Každý rok se v automobilech objevují desítky druhů a typů nového příslušenství. Zatímco u některých se jedná o účelové a funkční věcí, které se dříve nebo později stanou povinnou součástí všech vozů, někdy jde prostě jen o hlouposti, které dokáží udělat velký dojem, ovšem dokázali bychom žít i bez nich.
Skvělým příkladem takového vybavení jsou sedačky v luxusních automobilech.Ty totiž mnohdy nabízí zcela nepřeberné množství nastavení sklonu každého dílu. Nemluvě o funkcích vyhřívání, odvětrávání nebo speciálních masážních sedadlech. To všechno jsou zcela geniální věci, bez kterých se ale 95% z nás bez problému obejde. Správně si nastavit sedadlo je totiž stále pro mnoho lidí nepřekonatelný problém. Lidé totiž preferují někdy až absurdní komfort, který jde na úkor výhledu z vozu a bezpečnému ovládání automobilu.
Dalším skvělým prvkem výbavy, ale trochu zbytečným, je systém nastavitelného sportovního výfuku, který se nabízí hlavně u sportovních automobilů. Díky elektricky ovládaným klapkám ve výfukovém potrubí si tak můžete sami lehce rozhodnout, kdy chcete mí tichý a útulný vůz a kdy pro změnu uřvaný sporťák, který vzbudí půlku ulice. Tahle technika je poměrně dlouho známá, ovšem automobilky jí do svých vozů montují překvapivě krátce.
Když se objevily elektricky poháněné dveře na bocích dodávek, málokdo asi tušil, že brzy dočkáme u osobních vozidel elektrického otevírání kufru i samotných dveří. Systém otevření a zavření zavazadlového prostoru máchnutím nohou pod nárazníkem je opravdu skvělý a praktický. Stejně tak jsou skvělé zadní dveře u Tesly model X, které se elektricky otevírají i zavírají. Elektricky poháněné dveře mají i vozy Mercedes nebo Rolls-Royce, otázkou je ovšem jejich smysl. Copak lidé, kteří jimi jezdí, nemají na tohle vlastní služebnictvo?
Kdo nikdy nepředváděl variaci na Makarenu pod názvem "do které kapsy jsem ty klíče sakra dal", ten nikdy neocení systém bezklíčového odemykání, zamykání a startování vozu. Stačí mít klíč "někde" u sebe, klidně na dně batohu, brašny nebo kabelky a stále se do vozu pohodlně dostanete, nastartujete a odjedete. Tento systém se naštěstí mezi automobilkami rychle rozšiřuje, ovšem přiznejme si - kdybychom nebyli bordeláři, jistě se bez toho obejdeme.
Poslední bod je takový kontroverzní, ovšem zaslouží si zde své místo. Tím bodem jsou manuální převodovky, které představují základ u většiny prodávaných automobilů, ovšem už se dají pokládat za dávno překonané a milované jen pravověrnými řidiči. Nové automaty totiž nabízí plynulé řazení, nižší spotřebu, lepší zrychlení a hlavně méně starostí za volantem. Pro mnoho lidí je totiž jízda s automatem hlavně o pohodlí, které manuál nemůže nabídnout. Ovšem my pravověrní jsme rádi, že manuální převodovky se z automobilů jen tak neztratí. Alespoň ne z těch opravdu sportovních.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.