Ford představuje všech pět jízdních režimů nového GT Supercar.

Ford GT
Ford GT, foto: Ford Motor Company
AutoRoad.cz 29. března 2017 13:57
Sdílej:

Nový Ford GT má představovat vrchol všeho, co ve Fordu umí, od motoru 3.5 EcoBoost V6, až po mimořádně propracovanou aerodynamiku. Všechny funkční celky nového Fordu GT jsou aerodynamicky optimalizované díky multifunkčním kanálům v karoserii.

Spolu s výkonným šestiválcovým motorem mají mít jediný cíl, poskytnout řidiči nekompromisní jízdní dynamiku. Tvar vozu je prý v tomto případě plně podřízen funkčnosti a je výsledkem rozsáhlého testování v aerodynamickém tunelu. Lehká karbonová karoserie spolu s motorem 3.5 EcoBoost V6 o výkonu 441 kW (600 PS) mají řidiči poskytnout na silnici i závodní dráze takovou dynamiku i ovladatelnost, jakou nabízejí čistokrevné závodní automobily. Navíc se novému Fordu GT podařilo zvítězit v legendárním závodě 24 hodin Le Mans.

Ford se pokusil optimalizovat všechny charakteristiky vozu tak, aby je mohl řidič měnit podle aktuální potřeby a podmínek stisknutím jediného tlačítka. A jaké že jízdní režimy nový Ford GT nabízí?

V režimu „Normal“ dojde k nastavení světlé výšky na 120 mm. To umožňuje rozumné přejíždění zpomalovacích prahů, výmolů a například i příjezdových cest. Kromě toho toto nastavení změkčuje podvozek a nastavuje citlivost plynu pro normální provoz. V rychlosti nad 145 km/h se automaticky zvedá zadní křídlo a zpět se vrací při rychlosti pod 130 km/h. Zvedá se také automaticky jako „vzdušná brzda“, pokud snímače detekují agresivní brždění.

V jízdním režimu „Wet“ jsou zachovány všechny výchozí konfigurace předchozího režimu „Normal“, s výjimkou nastavení škrtící klapky, jejíž citlivost je upravena tak, aby měl vůz maximální přilnavost na mokrém povrchu.

Aktivace režimu „Sport“ naopak přiostří reakci škrtící klapky na zmáčknutí plynového pedálu a automaticky zapne anti-lag systém, který pomáhá minimalizovat „turbo díru“ u přeplňovaných motorů. Řidič si může dále vypnout řízení stability a trakce pomocí AdvanceTrac systému. Světlá výška zůstává 120 mm.

Při aktivaci režimu „Track“ (jehož nastavení vůz provede do 2 vteřin) automaticky dojde ke snížení světlé výšky na 50 mm. Dále dojde k úpravám tlumičů a podvozku do nejtvrdšího možného nastavení. Přední aerodynamické otvory se automaticky uzavřou pro zvýšení přítlačné síly a samozřejmě se spolu s tímto vysune i zadní křídlo.

Poslední režim, označený jako V-max (maximální rychlosti), umožňuje jet novému Fordu GT tak rychle, jak je to jen možné. Nastavení světlé výšky i tuhosti podvozku zůstává stejné jako v režimu Track. Všechny aerodynamické prvky jsou nastaveny tak, aby kladli co nejmenší aerodynamický odpor. Systém kontroly stability zůstává stále aktivní, aby umožnil vozu co nejrychlejší a přitom bezpečné zrychlení.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?