Německý Volkswagen stíhá jedna pohroma za druhou. Nejdříve se ukázal skandál s naftovými jednotkami, pak mu subdodavatel přestal dodávat díly a nyní musí do servisů třicet tisíc kusů aut s logem VW a pohonem na zemní plyn.
Svolávací akce se vztahuje na modely Caddy, Passat a Touran, přičemž všichni by mohli mít problémy s tlakovými lahvemi. V důsledku koroze totiž může dojít k oslabení vnějšího pláště a riziku zranění. Každý kus tak projde pečlivou kontrolou a případnou bezplatnou výměnou lahví.
Málokdo z vás asi ví, že tohle není případ takové svolávací akce. Již letos v červenci muselo do servisů 5900 kusů Touranu s pohonem na zemní plyn z let výroby 2006 až 2009. Kromě něj se však postupně zjistilo, že problémy by mohl mít také Passat a Caddy s datem výroby do roku 2010.
A co vlastně konkrétně hrozí za nebezpečí? Plynové lahve v případě poškození pláště nejsou nijak chráněny před korozí. Oslabení pláště lahví v důsledku koroze pak může vest k prasknutí a hodně nepěkné nehodě. Každý majitel postiženého vozu dostane pozvánku do servisu, přičemž do té doby by měl využívat výhradně benzinový pohon.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.