Ferrari potvrdilo, že atmosferické motory V12 zůstanou i nadále v nabídce. Doplnit tyto motory o turbodmychadlo by možná bylo zajímavé, místo něj však časem dostanou hybridní systémy, které pomohou splnit nové emisní normy.
Když se letos na autosalonu v Ženevě představilo Ferrari 812 Superfast, mnozí se obávali, že jde o poslední vůz značky Ferrari s atmosferickým motorem V12. Jejich obavy však včera rozptýlil šéf automobilky Sergio Marchionne, který tuto informaci sdělil serveru Autocar.
Ten totiž citoval šéfa oddělení vývoje motorů, podle kterého by montáž turbodmychadla na motory V12 byla "šílenství". Místo toho tak atmosferické motory doplní jen hybridní systém. Ovšem nepůjde o hybrid ve smyslu úspory paliva či snižování emisí. Cílem Ferrari je totiž využívat hybridní a elektrické systémy k dalšímu zvyšování výkonů a zlepšování jízdních vlastností.
Současné motory V12 splňují požadavky směrnic EU ohledně emisí s poměrně velkou rezervou. Přísnější pravidla, která mají přijít v roce 2021, by měl snadno splnit právě nový motor s hybridním systémem.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?