Ford musí v celé Severní Americe svolat do servisů 830 tisíc vozidel, aby zabránil neskutečně nebezpečnému problému. Za jízdy se jim mohou otevřít dveře.
Možná nejzajímavější svolávací akce v historii Fordu se týká modelů C-Max (2013 až 2015), Escape (2013 až 2015), Focus (2012 až 2015), Mustang (2015), Transit Connect (2014 až 2016) a Lincolnu MKC (2015). To není vůbec malý seznam a všechny uvedené modely jsou na silnicích v USA často k vidění.
Podle Fordu za vše může zámek dveří. Ten má nastaven příliš velkou citlivost na vibrace a na změnu teploty. Díky tomu jsou v ohrožení především majitelé ze států Arkansas, Arizona, Kalifornie, Florida, Georgia, Hawaii, Louisiana, Mississippi, Nové Mexiko, Nevada, Oklahoma, Texas, Utah, Oregon a také Washington.
Vše pak spočívá v tom, že zámek se po přejetí větší nerovnosti (nebo při změně teploty) odjistí a dveře se otevřou. Tento neuvěřitelný fakt má navíc na svědomí již jedno zranění. Proto se vším Ford vyrukoval tak rychle a nechce ztrácet čas, aby nedošlo k dalším nehodám. A jak je to s Evropany? To se ve zprávě neuvádí, doufejme, že se nás to netýká.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.