Ford GT vzbuzuje mezi veřejností velký zájem a nadšení. Sportovní vůz, který vznikl čistě pro závodní účely, v sobě totiž ukrývá pár zajímavých schopností a vlastností.
5. Revoluční zadní spoiler
Technici byli postaveni před paradoxní úkol: zvýšit přítlak a snížit odpor vzduchu. Tuto schopnost ale mají pouze adaptivní aerodynamické prvky, které si Ford musel vyvinout. Díky nim tak křídlo nového GT dokáže spolupracovat se sadou kanálků v předním nárazníku a otevírá/zavírá si je podle potřeby. Ovšem speciální je i samotné křídlo, jehož tvar se během plného vysunutí mění.
4. Aerodynamika odepsala motory V8
Požadavky na aerodynamickou a funkční karoserii byly u tohoto modelu skoro až absurdní. Díky nim totiž GT přišlo o typicky americký motor V8 a dostalo kompaktnější a lehčí motor V6 EcoBoost, který nevyžadoval tolik prostoru. Ovšem i tak u něj udělali technici pár změn. Intercoolery (chladiče stlačeného vzduchu) byly umístěny před zadní kola a turbodmychadla byla na motoru umístěna níž.
3. Revoluční motor
Pohonná jednotka nového GT byla vyvíjena a testována na závodních tratích celé roky. Nakonec se ale technikům podařilo dostat z 3.5 litrového motoru V6 EcoBoost výkon 647 koní. Stal se tak nejsilnějším motorem z celé skupiny EcoBoost.
Technici nadělili novému Fordu GT i první tovární anti-lag systém, který udržuje turbo roztočené i v momentě, kdy řidič nepřidává plyn. Tato technologie by si brzy mohla najít cestu do většiny výkonných motorů EcoBoost.
2. Uhlíková vlákna jsou všude
Díky modelu GT se technici dostali k možnosti masového použití uhlíkových vláken na karoserii. Ačkoliv jsou uhlíková vlákna používána převážně v motorsportu, stále častěji se dostávají i na silniční vozidla. Stejně tak je tomu i v případě modelu GT, které má rám ukrytý přímo v karoserii z tohoto materiálu - stejně jako závodní speciál.
Během testování si společnost vybudovala partnerství s předními výrobci tohoto materiálu, což nám dává naději, že Ford nasadí tento pevný ale lehký materiál u vícera modelů
1. Ford GT pomohl vylepšit nový Ford Mustang
Nový Ford Mustang, který se začne prodávat začátkem roku 2018, bude těžit z novinek použitých právě u nového GT. Jednou z hlavních novinek bude digitální přístrojový štít, který bude u nového Mustangu volitelnou výbavou.
Další věcí, která byla vyvinuta pro Ford GT a objeví se i v novém Mustangu bude úprava motoru. Během vývoje EcoBoostu pro GT totiž technici zdokonalili některé systémy, které se objeví pod kapotou Mustangu spolu s motorem 5.0 V8.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).