Nový Ford GT, jen zadní křídlo má funkcí, že se vám roztočí hlava

Ford GT
Ford GT, foto: Ford
AutoRoad.cz 16. května 2017 13:08
Sdílej:

Ford GT vzbuzuje mezi veřejností velký zájem a nadšení. Sportovní vůz, který vznikl čistě pro závodní účely, v sobě totiž ukrývá pár zajímavých schopností a vlastností.

5. Revoluční zadní spoiler

Technici byli postaveni před paradoxní úkol: zvýšit přítlak a snížit odpor vzduchu. Tuto schopnost ale mají pouze adaptivní aerodynamické prvky, které si Ford musel vyvinout. Díky nim tak křídlo nového GT dokáže spolupracovat se sadou kanálků v předním nárazníku a otevírá/zavírá si je podle potřeby. Ovšem speciální je i samotné křídlo, jehož tvar se během plného vysunutí mění.

4. Aerodynamika odepsala motory V8

Požadavky na aerodynamickou a funkční karoserii byly u tohoto modelu skoro až absurdní. Díky nim totiž GT přišlo o typicky americký motor V8 a dostalo kompaktnější a lehčí motor V6 EcoBoost, který nevyžadoval tolik prostoru. Ovšem i tak u něj udělali technici pár změn. Intercoolery (chladiče stlačeného vzduchu) byly umístěny před zadní kola a turbodmychadla byla na motoru umístěna níž.

3. Revoluční motor

Pohonná jednotka nového GT byla vyvíjena a testována na závodních tratích celé roky. Nakonec se ale technikům podařilo dostat z 3.5 litrového motoru V6 EcoBoost výkon 647 koní. Stal se tak nejsilnějším motorem z celé skupiny EcoBoost.

Technici nadělili novému Fordu GT i první tovární anti-lag systém, který udržuje turbo roztočené i v momentě, kdy řidič nepřidává plyn. Tato technologie by si brzy mohla najít cestu do většiny výkonných motorů EcoBoost.

2. Uhlíková vlákna jsou všude

Díky modelu GT se technici dostali k možnosti masového použití uhlíkových vláken na karoserii. Ačkoliv jsou uhlíková vlákna používána převážně v motorsportu, stále častěji se dostávají i na silniční vozidla. Stejně tak je tomu i v případě modelu GT, které má rám ukrytý přímo v karoserii z tohoto materiálu - stejně jako závodní speciál.

Během testování si společnost vybudovala partnerství s předními výrobci tohoto materiálu, což nám dává naději, že Ford nasadí tento pevný ale lehký materiál u vícera modelů

1. Ford GT pomohl vylepšit nový Ford Mustang

Nový Ford Mustang, který se začne prodávat začátkem roku 2018, bude těžit z novinek použitých právě u nového GT. Jednou z hlavních novinek bude digitální přístrojový štít, který bude u nového Mustangu volitelnou výbavou.

Další věcí, která byla vyvinuta pro Ford GT a objeví se i v novém Mustangu bude úprava motoru. Během vývoje EcoBoostu pro GT totiž technici zdokonalili některé systémy, které se objeví pod kapotou Mustangu spolu s motorem 5.0 V8.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.