Ford představuje všech pět jízdních režimů nového GT Supercar.

AutoRoad.cz, 29. března 2017, 13:57 Google+

Nový Ford GT má představovat vrchol všeho, co ve Fordu umí, od motoru 3.5 EcoBoost V6, až po mimořádně propracovanou aerodynamiku. Všechny funkční celky nového Fordu GT jsou aerodynamicky optimalizované díky multifunkčním kanálům v karoserii.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford GT

Ford GT | foto: Ford Motor Company

Sdílejte článek

Spolu s výkonným šestiválcovým motorem mají mít jediný cíl, poskytnout řidiči nekompromisní jízdní dynamiku. Tvar vozu je prý v tomto případě plně podřízen funkčnosti a je výsledkem rozsáhlého testování v aerodynamickém tunelu. Lehká karbonová karoserie spolu s motorem 3.5 EcoBoost V6 o výkonu 441 kW (600 PS) mají řidiči poskytnout na silnici i závodní dráze takovou dynamiku i ovladatelnost, jakou nabízejí čistokrevné závodní automobily. Navíc se novému Fordu GT podařilo zvítězit v legendárním závodě 24 hodin Le Mans.

Ford se pokusil optimalizovat všechny charakteristiky vozu tak, aby je mohl řidič měnit podle aktuální potřeby a podmínek stisknutím jediného tlačítka. A jaké že jízdní režimy nový Ford GT nabízí?

V režimu „Normal“ dojde k nastavení světlé výšky na 120 mm. To umožňuje rozumné přejíždění zpomalovacích prahů, výmolů a například i příjezdových cest. Kromě toho toto nastavení změkčuje podvozek a nastavuje citlivost plynu pro normální provoz. V rychlosti nad 145 km/h se automaticky zvedá zadní křídlo a zpět se vrací při rychlosti pod 130 km/h. Zvedá se také automaticky jako „vzdušná brzda“, pokud snímače detekují agresivní brždění.

V jízdním režimu „Wet“ jsou zachovány všechny výchozí konfigurace předchozího režimu „Normal“, s výjimkou nastavení škrtící klapky, jejíž citlivost je upravena tak, aby měl vůz maximální přilnavost na mokrém povrchu.

Aktivace režimu „Sport“ naopak přiostří reakci škrtící klapky na zmáčknutí plynového pedálu a automaticky zapne anti-lag systém, který pomáhá minimalizovat „turbo díru“ u přeplňovaných motorů. Řidič si může dále vypnout řízení stability a trakce pomocí AdvanceTrac systému. Světlá výška zůstává 120 mm.

Při aktivaci režimu „Track“ (jehož nastavení vůz provede do 2 vteřin) automaticky dojde ke snížení světlé výšky na 50 mm. Dále dojde k úpravám tlumičů a podvozku do nejtvrdšího možného nastavení. Přední aerodynamické otvory se automaticky uzavřou pro zvýšení přítlačné síly a samozřejmě se spolu s tímto vysune i zadní křídlo.

Poslední režim, označený jako V-max (maximální rychlosti), umožňuje jet novému Fordu GT tak rychle, jak je to jen možné. Nastavení světlé výšky i tuhosti podvozku zůstává stejné jako v režimu Track. Všechny aerodynamické prvky jsou nastaveny tak, aby kladli co nejmenší aerodynamický odpor. Systém kontroly stability zůstává stále aktivní, aby umožnil vozu co nejrychlejší a přitom bezpečné zrychlení.

Vytisknout

Diskuze: Ford představuje všech pět jízdních režimů nového GT Supercar.

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Anketa Flotila roku 2017

Volkswagen slaví úspěchy v anketě Flotila roku 2017

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud