Koncern JLR vyvinul dva nové motory, které nabídnou dvě turba a výkon přes dvěstě koní. Nezbývá než zjistit, kdy a které modely ho dostanou, co říkáte?
Konkrétně se jedná o benzinovou jednotku z řady Ingenium, která bude opět kombinovaná s automatickou převodovkou ZF. Na výběr bude verze s pohonem zadních nebo všech kol a podle Jaguaru nový motor vyprodukuje 250 koní a 365 Nm točivého momentu. Krouťák bude dostupný již v pouhých 1200 otáčkách za minutu.
Podle technických dat pak Jaguar F-Pace s novým benziňákem zrychlí z 0 na 100 km / h za 6,8 sekundy na každém kilometru vyprodukuje 163 gramů emisí CO2. To vše se týká verze s pohonem zadních kol. U něj máme počítat se spotřebou 7,1 l / 100 km. Mimochodem, F-Pace nebude jediný vůz, který dostane šanci mít novou jednotku se dvěma turby. To samé čeká modely XE a XF. U nich čekejme zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,3 a 6,6 sekundy.
Snad nejzajímavější novinkou je však další motor, kterým je naftový čtyřválec Ingenium s 240 koňmi. Ten slibuje zkombinovat výkon s nízkými provozními náklady, takže máme pocit, že koncernový agregát 2,0 BiTDI má asi problém. Prakticky se jedná o posílenou verzi 20d, která dostala nové písty, klikovou hřídel a nové vstřikovače paliva. V ceníku se pak bude nacházet pod zkratkou 25d.
Ve standardu čekejme výhradně pohon všech kol AWD a osmistupňovou automatickou převodovku. Zbývá jen uvést, že SUV F-Pace 25d bude umět zrychlit z 0 na 100 km / h za 7,2 sekundy. O něco menší a lehčí sedan XE 25d to zvládne dokonce v čase 6,1 sekundy,
Oba nové motory přijdou začátkem příštího roku a krom toho model F-Pace dostane prvek výbavy známý jako super Dual View technologii. Ten se poprvé ukázal v největším Range Roveru a posádce vpředu umožňuje dívat se na dvě různé věci na středové obrazovce infotaimentu. Řidič tak vidí například palubní údaje a spolujezdec naopak svou oblíbený film díky televiznímu tuneru.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?