Nissan ukázal médiím, jak probíhá testování prototypů, které představují novou generaci autonomního řízení, v reálném prostředí. Akce, která je součástí závazku značky Nissan dosáhnout v budoucnosti mobility s nulovými emisemi a s nulovým počtem smrtelných nehod, se konala na jihu Londýna.
Nissan se rozhodl předvést nejnovější technologii autonomního řízení na veřejných silnicích v Evropě vůbec poprvé. Automobilka již prováděla podobné testování na veřejných komunikacích v Japonsku a Spojených státech. Cílem je vyvíjet snadno použitelnou technologii autonomního řízení v reálných podmínkách.
Účastníci testování na sedadlech spolujezdce a zadních sedadlech měli možnost seznámit se s technologií, která zahrnuje mimo jiné radar v pásmu milimetrových vln, laserové skenery, kamery, vysokorychlostní počítačové čipy a specializované uživatelské rozhraní HMI (Human Machine Interface). Jakmile jsou do navigačního systému zadány destinace, umožňují všechny tyto prvky vozidlu autonomní pohyb po dálnici i ve městě.
Takao Asami, vrchní viceprezident pro výzkum a pokročilá konstrukční řešení značky Nissan, uvedl: „Inovace a důmyslná řešení tvoří podstatu značky Nissan a jejích zaměstnanců. Tento test budoucí technologie autonomního řízení Nissan v náročných podmínkách londýnských ulic je důkazem našeho závazku přinést inteligentní mobilitu Nissan našim zákazníkům.“
Londýnský test přichází krátce po oznámení, že vylepšený model Qashqai a nový Nissan LEAF, které se již brzy objeví na trhu, budou mít integrovanou technologii autonomního řízení ProPILOT. Ta jim umožní autonomní jízdu v jednom pruhu na rychlostních komunikacích. V loňském roce uvedl Nissan na trh v Japonsku model Serena, který byl systémem ProPILOT vybaven jako první. V prosinci získal systém autonomního řízení ProPILOT v modelu Nissan Serena Cenu za inovace – japonský automobil roku 2016–2017.
Rovněž se plánuje uvedení této technologie na trhy v USA a v Číně. Na rok 2018 je naplánováno uvedení technologie autonomního řízení ve více pruzích, která bude na dálnici umožňovat automatickou změnu jízdního pruhu. V roce 2020 by pak měl být představen systém poskytující autonomní řízení v ulicích města a na dopravních křižovatkách.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?