Jsou věci, které byste během řízení neměli nikdy zkoušet, ale vždycky jste chtěli vědět, co se stane, když je zkusíte. Mezi takové experimenty patří zařazení zpátečky v průběhu plynulé jízdy. Co se stane potom?
Zkusit zařadit zpátečku během plynulé jízdy jistě napadlo velké množství řidičů, možná nějaký dokonce čte tyto řádky. U většiny ale převládne strach z možného poškození vozu nebo vážné nehody a podobný experiment raději ihned zavrhne. Nakonec se ale našel někdo, kdo tuto věc zkusil. Magazín Auto Vlog vzal do běžného provozu Ford Fusion (u nás Mondeo) s automatickou převodovkou a v průběhu jízdy zařadil zpátečku.
Čtěte také:Vše o sněhových řetězech. Víte, jaké typy existují a jak je používat?
Na samotném řidiči byla vidět nervozita a jak sám přiznal, čekal rozbití převodovky nebo motoru. Překvapivě se ale auto nezastavilo, nevydalo žádný podivný zvuk, nezačalo pípat a ani se nerozbilo. Ford pokračoval normálně v jízdě vpřed, na obrazovce infotainmentu se ale objevil obraz z parkovací kamery a svou činnost, v domnění, že bude řidič couvat, zahájil i zadní parkovací asistent.
Toto platí ale pouze pro onen Ford Fusion. U vozidel s manuální převodovkou je nutné dostat se pod nějakou určitou rychlost, během plynulé jízdy konstantní rychlostí se nikdy nepodaří zařadit zpátečku. Technika to v zájmu bezpečnosti i vlastní ochrany zkrátka nedovolí.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?