Nový Ford GT, jen zadní křídlo má funkcí, že se vám roztočí hlava

AutoRoad.cz, 16. května 2017, 13:08 Google+

Ford GT vzbuzuje mezi veřejností velký zájem a nadšení. Sportovní vůz, který vznikl čistě pro závodní účely, v sobě totiž ukrývá pár zajímavých schopností a vlastností.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford GT

Ford GT | foto: Ford

Sdílejte článek

5. Revoluční zadní spoiler

Technici byli postaveni před paradoxní úkol: zvýšit přítlak a snížit odpor vzduchu. Tuto schopnost ale mají pouze adaptivní aerodynamické prvky, které si Ford musel vyvinout. Díky nim tak křídlo nového GT dokáže spolupracovat se sadou kanálků v předním nárazníku a otevírá/zavírá si je podle potřeby. Ovšem speciální je i samotné křídlo, jehož tvar se během plného vysunutí mění.

img-responsive

Ford GT | foto: Ford

4. Aerodynamika odepsala motory V8

Požadavky na aerodynamickou a funkční karoserii byly u tohoto modelu skoro až absurdní. Díky nim totiž GT přišlo o typicky americký motor V8 a dostalo kompaktnější a lehčí motor V6 EcoBoost, který nevyžadoval tolik prostoru. Ovšem i tak u něj udělali technici pár změn. Intercoolery (chladiče stlačeného vzduchu) byly umístěny před zadní kola a turbodmychadla byla na motoru umístěna níž.

img-responsive

Ford GT | foto: Ford Motor Company

3. Revoluční motor

Pohonná jednotka nového GT byla vyvíjena a testována na závodních tratích celé roky. Nakonec se ale technikům podařilo dostat z 3.5 litrového motoru V6 EcoBoost výkon 647 koní. Stal se tak nejsilnějším motorem z celé skupiny EcoBoost.

Technici nadělili novému Fordu GT i první tovární anti-lag systém, který udržuje turbo roztočené i v momentě, kdy řidič nepřidává plyn. Tato technologie by si brzy mohla najít cestu do většiny výkonných motorů EcoBoost.

img-responsive

Ford GT | foto: Ford

2. Uhlíková vlákna jsou všude

Díky modelu GT se technici dostali k možnosti masového použití uhlíkových vláken na karoserii. Ačkoliv jsou uhlíková vlákna používána převážně v motorsportu, stále častěji se dostávají i na silniční vozidla. Stejně tak je tomu i v případě modelu GT, které má rám ukrytý přímo v karoserii z tohoto materiálu - stejně jako závodní speciál.

img-responsive

Ford GT | foto: Ford

Během testování si společnost vybudovala partnerství s předními výrobci tohoto materiálu, což nám dává naději, že Ford nasadí tento pevný ale lehký materiál u vícera modelů

1. Ford GT pomohl vylepšit nový Ford Mustang

Nový Ford Mustang, který se začne prodávat začátkem roku 2018, bude těžit z novinek použitých právě u nového GT. Jednou z hlavních novinek bude digitální přístrojový štít, který bude u nového Mustangu volitelnou výbavou.

img-responsive

Ford GT | foto: Ford Motor Company

Další věcí, která byla vyvinuta pro Ford GT a objeví se i v novém Mustangu bude úprava motoru. Během vývoje EcoBoostu pro GT totiž technici zdokonalili některé systémy, které se objeví pod kapotou Mustangu spolu s motorem 5.0 V8.

Vytisknout

Diskuze: Nový Ford GT, jen zadní křídlo má funkcí, že se vám roztočí hlava

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Lamborghini Urus

Prémiové SUV od Lamborghini nabídne oslnivý výkon

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud