Ford musí v celé Severní Americe svolat do servisů 830 tisíc vozidel, aby zabránil neskutečně nebezpečnému problému. Za jízdy se jim mohou otevřít dveře.
Možná nejzajímavější svolávací akce v historii Fordu se týká modelů C-Max (2013 až 2015), Escape (2013 až 2015), Focus (2012 až 2015), Mustang (2015), Transit Connect (2014 až 2016) a Lincolnu MKC (2015). To není vůbec malý seznam a všechny uvedené modely jsou na silnicích v USA často k vidění.
Podle Fordu za vše může zámek dveří. Ten má nastaven příliš velkou citlivost na vibrace a na změnu teploty. Díky tomu jsou v ohrožení především majitelé ze států Arkansas, Arizona, Kalifornie, Florida, Georgia, Hawaii, Louisiana, Mississippi, Nové Mexiko, Nevada, Oklahoma, Texas, Utah, Oregon a také Washington.
Vše pak spočívá v tom, že zámek se po přejetí větší nerovnosti (nebo při změně teploty) odjistí a dveře se otevřou. Tento neuvěřitelný fakt má navíc na svědomí již jedno zranění. Proto se vším Ford vyrukoval tak rychle a nechce ztrácet čas, aby nedošlo k dalším nehodám. A jak je to s Evropany? To se ve zprávě neuvádí, doufejme, že se nás to netýká.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?