Za co v autě platíme zbytečně aneb věci, které si neodpustíme

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: pixabay.com
AutoRoad.cz 24. května 2017 16:57
Sdílej:

Každý rok se v automobilech objevují desítky druhů a typů nového příslušenství. Zatímco u některých se jedná o účelové a funkční věcí, které se dříve nebo později stanou povinnou součástí všech vozů, někdy jde prostě jen o hlouposti, které dokáží udělat velký dojem, ovšem dokázali bychom žít i bez nich.

Skvělým příkladem takového vybavení jsou sedačky v luxusních automobilech.Ty totiž mnohdy nabízí zcela nepřeberné množství nastavení sklonu každého dílu. Nemluvě o funkcích vyhřívání, odvětrávání nebo speciálních masážních sedadlech. To všechno jsou zcela geniální věci, bez kterých se ale 95% z nás bez problému obejde. Správně si nastavit sedadlo je totiž stále pro mnoho lidí nepřekonatelný problém. Lidé totiž preferují někdy až absurdní komfort, který jde na úkor výhledu z vozu a bezpečnému ovládání automobilu.

Dalším skvělým prvkem výbavy, ale trochu zbytečným, je systém nastavitelného sportovního výfuku, který se nabízí hlavně u sportovních automobilů. Díky elektricky ovládaným klapkám ve výfukovém potrubí si tak můžete sami lehce rozhodnout, kdy chcete mí tichý a útulný vůz a kdy pro změnu uřvaný sporťák, který vzbudí půlku ulice. Tahle technika je poměrně dlouho známá, ovšem automobilky jí do svých vozů montují překvapivě krátce.

Když se objevily elektricky poháněné dveře na bocích dodávek, málokdo asi tušil, že brzy dočkáme u osobních vozidel elektrického otevírání kufru i samotných dveří. Systém otevření a zavření zavazadlového prostoru máchnutím nohou pod nárazníkem je opravdu skvělý a praktický. Stejně tak jsou skvělé zadní dveře u Tesly model X, které se elektricky otevírají i zavírají. Elektricky poháněné dveře mají i vozy Mercedes nebo Rolls-Royce, otázkou je ovšem jejich smysl. Copak lidé, kteří jimi jezdí, nemají na tohle vlastní služebnictvo?

Kdo nikdy nepředváděl variaci na Makarenu pod názvem "do které kapsy jsem ty klíče sakra dal", ten nikdy neocení systém bezklíčového odemykání, zamykání a startování vozu. Stačí mít klíč "někde" u sebe, klidně na dně batohu, brašny nebo kabelky a stále se do vozu pohodlně dostanete, nastartujete a odjedete. Tento systém se naštěstí mezi automobilkami rychle rozšiřuje, ovšem přiznejme si - kdybychom nebyli bordeláři, jistě se bez toho obejdeme.

Poslední bod je takový kontroverzní, ovšem zaslouží si zde své místo. Tím bodem jsou manuální převodovky, které představují základ u většiny prodávaných automobilů, ovšem už se dají pokládat za dávno překonané a milované jen pravověrnými řidiči. Nové automaty totiž nabízí plynulé řazení, nižší spotřebu, lepší zrychlení a hlavně méně starostí za volantem. Pro mnoho lidí je totiž jízda s automatem hlavně o pohodlí, které manuál nemůže nabídnout. Ovšem my pravověrní jsme rádi, že manuální převodovky se z automobilů jen tak neztratí. Alespoň ne z těch opravdu sportovních.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.