PSA svým autonomním vozům věří, půjčuje je do rukou veřejnosti

AutoRoad.cz, 28. března 2017, 17:03 Google+

Skupina PSA dala 28. a 29. března možnost „neodborným“ řidičům otestovat v pařížském regionu auto se samočinným řízením buď v roli řidiče, nebo spolujezdce. Tato operace je součástí programu AVA „Autonomous Vehicle for All“ (Autonomní vozy pro všechny), který je zaměřen na snadný a intuitivní vůz se samočinným řízením.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
AVA - Autonomous Vehicle for All

AVA - Autonomous Vehicle for All | foto: PSA Groupe

Sdílejte článek

Program AVA „Autonomous Vehicle for All“, který byl představen na ženevském autosalonu, seskupuje širokou škálu funkcí, které postupně povedou k částečnému a později úplnému přenechání řízení vozu, pokud si to bude řidič přát. Cílem skupiny PSA je, aby autonomní automobily byly přístupné co největšímu počtu uživatelů. Hodlá svým zákazníkům nabízet vozy, které svým uživatelům poskytují více času pro sebe i větší bezpečnost. Skupina spouští program AVA u vozů značek Peugeot, Citroën a DS.

Předváděcí modely, které dostali motoristé k otestování, jsou vybaveny funkcemi úrovně 3 „eyes off“ a 4 „mind off“. Tyto vozy jsou předchůdci zcela autonomních automobilů, které budou k dispozici po roce 2020. V současné době jsou funkce podpůrných prvků řízení programu AVA již v Evropě k dispozici u vozů Peugeot 208, 308, 2008, Traveller a nový Peugeot 3008, Citroën C4 Picasso, C3 a Spacetourer, v Číně u vozů Peugeot 4008 a Citroën C6. Některé příklady funkcí úrovně 1:
- vůz se přizpůsobuje rychlosti vozu vpředu a udržuje bezpečnou vzdálenost, současně je díky „adaptivnímu tempomatu s funkcí Stop“ schopen automaticky zastavit;
- vůz upozorní řidiče díky systému varování při riziku srážky na riziko kolize; v případě potřeby může vůz díky „automatické nouzové brzdě“ aktivovat brzdový systém;
- v případě odchýlení ze směru se vůz díky výstraze při opuštění jízdního pruhu automaticky vrátí do svého jízdního pruhu;
- vůz si sám najde parkovací místo vhodné z hlediska jeho rozměrů a pomocí funkce „Park Assist“ pomůže se zaparkováním.

Počínaje rokem 2018 budou druhou etapu programu AVA „Autonomous Vehicle for All“ představovat automatizované funkce řízení. Některé funkce 2 úrovně se objeví z vozu DS 7 Crossback:
- vůz bude řídit vlastní rychlost a dráhu. Úplnou asistenci na dálnicích zajistí funkce „Connected Pilot“;
- díky funkci „Park Pilot“ se vůz bez zásahu řidiče sám zaparkuje;
- výbava zabudovaná ve voze umožní identifikovat překážky a díky funkci „Night Vision“ zajistí větší viditelnost ve tmě;
- kamera uvnitř vozu bude díky funkci „Driver Attention Monitoring“ monitorovat pozornost řidiče.

Od roku 2020 umožní funkce samočinného řízení „hands off“ a později úrovně 3 „eyes off“ přenechat řízení zcela vozu. Skupina PSA je první automobilkou, která vozy se samočinným řízením od července 2015 testovala v běžném provozu na francouzských silnicích a od března 2017 jako první provádí testy s takzvanými „neodbornými“ řidiči za volantem. Tyto testy byly zahájeny na začátku března 2017 a budou pokračovat do června 2017. K dnešnímu dni ujela auta v autonomním režimu (úroveň 2, 3 a 4) na evropských rychlostních silnicích více než 120 000 km. Skupina a její partneři testují celkem 15 prototypů.

Vytisknout

Diskuze: PSA svým autonomním vozům věří, půjčuje je do rukou veřejnosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Chevrolet Camaro ZL1

Levněji 659 koní nekoupíte! Sesadí Chevrolet Camaro ZL1 z trůnu Ford GT350R?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud