Již čtyři roky máme díky Porsche možnost zakoupit omlazenou 911ku se sedmistupňovým manuálem. Ten je unikátem mezi sportovními auty, jenže brzy se může stát, že o něj přijdeme.
Jelikož byl sedmikvalt dán do nabídky proto, aby se snížili emise oxidu dusíku, měla tahle převodovka svůj jistý smysl. Jenže po příchodu přeplňovaných motorům se najednou výhoda sedmičky ztrácí. Motory s turbem totiž mají delší převody, a proto zde vlastně postačí klasická šestka, na kterou jsou otáčky nízké.
Někteří zákazníci Porsche navíc stále chtějí bleskurychlý automat PDK a je doslova k nevíře, že každým rokem procento zájemců o "automatické Porsche" narůstá. Vždyť tyhle auta byla vždy puristickými stroji a ještě před deseti lety by si asi nikdo netipl, jaký úspěch bude mít automat v Porsche. Ještě, že tady máme manuální a poctivou 911 R.
Kolegové z webu Roadandtrack.com naštěstí přichází se zprávou, která cituje šéfa výzkumu a vývoje u Porsche. Ten řekl, že zájem o manuální šestikvalt je dostatečně velký a tak je otázkou krátkého času, kdy se místo manuálu se sedmičkou na hlavici řadící páky, objeví starý dobrý šestikvalt. Sedmička prostě ztrácí svůj potenciál a firma na to musí reagovat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.