Kia Stinger způsobila začátkem letošního roku pořádný rozruch. Nejrychlejší a nejstylovější model značky chce pořádně zatopit německé prémii. A má i několik es v rukávu, třeba lepší zrychlení, než se původně počítalo.
Již z dřívějška víme, že v nabídce se Stinger objeví ve třech verzích. Slabším benzínem je dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 188 kW (255 k) s točivým momentem 353 Nm, silnější Stinger GT má dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec s objemem 3.3 litru, výkonem 272 kW (370 k) a točivým momentem 510 Nm. Bylo by nefér, kdybychom nezmínili ještě naftový čtyřválec 2.2 CRDi o výkonu 147 kW (200 k) s točivým momentem 440 Nm, určený především pro Evropu.
O něm, ale ani o druhém čtyřválci, dnes řeč nebude. Při jihokorejské premiéře na autosalonu v Soulu totiž vyšlo najevo, že šestiválec je rychlejší, než se původně čekalo. V kombinaci s osmistupňovým automatem a pohonem zadních kol (ten lze u všech motorizací nahradit čtyřkolkou) se totiž původně očekávalo, že elegantní čtyřdveřové kupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy.
Nová data ale ukazují, že V6 se na 100 km/h ocitne za fantastických 4,9 sekundy! A to je v teritoriu opravdové smetánky – Audi S5 nebo BMW 435i. Maximální rychlost zůstává na 270 km/h. Nabízí se pak také otázka, jakou akceleraci bude mít čtyřkolka? Je možné, že ještě o něco lepší. Ke Stingeru to ale není všechno, na již zmíněné akci v jihokorejském hlavním městě se totiž model ukázal bez znáčků Kia. Zkrátka se na domácím trhu bude prodávat bez přímého spojení se sourozenci. Nejspíš aby se odlišil původ vozu. Technika jinak zůstává stejná, včetně naftového čtyřválce. Do prodeje v Evropě zamíří Kia Stinger na podzim.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?