Německý Volkswagen stíhá jedna pohroma za druhou. Nejdříve se ukázal skandál s naftovými jednotkami, pak mu subdodavatel přestal dodávat díly a nyní musí do servisů třicet tisíc kusů aut s logem VW a pohonem na zemní plyn.
Svolávací akce se vztahuje na modely Caddy, Passat a Touran, přičemž všichni by mohli mít problémy s tlakovými lahvemi. V důsledku koroze totiž může dojít k oslabení vnějšího pláště a riziku zranění. Každý kus tak projde pečlivou kontrolou a případnou bezplatnou výměnou lahví.
Málokdo z vás asi ví, že tohle není případ takové svolávací akce. Již letos v červenci muselo do servisů 5900 kusů Touranu s pohonem na zemní plyn z let výroby 2006 až 2009. Kromě něj se však postupně zjistilo, že problémy by mohl mít také Passat a Caddy s datem výroby do roku 2010.
A co vlastně konkrétně hrozí za nebezpečí? Plynové lahve v případě poškození pláště nejsou nijak chráněny před korozí. Oslabení pláště lahví v důsledku koroze pak může vest k prasknutí a hodně nepěkné nehodě. Každý majitel postiženého vozu dostane pozvánku do servisu, přičemž do té doby by měl využívat výhradně benzinový pohon.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.