Německý Volkswagen stíhá jedna pohroma za druhou. Nejdříve se ukázal skandál s naftovými jednotkami, pak mu subdodavatel přestal dodávat díly a nyní musí do servisů třicet tisíc kusů aut s logem VW a pohonem na zemní plyn.
Svolávací akce se vztahuje na modely Caddy, Passat a Touran, přičemž všichni by mohli mít problémy s tlakovými lahvemi. V důsledku koroze totiž může dojít k oslabení vnějšího pláště a riziku zranění. Každý kus tak projde pečlivou kontrolou a případnou bezplatnou výměnou lahví.
Málokdo z vás asi ví, že tohle není případ takové svolávací akce. Již letos v červenci muselo do servisů 5900 kusů Touranu s pohonem na zemní plyn z let výroby 2006 až 2009. Kromě něj se však postupně zjistilo, že problémy by mohl mít také Passat a Caddy s datem výroby do roku 2010.
A co vlastně konkrétně hrozí za nebezpečí? Plynové lahve v případě poškození pláště nejsou nijak chráněny před korozí. Oslabení pláště lahví v důsledku koroze pak může vest k prasknutí a hodně nepěkné nehodě. Každý majitel postiženého vozu dostane pozvánku do servisu, přičemž do té doby by měl využívat výhradně benzinový pohon.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?