Již čtyři roky máme díky Porsche možnost zakoupit omlazenou 911ku se sedmistupňovým manuálem. Ten je unikátem mezi sportovními auty, jenže brzy se může stát, že o něj přijdeme.
Jelikož byl sedmikvalt dán do nabídky proto, aby se snížili emise oxidu dusíku, měla tahle převodovka svůj jistý smysl. Jenže po příchodu přeplňovaných motorům se najednou výhoda sedmičky ztrácí. Motory s turbem totiž mají delší převody, a proto zde vlastně postačí klasická šestka, na kterou jsou otáčky nízké.
Někteří zákazníci Porsche navíc stále chtějí bleskurychlý automat PDK a je doslova k nevíře, že každým rokem procento zájemců o "automatické Porsche" narůstá. Vždyť tyhle auta byla vždy puristickými stroji a ještě před deseti lety by si asi nikdo netipl, jaký úspěch bude mít automat v Porsche. Ještě, že tady máme manuální a poctivou 911 R.
Kolegové z webu Roadandtrack.com naštěstí přichází se zprávou, která cituje šéfa výzkumu a vývoje u Porsche. Ten řekl, že zájem o manuální šestikvalt je dostatečně velký a tak je otázkou krátkého času, kdy se místo manuálu se sedmičkou na hlavici řadící páky, objeví starý dobrý šestikvalt. Sedmička prostě ztrácí svůj potenciál a firma na to musí reagovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.