Obludné BMW X6 dostalo nový bodykit od firmy AC Schnitzer. Ten změnil přední i zadní část a klasickou verzi proměnil v ostré Mko.
Karoserie totiž dostala nové zadní křídlo, zakázkové výfukové potrubí anebo 22" disky kol. Kontroverznost auta je tak díky tomu na mnohem vyšší úrovni. Někdo jej totiž naprosto nesnáší, druzí ho naopak milují a chtějí ho mít ve své garáži. Přitom je X6 ve srovnání s X5 o podstatnou část nepraktičtější.
A právě proto AC Schnitzer chtěl tyhle dva světy lidí více sblížit a připravil si optický tuning. Vybral si k tomu verzi xDrive50i, coz obnáší pod kapotou instalovaný dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem 4,4litru. Jeho výkon dosahuje 449 koní a točivý moment 650 Nm je posílán na všechna čtyři kola.
Zcela nový bodykit doplňují také nové kryty zpětných zrcátek a difuzor integrovaný do zadního nárazníku. Pro lepší zvukový projev se bude určitě hodit upravený výfukový systém, který ale na druhou stranu nepřidal ani jeden kůň výkonu. I tak je tohle pro někoho šíleně divné BMW dostatečně rychlé a dravé.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.