Koncern JLR vyvinul dva nové motory, které nabídnou dvě turba a výkon přes dvěstě koní. Nezbývá než zjistit, kdy a které modely ho dostanou, co říkáte?
Konkrétně se jedná o benzinovou jednotku z řady Ingenium, která bude opět kombinovaná s automatickou převodovkou ZF. Na výběr bude verze s pohonem zadních nebo všech kol a podle Jaguaru nový motor vyprodukuje 250 koní a 365 Nm točivého momentu. Krouťák bude dostupný již v pouhých 1200 otáčkách za minutu.
Podle technických dat pak Jaguar F-Pace s novým benziňákem zrychlí z 0 na 100 km / h za 6,8 sekundy na každém kilometru vyprodukuje 163 gramů emisí CO2. To vše se týká verze s pohonem zadních kol. U něj máme počítat se spotřebou 7,1 l / 100 km. Mimochodem, F-Pace nebude jediný vůz, který dostane šanci mít novou jednotku se dvěma turby. To samé čeká modely XE a XF. U nich čekejme zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,3 a 6,6 sekundy.
Snad nejzajímavější novinkou je však další motor, kterým je naftový čtyřválec Ingenium s 240 koňmi. Ten slibuje zkombinovat výkon s nízkými provozními náklady, takže máme pocit, že koncernový agregát 2,0 BiTDI má asi problém. Prakticky se jedná o posílenou verzi 20d, která dostala nové písty, klikovou hřídel a nové vstřikovače paliva. V ceníku se pak bude nacházet pod zkratkou 25d.
Ve standardu čekejme výhradně pohon všech kol AWD a osmistupňovou automatickou převodovku. Zbývá jen uvést, že SUV F-Pace 25d bude umět zrychlit z 0 na 100 km / h za 7,2 sekundy. O něco menší a lehčí sedan XE 25d to zvládne dokonce v čase 6,1 sekundy,
Oba nové motory přijdou začátkem příštího roku a krom toho model F-Pace dostane prvek výbavy známý jako super Dual View technologii. Ten se poprvé ukázal v největším Range Roveru a posádce vpředu umožňuje dívat se na dvě různé věci na středové obrazovce infotaimentu. Řidič tak vidí například palubní údaje a spolujezdec naopak svou oblíbený film díky televiznímu tuneru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.