Nový Ford GT má představovat vrchol všeho, co ve Fordu umí, od motoru 3.5 EcoBoost V6, až po mimořádně propracovanou aerodynamiku. Všechny funkční celky nového Fordu GT jsou aerodynamicky optimalizované díky multifunkčním kanálům v karoserii.
Spolu s výkonným šestiválcovým motorem mají mít jediný cíl, poskytnout řidiči nekompromisní jízdní dynamiku. Tvar vozu je prý v tomto případě plně podřízen funkčnosti a je výsledkem rozsáhlého testování v aerodynamickém tunelu. Lehká karbonová karoserie spolu s motorem 3.5 EcoBoost V6 o výkonu 441 kW (600 PS) mají řidiči poskytnout na silnici i závodní dráze takovou dynamiku i ovladatelnost, jakou nabízejí čistokrevné závodní automobily. Navíc se novému Fordu GT podařilo zvítězit v legendárním závodě 24 hodin Le Mans.
Ford se pokusil optimalizovat všechny charakteristiky vozu tak, aby je mohl řidič měnit podle aktuální potřeby a podmínek stisknutím jediného tlačítka. A jaké že jízdní režimy nový Ford GT nabízí?
V režimu „Normal“ dojde k nastavení světlé výšky na 120 mm. To umožňuje rozumné přejíždění zpomalovacích prahů, výmolů a například i příjezdových cest. Kromě toho toto nastavení změkčuje podvozek a nastavuje citlivost plynu pro normální provoz. V rychlosti nad 145 km/h se automaticky zvedá zadní křídlo a zpět se vrací při rychlosti pod 130 km/h. Zvedá se také automaticky jako „vzdušná brzda“, pokud snímače detekují agresivní brždění.
V jízdním režimu „Wet“ jsou zachovány všechny výchozí konfigurace předchozího režimu „Normal“, s výjimkou nastavení škrtící klapky, jejíž citlivost je upravena tak, aby měl vůz maximální přilnavost na mokrém povrchu.
Aktivace režimu „Sport“ naopak přiostří reakci škrtící klapky na zmáčknutí plynového pedálu a automaticky zapne anti-lag systém, který pomáhá minimalizovat „turbo díru“ u přeplňovaných motorů. Řidič si může dále vypnout řízení stability a trakce pomocí AdvanceTrac systému. Světlá výška zůstává 120 mm.
Při aktivaci režimu „Track“ (jehož nastavení vůz provede do 2 vteřin) automaticky dojde ke snížení světlé výšky na 50 mm. Dále dojde k úpravám tlumičů a podvozku do nejtvrdšího možného nastavení. Přední aerodynamické otvory se automaticky uzavřou pro zvýšení přítlačné síly a samozřejmě se spolu s tímto vysune i zadní křídlo.
Poslední režim, označený jako V-max (maximální rychlosti), umožňuje jet novému Fordu GT tak rychle, jak je to jen možné. Nastavení světlé výšky i tuhosti podvozku zůstává stejné jako v režimu Track. Všechny aerodynamické prvky jsou nastaveny tak, aby kladli co nejmenší aerodynamický odpor. Systém kontroly stability zůstává stále aktivní, aby umožnil vozu co nejrychlejší a přitom bezpečné zrychlení.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.