Ford představuje všech pět jízdních režimů nového GT Supercar.

AutoRoad.cz, 29. března 2017, 13:57 Google+

Nový Ford GT má představovat vrchol všeho, co ve Fordu umí, od motoru 3.5 EcoBoost V6, až po mimořádně propracovanou aerodynamiku. Všechny funkční celky nového Fordu GT jsou aerodynamicky optimalizované díky multifunkčním kanálům v karoserii.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford GT

Ford GT | foto: Ford Motor Company

Sdílejte článek

Spolu s výkonným šestiválcovým motorem mají mít jediný cíl, poskytnout řidiči nekompromisní jízdní dynamiku. Tvar vozu je prý v tomto případě plně podřízen funkčnosti a je výsledkem rozsáhlého testování v aerodynamickém tunelu. Lehká karbonová karoserie spolu s motorem 3.5 EcoBoost V6 o výkonu 441 kW (600 PS) mají řidiči poskytnout na silnici i závodní dráze takovou dynamiku i ovladatelnost, jakou nabízejí čistokrevné závodní automobily. Navíc se novému Fordu GT podařilo zvítězit v legendárním závodě 24 hodin Le Mans.

Ford se pokusil optimalizovat všechny charakteristiky vozu tak, aby je mohl řidič měnit podle aktuální potřeby a podmínek stisknutím jediného tlačítka. A jaké že jízdní režimy nový Ford GT nabízí?

V režimu „Normal“ dojde k nastavení světlé výšky na 120 mm. To umožňuje rozumné přejíždění zpomalovacích prahů, výmolů a například i příjezdových cest. Kromě toho toto nastavení změkčuje podvozek a nastavuje citlivost plynu pro normální provoz. V rychlosti nad 145 km/h se automaticky zvedá zadní křídlo a zpět se vrací při rychlosti pod 130 km/h. Zvedá se také automaticky jako „vzdušná brzda“, pokud snímače detekují agresivní brždění.

V jízdním režimu „Wet“ jsou zachovány všechny výchozí konfigurace předchozího režimu „Normal“, s výjimkou nastavení škrtící klapky, jejíž citlivost je upravena tak, aby měl vůz maximální přilnavost na mokrém povrchu.

Aktivace režimu „Sport“ naopak přiostří reakci škrtící klapky na zmáčknutí plynového pedálu a automaticky zapne anti-lag systém, který pomáhá minimalizovat „turbo díru“ u přeplňovaných motorů. Řidič si může dále vypnout řízení stability a trakce pomocí AdvanceTrac systému. Světlá výška zůstává 120 mm.

Při aktivaci režimu „Track“ (jehož nastavení vůz provede do 2 vteřin) automaticky dojde ke snížení světlé výšky na 50 mm. Dále dojde k úpravám tlumičů a podvozku do nejtvrdšího možného nastavení. Přední aerodynamické otvory se automaticky uzavřou pro zvýšení přítlačné síly a samozřejmě se spolu s tímto vysune i zadní křídlo.

Poslední režim, označený jako V-max (maximální rychlosti), umožňuje jet novému Fordu GT tak rychle, jak je to jen možné. Nastavení světlé výšky i tuhosti podvozku zůstává stejné jako v režimu Track. Všechny aerodynamické prvky jsou nastaveny tak, aby kladli co nejmenší aerodynamický odpor. Systém kontroly stability zůstává stále aktivní, aby umožnil vozu co nejrychlejší a přitom bezpečné zrychlení.

Vytisknout

Diskuze: Ford představuje všech pět jízdních režimů nového GT Supercar.

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Anketa Flotila roku 2017

Volkswagen slaví úspěchy v anketě Flotila roku 2017

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud