U japonské automobilky Toyota si musí v posledních dnech její vedení trhat vlasy z nervů. Po děsivém testu ohledně stability nového pickupu Hilux se totiž musí do servisů dostavit 91 585 modelů Prius
Ty jsou v americké speficikaci a hrozí u nich výpadek parkovací brzdy. Závada na brzdách si dokonce vyžádala zastavení produkce modelu jak to tak už v USA bývá, na vše přišel Národní úřad pro bezpečnost na silnicích. Celý problém se týká toho, že nožní parkovací brzda funguje na základě lanka, které se může znenadání přetrhnout.
Toyota přitom o této závadě ví už od letošního května, ovšem až včera se na vše přišlo "veřejně". Poprvé se přitom přerušení lanka k zadním brzdám stalo u jednoho z amerických dealerů. Je trošku s podivem, že Toyota na vše upozornila až teď, když je už zaznamenáno 67 případů, kdy se auto zabrzdilo a následně došlo k prasknutí lanovodu.
Psali jsme: Nová Toyota Hilux má zásadní problém se stabilitou. Tohle byste měli vidět
O to horší je fakt, že 19 500 klasických Priusů (žádné další odvozené verze se chyba netýká) stojí v USA ladem a nelze je prodat. A pokud by to náhodou chtěli udělat, musí každý z vozů zajet do servisu, kde bude na lanovod doinstalováno dodatečné upevnění. Štěstím je tak jedině to, že zatím se ve spojitosti s vadnou parkovací brzdou nestala žádná nehoda.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.