Ferrari potvrdilo, že atmosferické motory V12 zůstanou i nadále v nabídce. Doplnit tyto motory o turbodmychadlo by možná bylo zajímavé, místo něj však časem dostanou hybridní systémy, které pomohou splnit nové emisní normy.
Když se letos na autosalonu v Ženevě představilo Ferrari 812 Superfast, mnozí se obávali, že jde o poslední vůz značky Ferrari s atmosferickým motorem V12. Jejich obavy však včera rozptýlil šéf automobilky Sergio Marchionne, který tuto informaci sdělil serveru Autocar.
Ten totiž citoval šéfa oddělení vývoje motorů, podle kterého by montáž turbodmychadla na motory V12 byla "šílenství". Místo toho tak atmosferické motory doplní jen hybridní systém. Ovšem nepůjde o hybrid ve smyslu úspory paliva či snižování emisí. Cílem Ferrari je totiž využívat hybridní a elektrické systémy k dalšímu zvyšování výkonů a zlepšování jízdních vlastností.
Současné motory V12 splňují požadavky směrnic EU ohledně emisí s poměrně velkou rezervou. Přísnější pravidla, která mají přijít v roce 2021, by měl snadno splnit právě nový motor s hybridním systémem.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?