5. Revoluční zadní spoiler
Technici byli postaveni před paradoxní úkol: zvýšit přítlak a snížit odpor vzduchu. Tuto schopnost ale mají pouze adaptivní aerodynamické prvky, které si Ford musel vyvinout. Díky nim tak křídlo nového GT dokáže spolupracovat se sadou kanálků v předním nárazníku a otevírá/zavírá si je podle potřeby. Ovšem speciální je i samotné křídlo, jehož tvar se během plného vysunutí mění.
4. Aerodynamika odepsala motory V8
Požadavky na aerodynamickou a funkční karoserii byly u tohoto modelu skoro až absurdní. Díky nim totiž GT přišlo o typicky americký motor V8 a dostalo kompaktnější a lehčí motor V6 EcoBoost, který nevyžadoval tolik prostoru. Ovšem i tak u něj udělali technici pár změn. Intercoolery (chladiče stlačeného vzduchu) byly umístěny před zadní kola a turbodmychadla byla na motoru umístěna níž.
3. Revoluční motor
Pohonná jednotka nového GT byla vyvíjena a testována na závodních tratích celé roky. Nakonec se ale technikům podařilo dostat z 3.5 litrového motoru V6 EcoBoost výkon 647 koní. Stal se tak nejsilnějším motorem z celé skupiny EcoBoost.
Technici nadělili novému Fordu GT i první tovární anti-lag systém, který udržuje turbo roztočené i v momentě, kdy řidič nepřidává plyn. Tato technologie by si brzy mohla najít cestu do většiny výkonných motorů EcoBoost.
2. Uhlíková vlákna jsou všude
Díky modelu GT se technici dostali k možnosti masového použití uhlíkových vláken na karoserii. Ačkoliv jsou uhlíková vlákna používána převážně v motorsportu, stále častěji se dostávají i na silniční vozidla. Stejně tak je tomu i v případě modelu GT, které má rám ukrytý přímo v karoserii z tohoto materiálu - stejně jako závodní speciál.
Během testování si společnost vybudovala partnerství s předními výrobci tohoto materiálu, což nám dává naději, že Ford nasadí tento pevný ale lehký materiál u vícera modelů
1. Ford GT pomohl vylepšit nový Ford Mustang
Nový Ford Mustang, který se začne prodávat začátkem roku 2018, bude těžit z novinek použitých právě u nového GT. Jednou z hlavních novinek bude digitální přístrojový štít, který bude u nového Mustangu volitelnou výbavou.
Další věcí, která byla vyvinuta pro Ford GT a objeví se i v novém Mustangu bude úprava motoru. Během vývoje EcoBoostu pro GT totiž technici zdokonalili některé systémy, které se objeví pod kapotou Mustangu spolu s motorem 5.0 V8.