Nový Ford GT má představovat vrchol všeho, co ve Fordu umí, od motoru 3.5 EcoBoost V6, až po mimořádně propracovanou aerodynamiku. Všechny funkční celky nového Fordu GT jsou aerodynamicky optimalizované díky multifunkčním kanálům v karoserii.
Spolu s výkonným šestiválcovým motorem mají mít jediný cíl, poskytnout řidiči nekompromisní jízdní dynamiku. Tvar vozu je prý v tomto případě plně podřízen funkčnosti a je výsledkem rozsáhlého testování v aerodynamickém tunelu. Lehká karbonová karoserie spolu s motorem 3.5 EcoBoost V6 o výkonu 441 kW (600 PS) mají řidiči poskytnout na silnici i závodní dráze takovou dynamiku i ovladatelnost, jakou nabízejí čistokrevné závodní automobily. Navíc se novému Fordu GT podařilo zvítězit v legendárním závodě 24 hodin Le Mans.
Ford se pokusil optimalizovat všechny charakteristiky vozu tak, aby je mohl řidič měnit podle aktuální potřeby a podmínek stisknutím jediného tlačítka. A jaké že jízdní režimy nový Ford GT nabízí?
V režimu „Normal“ dojde k nastavení světlé výšky na 120 mm. To umožňuje rozumné přejíždění zpomalovacích prahů, výmolů a například i příjezdových cest. Kromě toho toto nastavení změkčuje podvozek a nastavuje citlivost plynu pro normální provoz. V rychlosti nad 145 km/h se automaticky zvedá zadní křídlo a zpět se vrací při rychlosti pod 130 km/h. Zvedá se také automaticky jako „vzdušná brzda“, pokud snímače detekují agresivní brždění.
V jízdním režimu „Wet“ jsou zachovány všechny výchozí konfigurace předchozího režimu „Normal“, s výjimkou nastavení škrtící klapky, jejíž citlivost je upravena tak, aby měl vůz maximální přilnavost na mokrém povrchu.
Aktivace režimu „Sport“ naopak přiostří reakci škrtící klapky na zmáčknutí plynového pedálu a automaticky zapne anti-lag systém, který pomáhá minimalizovat „turbo díru“ u přeplňovaných motorů. Řidič si může dále vypnout řízení stability a trakce pomocí AdvanceTrac systému. Světlá výška zůstává 120 mm.
Při aktivaci režimu „Track“ (jehož nastavení vůz provede do 2 vteřin) automaticky dojde ke snížení světlé výšky na 50 mm. Dále dojde k úpravám tlumičů a podvozku do nejtvrdšího možného nastavení. Přední aerodynamické otvory se automaticky uzavřou pro zvýšení přítlačné síly a samozřejmě se spolu s tímto vysune i zadní křídlo.
Poslední režim, označený jako V-max (maximální rychlosti), umožňuje jet novému Fordu GT tak rychle, jak je to jen možné. Nastavení světlé výšky i tuhosti podvozku zůstává stejné jako v režimu Track. Všechny aerodynamické prvky jsou nastaveny tak, aby kladli co nejmenší aerodynamický odpor. Systém kontroly stability zůstává stále aktivní, aby umožnil vozu co nejrychlejší a přitom bezpečné zrychlení.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.