Kia Stinger způsobila začátkem letošního roku pořádný rozruch. Nejrychlejší a nejstylovější model značky chce pořádně zatopit německé prémii. A má i několik es v rukávu, třeba lepší zrychlení, než se původně počítalo.
Již z dřívějška víme, že v nabídce se Stinger objeví ve třech verzích. Slabším benzínem je dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 188 kW (255 k) s točivým momentem 353 Nm, silnější Stinger GT má dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec s objemem 3.3 litru, výkonem 272 kW (370 k) a točivým momentem 510 Nm. Bylo by nefér, kdybychom nezmínili ještě naftový čtyřválec 2.2 CRDi o výkonu 147 kW (200 k) s točivým momentem 440 Nm, určený především pro Evropu.
O něm, ale ani o druhém čtyřválci, dnes řeč nebude. Při jihokorejské premiéře na autosalonu v Soulu totiž vyšlo najevo, že šestiválec je rychlejší, než se původně čekalo. V kombinaci s osmistupňovým automatem a pohonem zadních kol (ten lze u všech motorizací nahradit čtyřkolkou) se totiž původně očekávalo, že elegantní čtyřdveřové kupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy.
Nová data ale ukazují, že V6 se na 100 km/h ocitne za fantastických 4,9 sekundy! A to je v teritoriu opravdové smetánky – Audi S5 nebo BMW 435i. Maximální rychlost zůstává na 270 km/h. Nabízí se pak také otázka, jakou akceleraci bude mít čtyřkolka? Je možné, že ještě o něco lepší. Ke Stingeru to ale není všechno, na již zmíněné akci v jihokorejském hlavním městě se totiž model ukázal bez znáčků Kia. Zkrátka se na domácím trhu bude prodávat bez přímého spojení se sourozenci. Nejspíš aby se odlišil původ vozu. Technika jinak zůstává stejná, včetně naftového čtyřválce. Do prodeje v Evropě zamíří Kia Stinger na podzim.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.