Koncern JLR vyvinul dva nové motory, které nabídnou dvě turba a výkon přes dvěstě koní. Nezbývá než zjistit, kdy a které modely ho dostanou, co říkáte?
Konkrétně se jedná o benzinovou jednotku z řady Ingenium, která bude opět kombinovaná s automatickou převodovkou ZF. Na výběr bude verze s pohonem zadních nebo všech kol a podle Jaguaru nový motor vyprodukuje 250 koní a 365 Nm točivého momentu. Krouťák bude dostupný již v pouhých 1200 otáčkách za minutu.
Podle technických dat pak Jaguar F-Pace s novým benziňákem zrychlí z 0 na 100 km / h za 6,8 sekundy na každém kilometru vyprodukuje 163 gramů emisí CO2. To vše se týká verze s pohonem zadních kol. U něj máme počítat se spotřebou 7,1 l / 100 km. Mimochodem, F-Pace nebude jediný vůz, který dostane šanci mít novou jednotku se dvěma turby. To samé čeká modely XE a XF. U nich čekejme zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,3 a 6,6 sekundy.
Snad nejzajímavější novinkou je však další motor, kterým je naftový čtyřválec Ingenium s 240 koňmi. Ten slibuje zkombinovat výkon s nízkými provozními náklady, takže máme pocit, že koncernový agregát 2,0 BiTDI má asi problém. Prakticky se jedná o posílenou verzi 20d, která dostala nové písty, klikovou hřídel a nové vstřikovače paliva. V ceníku se pak bude nacházet pod zkratkou 25d.
Ve standardu čekejme výhradně pohon všech kol AWD a osmistupňovou automatickou převodovku. Zbývá jen uvést, že SUV F-Pace 25d bude umět zrychlit z 0 na 100 km / h za 7,2 sekundy. O něco menší a lehčí sedan XE 25d to zvládne dokonce v čase 6,1 sekundy,
Oba nové motory přijdou začátkem příštího roku a krom toho model F-Pace dostane prvek výbavy známý jako super Dual View technologii. Ten se poprvé ukázal v největším Range Roveru a posádce vpředu umožňuje dívat se na dvě různé věci na středové obrazovce infotaimentu. Řidič tak vidí například palubní údaje a spolujezdec naopak svou oblíbený film díky televiznímu tuneru.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?