Postupem času jsou z nových vytlačovány některé prvky výbavy. Tlačítka jsou někdy nahrazena ikonkou na dotykovém displeji a teď to vypadá, že brzo přijdeme i o zpětná zrcátka.
Japonsko totiž před třemi týdny schválilo použití vozů, které mají místo zrcátek digitální kamery. Toho se jako první chytla firma Ichikoh Industries, která má již dnes připraven produkt Smart Rear View Mirror. To je defacto zpětné zrcátko, které zobrazuje výstup z vzadu umístěné kamery.
Dosavadní zprávy pak hovoří o tom, že služeb firmy začala využívat jedna japonská automobilka. Ta hodlá touto technologií osazený vůz střední třídy poslat na trh ještě letos v létě, přičemž do roku 2023 by mělo zhruba 29 procent vozů japonských značek používat video monitory namísto vnitřních zpětných zrcátek.
Dalších zhruba 12 procent vozů má dostat digitální kamery namísto vnějších zrcátek. Zásadním přínosem je navýšení bezpečnosti a snížení spotřeby u aut. Po Japonsku by se na schválení nového prvku výbavy měla domluvit i Evropa, k čemuž by mělo dojít ještě letos. Za dva roky pak nápad dorazí do USA a posledním trhem bude Čína.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.