Vybila se vám v autě mrazem baterie? Tohle pomůže

ar6, 12. ledna 2017, 23:17 Aktualizováno 13.1.2017, 01:44 Google+

Známe to asi všichni. Je zima a zrovna je nutná cesta autem. Rychlý pohled na předpověď říká, že venku už několikátou noc mrzlo a celý den sněží. Zkrátka podmínky, do nichž by ani psal nevyhnal. Jenže, autem zkrátka musíte odjet. Odhrabete z něj sníh, odmrazíte okna a zrcátka a chcete vyrazit. Jenomže, baterie je vybitá. Co v takovém případě dělat?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 26.01. 13:12) Napište svůj názor
Co dělat v zimě s vybitou autobaterií?

Co dělat v zimě s vybitou autobaterií? | foto: Pexels.com

Sdílejte článek

Základem pro hladký start v zimním počasí je mít kvalitní autobaterii. Vůbec nejlepší je v případě hodně tuhých mrazů baterii z vozu, po dobu jeho nepoužívání, vyndat a nechat na nějakém teplejším místě, kde nedojde k jejímu extrémnímu opotřebení a následnému vybití (nebo parkovat v garáži). Pokud už baterie ve voze zůstala a nejste si jistí, že vám dovolí nastartovat, je potřeba co nejvíce maximalizovat její výkon. To jde jednoduše tak, že vypnete všechny elektronické přístroje, a to včetně rádia, světel nebo topení.

Pak zkuste po dobu asi 20 sekund otočit klíčkem v zapalování. Pokud v tuto chvíli auto nestartuje, počkejte několik minut a proces s klíčkem opakujte. Důležité je také dbát na správnou práci s plynovým pedálem. U starších automobilů s karburátorem proto ještě v zaparkovaném automobilu mírně sešlápněte plynový pedál, čímž vženete trochu paliva do sání a celému startovacímu procesu pomůžete. U automobilů novějších se vstřikováním paliva však proces s plynovým pedálem nedělejte. Pokud však auto stále nestartuje a proceduru s klíčkem a případně i plynovým pedálem jste vyzkoušeli několikrát (doporučuje se maximálně třikrát), je potřeba přejít k dalšímu kroku.

Tím může být pohled do manuálu, kde by měl být popsán postup pro studený start toho konkrétního vozu. Ne vždycky je ale manuál při ruce, ke slovu tedy přijdou další metody. Jedna z nich nabádá k vytažení baterie a jejímu zahřátí, což je ale také doporučená prevence před jejím zamrznutím. Proces nabíjení mimo vůz může zabrat i několik hodin, které ale nevždy majitel vozu má, tím pádem přijdou ke slovu startovací kabely. A (většinou) samozřejmě také nějaká dobrá duše s automobilem podobného výkonu. Obě auta musí být zaparkovaná co nejblíže sobě, aby kabely dosáhly od jedné baterie ke druhé.

Nejprve je podle Besipu nutné připojit kabel, nejčastěji červený, na plusový pól vybité baterie a jeho druhý konec na plusový pól nabité baterie. Posléze druhý kabel, nejčastěji černý, připojíme na minusový pól nabité baterie a jeho druhý konec na kostru motoru auta s vybitou baterií. Následuje start nejprve nabitého vozu, který tak nabije „mrtvou“ baterii. Po nějaké chvíli nastartujte i vůz s vybitým akumulátorem. Kabely odpojujte ve chvíli, kdy oba motory běží, především ale v opačném pořadí. To znamená nejprve od kostry motoru a pak od plusového pólu. Původně vybitou baterii je pak dobré dobít nejméně hodinovou jízdou. V některých případech se také doporučuje akumulátor úplně vyměnit za nový.

Zdroj: Besip, smartmotorist.com

Vytisknout

Diskuze: Vybila se vám v autě mrazem baterie? Tohle pomůže

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 26.01.2017 13:12 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

NGDV

Jako z animovaného filmu, US Post modernizuje vozový park

Čtvrtá generace Škody Fabie zatím stále ještě skrývá svoji podobu

Nová Škoda Fabia, větší, sportovnější, bezpečnější. A motory?

Čerpací stanice Shell

Shell připravil oleje s neutrální uhlíkovou stopou

Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

Peugeot představil nové logo. Už jedenácté...

První test zimních pneumatik pro rok 2018 (Uniroyal  MS plus 77)

Tohle zamrzí. Mladíkovi nedal viník přednost, přesto odškodnění v milionech nedostane

Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Škoda dosáhla špičkové aerodynamické účinnosti u velkého Enyaqu iV

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc

Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc. Má to však své ale...

U příležitosti 3. výročí značky Cupra byl oficiálně představen limitovaný model Formentor VZ5

Cupra slaví, limitovaný Formentor VZ5 je hozenou rukavicí do stojatých prémiových vod SUV

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Majitelé elektromobilů zatleskají. Další dvě rychlodobíjecí stanice tam, kde jsou nejvíc třeba

Škoda Superb

Test ojetiny - Škoda Superb 2.0 TDI, za 400 tisíc manažerská limuzína

Mercedes benz C W206

Problém u Mercedesu. Unikly fotky nového modelu třídy C W206

Volkswagen Tiguan eHybrid kombinuje zážehový motor 1.4 TSI (110 kW / 150 k) s elektromotorem (85 kW / 116 k) a s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG

Tiguan eHybrid je už možné objednat i v Česku. Bez milionu to ale nepůjde...

Škoda vystavila skici modelu Kushaq pro indický trh

Škoda vystavila skici modelu Kushaq. Nebude ho škoda pro Indii?

Honda ukázala nové HR-V inspirované kupé a s hybridem v základu

Honda ukázala nové HR-V inspirované kupé a s hybridem v základu

Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Škoda představuje Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

reklama

Doporučujeme

Očištěný vůz od sněhu a ledu

Prohnete se! Za sníh a led na střeše auta zaplatíte tučné pokuty + PŘEHLED

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test ojetiny - Škoda Superb 2.0 TDI, za 400 tisíc manažerská limuzína

  2. Tiguan eHybrid je už možné objednat i v Česku. Bez milionu to ale nepůjde...

  3. Tohle zamrzí. Mladíkovi nedal viník přednost, přesto odškodnění v milionech nedostane

  4. Nová Škoda Fabia, větší, sportovnější, bezpečnější. A motory?

  5. Cupra slaví, limitovaný Formentor VZ5 je hozenou rukavicí do stojatých prémiových vod SUV

  6. Volkswagen ID.3 v Česku už za méně než 900 tisíc. Má to však své ale...

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud