Revoluce u Škody Fabia! Volkswagen si konečně vzpomněl, že ji vyrábí

ar6, 1. března 2017, 10:30 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Litrový tříválec TSI se po modelech Volkswagenu začíná dostávat také do nových Škodovek. Průkopníkem byla Octavia, v rámci modelové péče ho nedávno dostal Rapid a nyní se přidává i Fabia. V nabídce tak již neuvidíme přeplňovanou čtyřválcovou dvanáctistovku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Fabia dostala tříválec 1.0 TSI.

Škoda Fabia dostala tříválec 1.0 TSI. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

V malých autech dávají přeplňované tříválce smysl. Nejen díky své pružnosti v nižších otáčkách se totiž hodí do městského provozu, kde auta velikosti Fabie tráví většinu času. Škodovka nabídne ve svém bestselleru hned dvě výkonové varianty – 70 kW (95 k) nebo 81 kW (110 k). Pro připomenutí, končící dvanáctistovka TSI je k dispozici s výkonem 66 kW (90 k) nebo 81 kW (110 k).

Přímé porovnání obou motorů prozradí, že tříválec je svou kompaktní konstrukcí a lehkou klikovou skříni z hliníkové slitiny o deset kilogramů lehčí než dosud používaná jednotka. Zvýšením vstřikovacího tlaku až na 250 barů nabízí také v obou výkonnostních verzích lepší dynamické parametry a až o šest procent nižší spotřebu paliva. Bát se nemusíte ani kultivovanosti, a to i přes absenci vyvažovací hřídele. Škoda použila například písty z hliníkové slitiny nebo kované ojnice. Nízké spotřebě pomáhá olejové čerpadlo s plynule regulovatelným výkonem.

Zatímco slabší verze dostane pouze pětistupňovou manuální převodovku, ta silnější, s výrazně zlepšenou pružností, se chlubí šestistupňovým manuálem i sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG. V nabídce pochopitelně nebudou chybět obě karosářské varianty, na jejichž detailní technické parametry se můžete podívat v následující tabulce.

Technické údaje

Fabia 1.0 TSI Fabia Combi 1.0 TSI
Výkon: 70 kW 81 kW 81 kW 70 kW 81 kW 81 kW
Toč. moment: 160 Nm 200 Nm 200 Nm 160 Nm 200 Nm 200 Nm
Převodovka: 5 MT 6 MT 7 DSG 5 MT 6 MT 7 DSG
Zrychlení: 10,6 s 9,5 s NA s 10,8 s 9,6 s NA s
Max. rychlost: 185 km/h 196 km/h NA km/h 187 km/h 199 km/h NA km/h
Spotřeba: 4,3 l 4,4 l 4,5 l 4,3 l 4,4 l 4,5 l

S novými tříválci přichází také vylepšená výbava. Litrové motory tak mohou mít například adaptivní tempomat, udržující do rychlosti 160 km/h nejen zvolenou rychlost jízdy, ale také bezpečný odstup od vozů před sebou. Již z dřívějška mají vybrané verze Front Assist, multikolizní brzdu nebo rozpoznávání únavy řidiče. Z větších modelů Octavia nebo Kodiaq si Fabia půjčuje online služby Škoda Connect, dělící se do kategorií Infotainment Online a Care Connect.

Ta první v kombinaci s navigací Amundsen například umí informovat řidiče o situaci na zvolené trase v reálném čase, přinášet ceny paliva nebo dostupnost parkovacích míst. Care Connect má pro změnu SIM kartu, nechybí tak automatické tísňové volání, možnost kontaktovat servisní linku při poruše nebo proaktivní servis. Na trh vstoupí Fabia 1.0 TSI ve výbavových stupních Active, Ambition, Style a Monte Carlo. Chybět nebude ani akční model Trumf.

Vytisknout

Diskuze: Revoluce u Škody Fabia! Volkswagen si konečně vzpomněl, že ji vyrábí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

ABT poladilo Audi S5. Výsledkem je neoficiální RS5

ABT nám zkrátilo čekání na nabušenou Audi RS5

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud