Koncern JLR vyvinul dva nové motory, které nabídnou dvě turba a výkon přes dvěstě koní. Nezbývá než zjistit, kdy a které modely ho dostanou, co říkáte?
Konkrétně se jedná o benzinovou jednotku z řady Ingenium, která bude opět kombinovaná s automatickou převodovkou ZF. Na výběr bude verze s pohonem zadních nebo všech kol a podle Jaguaru nový motor vyprodukuje 250 koní a 365 Nm točivého momentu. Krouťák bude dostupný již v pouhých 1200 otáčkách za minutu.
Podle technických dat pak Jaguar F-Pace s novým benziňákem zrychlí z 0 na 100 km / h za 6,8 sekundy na každém kilometru vyprodukuje 163 gramů emisí CO2. To vše se týká verze s pohonem zadních kol. U něj máme počítat se spotřebou 7,1 l / 100 km. Mimochodem, F-Pace nebude jediný vůz, který dostane šanci mít novou jednotku se dvěma turby. To samé čeká modely XE a XF. U nich čekejme zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,3 a 6,6 sekundy.
Snad nejzajímavější novinkou je však další motor, kterým je naftový čtyřválec Ingenium s 240 koňmi. Ten slibuje zkombinovat výkon s nízkými provozními náklady, takže máme pocit, že koncernový agregát 2,0 BiTDI má asi problém. Prakticky se jedná o posílenou verzi 20d, která dostala nové písty, klikovou hřídel a nové vstřikovače paliva. V ceníku se pak bude nacházet pod zkratkou 25d.
Ve standardu čekejme výhradně pohon všech kol AWD a osmistupňovou automatickou převodovku. Zbývá jen uvést, že SUV F-Pace 25d bude umět zrychlit z 0 na 100 km / h za 7,2 sekundy. O něco menší a lehčí sedan XE 25d to zvládne dokonce v čase 6,1 sekundy,
Oba nové motory přijdou začátkem příštího roku a krom toho model F-Pace dostane prvek výbavy známý jako super Dual View technologii. Ten se poprvé ukázal v největším Range Roveru a posádce vpředu umožňuje dívat se na dvě různé věci na středové obrazovce infotaimentu. Řidič tak vidí například palubní údaje a spolujezdec naopak svou oblíbený film díky televiznímu tuneru.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?