Litrový tříválec TSI se po modelech Volkswagenu začíná dostávat také do nových Škodovek. Průkopníkem byla Octavia, v rámci modelové péče ho nedávno dostal Rapid a nyní se přidává i Fabia. V nabídce tak již neuvidíme přeplňovanou čtyřválcovou dvanáctistovku.
V malých autech dávají přeplňované tříválce smysl. Nejen díky své pružnosti v nižších otáčkách se totiž hodí do městského provozu, kde auta velikosti Fabie tráví většinu času. Škodovka nabídne ve svém bestselleru hned dvě výkonové varianty – 70 kW (95 k) nebo 81 kW (110 k). Pro připomenutí, končící dvanáctistovka TSI je k dispozici s výkonem 66 kW (90 k) nebo 81 kW (110 k).
Přímé porovnání obou motorů prozradí, že tříválec je svou kompaktní konstrukcí a lehkou klikovou skříni z hliníkové slitiny o deset kilogramů lehčí než dosud používaná jednotka. Zvýšením vstřikovacího tlaku až na 250 barů nabízí také v obou výkonnostních verzích lepší dynamické parametry a až o šest procent nižší spotřebu paliva. Bát se nemusíte ani kultivovanosti, a to i přes absenci vyvažovací hřídele. Škoda použila například písty z hliníkové slitiny nebo kované ojnice. Nízké spotřebě pomáhá olejové čerpadlo s plynule regulovatelným výkonem.
Zatímco slabší verze dostane pouze pětistupňovou manuální převodovku, ta silnější, s výrazně zlepšenou pružností, se chlubí šestistupňovým manuálem i sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. V nabídce pochopitelně nebudou chybět obě karosářské varianty, na jejichž detailní technické parametry se můžete podívat v následující tabulce.
Technické údaje
Fabia 1.0 TSI Fabia Combi 1.0 TSI Výkon: 70 kW 81 kW 81 kW 70 kW 81 kW 81 kW Toč. moment: 160 Nm 200 Nm 200 Nm 160 Nm 200 Nm 200 Nm Převodovka: 5 MT 6 MT 7 DSG 5 MT 6 MT 7 DSG Zrychlení: 10,6 s 9,5 s NA s 10,8 s 9,6 s NA s Max. rychlost: 185 km/h 196 km/h NA km/h 187 km/h 199 km/h NA km/h Spotřeba: 4,3 l 4,4 l 4,5 l 4,3 l 4,4 l 4,5 lS novými tříválci přichází také vylepšená výbava. Litrové motory tak mohou mít například adaptivní tempomat, udržující do rychlosti 160 km/h nejen zvolenou rychlost jízdy, ale také bezpečný odstup od vozů před sebou. Již z dřívějška mají vybrané verze Front Assist, multikolizní brzdu nebo rozpoznávání únavy řidiče. Z větších modelů Octavia nebo Kodiaq si Fabia půjčuje online služby Škoda Connect, dělící se do kategorií Infotainment Online a Care Connect.
Ta první v kombinaci s navigací Amundsen například umí informovat řidiče o situaci na zvolené trase v reálném čase, přinášet ceny paliva nebo dostupnost parkovacích míst. Care Connect má pro změnu SIM kartu, nechybí tak automatické tísňové volání, možnost kontaktovat servisní linku při poruše nebo proaktivní servis. Na trh vstoupí Fabia 1.0 TSI ve výbavových stupních Active, Ambition, Style a Monte Carlo. Chybět nebude ani akční model Trumf.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.