Kia Stinger způsobila začátkem letošního roku pořádný rozruch. Nejrychlejší a nejstylovější model značky chce pořádně zatopit německé prémii. A má i několik es v rukávu, třeba lepší zrychlení, než se původně počítalo.
Již z dřívějška víme, že v nabídce se Stinger objeví ve třech verzích. Slabším benzínem je dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 188 kW (255 k) s točivým momentem 353 Nm, silnější Stinger GT má dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec s objemem 3.3 litru, výkonem 272 kW (370 k) a točivým momentem 510 Nm. Bylo by nefér, kdybychom nezmínili ještě naftový čtyřválec 2.2 CRDi o výkonu 147 kW (200 k) s točivým momentem 440 Nm, určený především pro Evropu.
O něm, ale ani o druhém čtyřválci, dnes řeč nebude. Při jihokorejské premiéře na autosalonu v Soulu totiž vyšlo najevo, že šestiválec je rychlejší, než se původně čekalo. V kombinaci s osmistupňovým automatem a pohonem zadních kol (ten lze u všech motorizací nahradit čtyřkolkou) se totiž původně očekávalo, že elegantní čtyřdveřové kupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy.
Nová data ale ukazují, že V6 se na 100 km/h ocitne za fantastických 4,9 sekundy! A to je v teritoriu opravdové smetánky – Audi S5 nebo BMW 435i. Maximální rychlost zůstává na 270 km/h. Nabízí se pak také otázka, jakou akceleraci bude mít čtyřkolka? Je možné, že ještě o něco lepší. Ke Stingeru to ale není všechno, na již zmíněné akci v jihokorejském hlavním městě se totiž model ukázal bez znáčků Kia. Zkrátka se na domácím trhu bude prodávat bez přímého spojení se sourozenci. Nejspíš aby se odlišil původ vozu. Technika jinak zůstává stejná, včetně naftového čtyřválce. Do prodeje v Evropě zamíří Kia Stinger na podzim.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?