Už se vám někdy stalo, že při nájezdu na dálnici jste omylem vjeli do jejího výjezdu? Občas se to může přihodit, především v noci a v úseku, kde jedete poprvé v životě. A právě na tohle už delší dobu myslí u Fordu.
Jeho techici vymysleli nový bezpečností systém, který by měl tomuto někdy až vražednému omylu zabránit. Podle průzkumu se ročně jen v Německu najde okolo dvaceti lidí, kteří přijdou díky této chybě o svůj život. Ford tak přichází jako první s novým systémem, který má obecně tuhle problematiku vyřešit.
Asistenční systém ke své práci využívá dvě kamery za čelním oknem, které spolupracují s navigací. Pokud pak řidič mine na nájezdu na dálnici značku zákazu vjezdu, na středovém displeji se má rozsvítit varovný systém, jenž bude podpořen hlasitým zvukovým signálem.To by mělo donutit řidiče zpozornit, že asi něco není v pořádku.
Nová vychytávka je hodně dobrým nápadem, který ocení jistě každý z nás. Bohužel to ale zatím vypadá, že v Čechách se jí jen tak nedočkáme. Nový bezpečnostní systém má být zatím dostupný v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Až později se jeho nabídka rozšíří do zbytku Evropy, tedy i k nám.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?