Mysleli jste si, že Volkswagen Golf GTI Clubsport S stojí na vrcholu nabídky ostrých VW? Pak jste asi ještě nezaregistrovali poladěnou verzi Clubsport od firmy ABT.
Ta totiž ukrývá pod svou kapotou přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který v základu nabídne 265 koní a 350 Nm. Jenže to se technikům od ABTu zdálo málo, a tak využili své znalosti a navýšili jej na 340 koní. Točivý moment pak narostl na 430 Nm.
Díky tomu se zlepšilo zrychlení z 0 na 100 km/h, které nyní činí pouhých 5,6 sekundy. Maximální nejvyšší rychlost činí 265 km/h, což je nebezpečně blízko teritoriu, kde se pohybuje Honda Civic Type R. Ta umí jen o pět kilometrů víc.
Společně s úpravou motoru došlo i na úpravy podvozku, zákazník má možnost zakoupit tvrdší tlumiče, nižší pružiny a tužší stabilizátory. V nabídce jsou také odlehčená litá sportovní kola v rozměru 18, 19 a 20 palců.
A kolik to vše stojí? Za úpravu motoru zaplatí klient 2490 euro, což je v přepočtu skoro 70 tisíc korun. Za tuhle cenu ale dostanete Golfa GTI, který to bude umět na silnici pořádně rozpálit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.