montují překvapivě krátce.
Když se objevily elektricky poháněné dveře na bocích dodávek, málokdo asi tušil, že brzy dočkáme u osobních vozidel elektrického otevírání kufru i samotných dveří. Systém otevření a zavření zavazadlového prostoru máchnutím nohou pod nárazníkem je opravdu skvělý a praktický. Stejně tak jsou skvělé zadní dveře u Tesly model X, které se elektricky otevírají i zavírají. Elektricky poháněné dveře mají i vozy Mercedes nebo Rolls-Royce, otázkou je ovšem jejich smysl. Copak lidé, kteří jimi jezdí, nemají na tohle vlastní služebnictvo?
Kdo nikdy nepředváděl variaci na Makarenu pod názvem "do které kapsy jsem ty klíče sakra dal", ten nikdy neocení systém bezklíčového odemykání, zamykání a startování vozu. Stačí mít klíč "někde" u sebe, klidně na dně batohu, brašny nebo kabelky a stále se do vozu pohodlně dostanete, nastartujete a odjedete. Tento systém se naštěstí mezi automobilkami rychle rozšiřuje, ovšem přiznejme si - kdybychom nebyli bordeláři, jistě se bez toho obejdeme.
Poslední bod je takový kontroverzní, ovšem zaslouží si zde své místo. Tím bodem jsou manuální převodovky, které představují základ u většiny prodávaných automobilů, ovšem už se dají pokládat za dávno překonané a milované jen pravověrnými řidiči. Nové automaty totiž nabízí plynulé řazení, nižší spotřebu, lepší zrychlení a hlavně méně starostí za volantem. Pro mnoho lidí je totiž jízda s automatem hlavně o pohodlí, které manuál nemůže nabídnout. Ovšem my pravověrní jsme rádi, že manuální převodovky se z automobilů jen tak neztratí. Alespoň ne z těch opravdu sportovních.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.