Nissan ukázal médiím, jak probíhá testování prototypů, které představují novou generaci autonomního řízení, v reálném prostředí. Akce, která je součástí závazku značky Nissan dosáhnout v budoucnosti mobility s nulovými emisemi a s nulovým počtem smrtelných nehod, se konala na jihu Londýna.
Nissan se rozhodl předvést nejnovější technologii autonomního řízení na veřejných silnicích v Evropě vůbec poprvé. Automobilka již prováděla podobné testování na veřejných komunikacích v Japonsku a Spojených státech. Cílem je vyvíjet snadno použitelnou technologii autonomního řízení v reálných podmínkách.
Účastníci testování na sedadlech spolujezdce a zadních sedadlech měli možnost seznámit se s technologií, která zahrnuje mimo jiné radar v pásmu milimetrových vln, laserové skenery, kamery, vysokorychlostní počítačové čipy a specializované uživatelské rozhraní HMI (Human Machine Interface). Jakmile jsou do navigačního systému zadány destinace, umožňují všechny tyto prvky vozidlu autonomní pohyb po dálnici i ve městě.
Takao Asami, vrchní viceprezident pro výzkum a pokročilá konstrukční řešení značky Nissan, uvedl: „Inovace a důmyslná řešení tvoří podstatu značky Nissan a jejích zaměstnanců. Tento test budoucí technologie autonomního řízení Nissan v náročných podmínkách londýnských ulic je důkazem našeho závazku přinést inteligentní mobilitu Nissan našim zákazníkům.“
Londýnský test přichází krátce po oznámení, že vylepšený model Qashqai a nový Nissan LEAF, které se již brzy objeví na trhu, budou mít integrovanou technologii autonomního řízení ProPILOT. Ta jim umožní autonomní jízdu v jednom pruhu na rychlostních komunikacích. V loňském roce uvedl Nissan na trh v Japonsku model Serena, který byl systémem ProPILOT vybaven jako první. V prosinci získal systém autonomního řízení ProPILOT v modelu Nissan Serena Cenu za inovace – japonský automobil roku 2016–2017.
Rovněž se plánuje uvedení této technologie na trhy v USA a v Číně. Na rok 2018 je naplánováno uvedení technologie autonomního řízení ve více pruzích, která bude na dálnici umožňovat automatickou změnu jízdního pruhu. V roce 2020 by pak měl být představen systém poskytující autonomní řízení v ulicích města a na dopravních křižovatkách.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.