Už se vám někdy stalo, že při nájezdu na dálnici jste omylem vjeli do jejího výjezdu? Občas se to může přihodit, především v noci a v úseku, kde jedete poprvé v životě. A právě na tohle už delší dobu myslí u Fordu.
Jeho techici vymysleli nový bezpečností systém, který by měl tomuto někdy až vražednému omylu zabránit. Podle průzkumu se ročně jen v Německu najde okolo dvaceti lidí, kteří přijdou díky této chybě o svůj život. Ford tak přichází jako první s novým systémem, který má obecně tuhle problematiku vyřešit.
Asistenční systém ke své práci využívá dvě kamery za čelním oknem, které spolupracují s navigací. Pokud pak řidič mine na nájezdu na dálnici značku zákazu vjezdu, na středovém displeji se má rozsvítit varovný systém, jenž bude podpořen hlasitým zvukovým signálem.To by mělo donutit řidiče zpozornit, že asi něco není v pořádku.
Nová vychytávka je hodně dobrým nápadem, který ocení jistě každý z nás. Bohužel to ale zatím vypadá, že v Čechách se jí jen tak nedočkáme. Nový bezpečnostní systém má být zatím dostupný v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Až později se jeho nabídka rozšíří do zbytku Evropy, tedy i k nám.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.