Revoluce u Škody Fabia! Volkswagen si konečně vzpomněl, že ji vyrábí

ar6, 1. března 2017, 10:30 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Litrový tříválec TSI se po modelech Volkswagenu začíná dostávat také do nových Škodovek. Průkopníkem byla Octavia, v rámci modelové péče ho nedávno dostal Rapid a nyní se přidává i Fabia. V nabídce tak již neuvidíme přeplňovanou čtyřválcovou dvanáctistovku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Fabia dostala tříválec 1.0 TSI.

Škoda Fabia dostala tříválec 1.0 TSI. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

V malých autech dávají přeplňované tříválce smysl. Nejen díky své pružnosti v nižších otáčkách se totiž hodí do městského provozu, kde auta velikosti Fabie tráví většinu času. Škodovka nabídne ve svém bestselleru hned dvě výkonové varianty – 70 kW (95 k) nebo 81 kW (110 k). Pro připomenutí, končící dvanáctistovka TSI je k dispozici s výkonem 66 kW (90 k) nebo 81 kW (110 k).

Přímé porovnání obou motorů prozradí, že tříválec je svou kompaktní konstrukcí a lehkou klikovou skříni z hliníkové slitiny o deset kilogramů lehčí než dosud používaná jednotka. Zvýšením vstřikovacího tlaku až na 250 barů nabízí také v obou výkonnostních verzích lepší dynamické parametry a až o šest procent nižší spotřebu paliva. Bát se nemusíte ani kultivovanosti, a to i přes absenci vyvažovací hřídele. Škoda použila například písty z hliníkové slitiny nebo kované ojnice. Nízké spotřebě pomáhá olejové čerpadlo s plynule regulovatelným výkonem.

Zatímco slabší verze dostane pouze pětistupňovou manuální převodovku, ta silnější, s výrazně zlepšenou pružností, se chlubí šestistupňovým manuálem i sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. V nabídce pochopitelně nebudou chybět obě karosářské varianty, na jejichž detailní technické parametry se můžete podívat v následující tabulce.

Technické údaje

Fabia 1.0 TSI Fabia Combi 1.0 TSI
Výkon: 70 kW 81 kW 81 kW 70 kW 81 kW 81 kW
Toč. moment: 160 Nm 200 Nm 200 Nm 160 Nm 200 Nm 200 Nm
Převodovka: 5 MT 6 MT 7 DSG 5 MT 6 MT 7 DSG
Zrychlení: 10,6 s 9,5 s NA s 10,8 s 9,6 s NA s
Max. rychlost: 185 km/h 196 km/h NA km/h 187 km/h 199 km/h NA km/h
Spotřeba: 4,3 l 4,4 l 4,5 l 4,3 l 4,4 l 4,5 l

S novými tříválci přichází také vylepšená výbava. Litrové motory tak mohou mít například adaptivní tempomat, udržující do rychlosti 160 km/h nejen zvolenou rychlost jízdy, ale také bezpečný odstup od vozů před sebou. Již z dřívějška mají vybrané verze Front Assist, multikolizní brzdu nebo rozpoznávání únavy řidiče. Z větších modelů Octavia nebo Kodiaq si Fabia půjčuje online služby Škoda Connect, dělící se do kategorií Infotainment Online a Care Connect.

Ta první v kombinaci s navigací Amundsen například umí informovat řidiče o situaci na zvolené trase v reálném čase, přinášet ceny paliva nebo dostupnost parkovacích míst. Care Connect má pro změnu SIM kartu, nechybí tak automatické tísňové volání, možnost kontaktovat servisní linku při poruše nebo proaktivní servis. Na trh vstoupí Fabia 1.0 TSI ve výbavových stupních Active, Ambition, Style a Monte Carlo. Chybět nebude ani akční model Trumf.

Vytisknout

Diskuze: Revoluce u Škody Fabia! Volkswagen si konečně vzpomněl, že ji vyrábí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

reklama

Doporučujeme

ABT poladilo Audi S5. Výsledkem je neoficiální RS5

ABT nám zkrátilo čekání na nabušenou Audi RS5

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud