Nissan ukázal médiím, jak probíhá testování prototypů, které představují novou generaci autonomního řízení, v reálném prostředí. Akce, která je součástí závazku značky Nissan dosáhnout v budoucnosti mobility s nulovými emisemi a s nulovým počtem smrtelných nehod, se konala na jihu Londýna.
Nissan se rozhodl předvést nejnovější technologii autonomního řízení na veřejných silnicích v Evropě vůbec poprvé. Automobilka již prováděla podobné testování na veřejných komunikacích v Japonsku a Spojených státech. Cílem je vyvíjet snadno použitelnou technologii autonomního řízení v reálných podmínkách.
Účastníci testování na sedadlech spolujezdce a zadních sedadlech měli možnost seznámit se s technologií, která zahrnuje mimo jiné radar v pásmu milimetrových vln, laserové skenery, kamery, vysokorychlostní počítačové čipy a specializované uživatelské rozhraní HMI (Human Machine Interface). Jakmile jsou do navigačního systému zadány destinace, umožňují všechny tyto prvky vozidlu autonomní pohyb po dálnici i ve městě.
Takao Asami, vrchní viceprezident pro výzkum a pokročilá konstrukční řešení značky Nissan, uvedl: „Inovace a důmyslná řešení tvoří podstatu značky Nissan a jejích zaměstnanců. Tento test budoucí technologie autonomního řízení Nissan v náročných podmínkách londýnských ulic je důkazem našeho závazku přinést inteligentní mobilitu Nissan našim zákazníkům.“
Londýnský test přichází krátce po oznámení, že vylepšený model Qashqai a nový Nissan LEAF, které se již brzy objeví na trhu, budou mít integrovanou technologii autonomního řízení ProPILOT. Ta jim umožní autonomní jízdu v jednom pruhu na rychlostních komunikacích. V loňském roce uvedl Nissan na trh v Japonsku model Serena, který byl systémem ProPILOT vybaven jako první. V prosinci získal systém autonomního řízení ProPILOT v modelu Nissan Serena Cenu za inovace – japonský automobil roku 2016–2017.
Rovněž se plánuje uvedení této technologie na trhy v USA a v Číně. Na rok 2018 je naplánováno uvedení technologie autonomního řízení ve více pruzích, která bude na dálnici umožňovat automatickou změnu jízdního pruhu. V roce 2020 by pak měl být představen systém poskytující autonomní řízení v ulicích města a na dopravních křižovatkách.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?