Litrový tříválec TSI se po modelech Volkswagenu začíná dostávat také do nových Škodovek. Průkopníkem byla Octavia, v rámci modelové péče ho nedávno dostal Rapid a nyní se přidává i Fabia. V nabídce tak již neuvidíme přeplňovanou čtyřválcovou dvanáctistovku.
V malých autech dávají přeplňované tříválce smysl. Nejen díky své pružnosti v nižších otáčkách se totiž hodí do městského provozu, kde auta velikosti Fabie tráví většinu času. Škodovka nabídne ve svém bestselleru hned dvě výkonové varianty – 70 kW (95 k) nebo 81 kW (110 k). Pro připomenutí, končící dvanáctistovka TSI je k dispozici s výkonem 66 kW (90 k) nebo 81 kW (110 k).
Přímé porovnání obou motorů prozradí, že tříválec je svou kompaktní konstrukcí a lehkou klikovou skříni z hliníkové slitiny o deset kilogramů lehčí než dosud používaná jednotka. Zvýšením vstřikovacího tlaku až na 250 barů nabízí také v obou výkonnostních verzích lepší dynamické parametry a až o šest procent nižší spotřebu paliva. Bát se nemusíte ani kultivovanosti, a to i přes absenci vyvažovací hřídele. Škoda použila například písty z hliníkové slitiny nebo kované ojnice. Nízké spotřebě pomáhá olejové čerpadlo s plynule regulovatelným výkonem.
Zatímco slabší verze dostane pouze pětistupňovou manuální převodovku, ta silnější, s výrazně zlepšenou pružností, se chlubí šestistupňovým manuálem i sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. V nabídce pochopitelně nebudou chybět obě karosářské varianty, na jejichž detailní technické parametry se můžete podívat v následující tabulce.
Technické údaje
Fabia 1.0 TSI Fabia Combi 1.0 TSI Výkon: 70 kW 81 kW 81 kW 70 kW 81 kW 81 kW Toč. moment: 160 Nm 200 Nm 200 Nm 160 Nm 200 Nm 200 Nm Převodovka: 5 MT 6 MT 7 DSG 5 MT 6 MT 7 DSG Zrychlení: 10,6 s 9,5 s NA s 10,8 s 9,6 s NA s Max. rychlost: 185 km/h 196 km/h NA km/h 187 km/h 199 km/h NA km/h Spotřeba: 4,3 l 4,4 l 4,5 l 4,3 l 4,4 l 4,5 lS novými tříválci přichází také vylepšená výbava. Litrové motory tak mohou mít například adaptivní tempomat, udržující do rychlosti 160 km/h nejen zvolenou rychlost jízdy, ale také bezpečný odstup od vozů před sebou. Již z dřívějška mají vybrané verze Front Assist, multikolizní brzdu nebo rozpoznávání únavy řidiče. Z větších modelů Octavia nebo Kodiaq si Fabia půjčuje online služby Škoda Connect, dělící se do kategorií Infotainment Online a Care Connect.
Ta první v kombinaci s navigací Amundsen například umí informovat řidiče o situaci na zvolené trase v reálném čase, přinášet ceny paliva nebo dostupnost parkovacích míst. Care Connect má pro změnu SIM kartu, nechybí tak automatické tísňové volání, možnost kontaktovat servisní linku při poruše nebo proaktivní servis. Na trh vstoupí Fabia 1.0 TSI ve výbavových stupních Active, Ambition, Style a Monte Carlo. Chybět nebude ani akční model Trumf.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.