Parkování ve městech se stává stále náročnější disciplínou, proto mnozí lidé, znechucení dlouhým hledáním prázdných parkovišť, uvažují o nákupu malého městského vozidla, se kterým by se všude dostali, naložili rodinu, psa a možná i svačinu na výlet.
Škoda Citigo
Není to skvělý pocit, když zástupce domácí automobilky obsazuje první místa co se nejlepšího městského automobilu týče? A není to jen náš výmysl. Citigo boduje i v zahraničí. Oproti svým konkurentům Up! od Volkswagenu a Mii od Seatu ale Citigo nabízí lepší možnosti individualizace, lepší výbavu a hlavně nižší cenu, čímž skládá konkurenty na lopatky. Ačkoliv je Citigo opravdu malé, vnitřní prostor je královský.Jeho malý litrový tříválec sice netrhá asfalt, přesto dokáže udělit malé Škodě ucházející dynamiku.
2. Hyundai i10
Pro Hyundai začíná být šlapání na paty Škodovce oblíbeným sportem. i10 se totiž v očích některých odborníků drží těsně za Škodou, podle někoho těsně před ní. Oproti minulým generací došlo u nejmenšího modelu korejského výrobce k pořádnému nárůstu vnitřního prostoru, použití kvalitnějších materiálů a zavedení nových technologií. i10 cílí na zájemce i cenou, kterou se dokáže Citigu vyrovnat. Někomu ale může vadit až přílišné zaměření na praktičnost, zatímco Citigo dokáže působit i jako stylové a osobité vozítko.
3. Suzuki Celerio
Suzuki má v Japonsku poměrně vysoké postavení na trhu tzv. Kei Cars, které se bohužel do Evropy nedováží. Automobilce to ale dává bohaté zázemí pro vytváření kvalitních malých automobilů, které vás navíc nezruinují. A přesně takové je i Celerio. Interiér možná není tak útulný jako u konkurentů, je ale bytelný, prostorný, skvěle vybavený a nebude vás obtěžovat nežádoucími pazvuky. Svým jízdním komfortem a odhlučněním na své konkurenty možná trochu ztrácí, ovšem nabídne vám mnoho muziky za málo peněz.
4. Toyota Aygo
Minulá generace tohoto vozu byla mezi zájemci o městské vozítko velmi žádaná. Totéž se očekává i od nové generace, která dostala ostřeji řezané rysy a vylepšení snad všeho, co vylepšit šlo. Pod novou karoserií je jen mírně upravená platforma, takže Aygo si uchovalo skvělé jízdní vlastnosti, zejména lehké řízení, které ve městě oceníte. Horší je to ale s prostorem na zadních sedadlech a v zavazadlovém prostoru. Čím vás malá Toyota ještě nadchne, je skvělá spotřeba a velice nízké emise - tudíž můžete mít i dobrý pocit, že děláte něco pro své okolí.
5. Renault Twingo
Francouzská klasika, která mezi ve výčtu zajímavých městských vozů rozhodně nesmí chybět. Nové Twingo se od většiny konkurentů odlišuje tím, že má motor uložený vzadu a poháněná je zadní náprava. Podle Renaultu tím bylo dosaženo více prostoru pro posádku, kratších převisů a lepší manévrovatelnosti. Pokud ale doufáte, že Twingo se bude chovat jako malý sporťák, trochu vás zklameme. Vůz by stavěn hlavně na spotřebu, prostornost a manévrovatelnost, sportovní ambice má nulové. Nepotěší ani cena, která vypadá dobře do chvíle, než otevřete ceník příplatkové výbavy.
Zajímavé tipy:
Pokud hledáte něco opravdu výjimečného, rozhodně se podívejte na klasiku v podobě Smart ForTwo. Jeho poslední generace sice trochu nabobtnala a ceny nejsou nikterak přívětivé, přesto se jedná o skvělé auto do města.
Zajímavé je i BMW i3, díky jehož elektrickému pohonu ušetříte přírodu i pár tisíc na palivu. Jako u každého elektromobilu je zde ale vyšší cena - což ve spojení s renomé značky BMW znamená pro většinu lidí nedosažitelný komfort.
Pokud hledáte malé městské vozítko, se kterým byste se mohli vypravit i za dobrodružstvím do přírody, určitě věnujte pozornost novému Suzuki Ignis, které nabízí malé rozměry, úsporné motory ale hlavně jde o nejlevnější vůz s pohonem 4x4 na trhu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?