Stanice měření emisí zaniknou, počet stanic technické kontroly naopak naroste

ar6, 25. května 2016, 04:00 Google+

Stanice technické kontroly zažily na začátku letošního roku několik poměrně zásadních změn, které ztížily řidičům průběh samotné prohlídky. Ministerstvo dopravy ale chystá i jeden pozitivní krok. V budoucnu totiž chce rozšiřovat počet stanic, což zajistí řidičům větší komfort. Nepůjde ale o jedinou plánovanou novinku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Stanice měření emisí v budoucnu zmizí, stanic technické kontroly bude víc.

Stanice měření emisí v budoucnu zmizí, stanic technické kontroly bude víc. | foto: farmet.cz

Sdílejte článek

Udělit oprávnění k provozování stanice technické kontroly (zkráceně STK) může v současnosti pouze krajský úřad, a to výpočtem na základě počtu registrovaných vozidel v daném správním obvodu. Pokud je podle této rovnice zjištěn dostatečný počet stanic (v současnosti jich je v Česku asi 370), další oprávnění udělena nejsou, a to i v případě nerovnoměrného rozdělení kontrolních míst napříč obvodem. Nyní chce ministerstvo tento způsob změnit.

Trh s provozováním STK by se mohl otevřít konkurenci, alespoň takový návrh úpravy zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, který by mohl vstoupit v platnost už příští rok, ministerstvo připravuje. „Chceme, aby se zvýšil počet stanic technických kontrol tam, kde aktuálně motoristům mohou chybět. STK budou tím pádem dostupnější a objednací lhůty se zkrátí. Díky tlaku konkurence by mohlo dojít i ke snížení cen,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok. Více stanic se může objevit i proto, že auta registrovaná v určitém obvodu vůbec nemusí být v tom samém obvodu provozována, a nemusí tam tedy ani absolvovat technickou prohlídku.

Vedle většího komfortu pro řidiče se touto změnu ministerstvo připravuje také na aplikaci evropské směrnice, kterou mají všechny členské státy povinnost provést do května 2018. Tento unijní předpis také požaduje, aby kontrolu emisí i technickou kontrolu prováděl jeden subjekt. Z trhu tak zmizí samostatné stanice měření emisí (těch je u nás aktuálně asi 1800) a zároveň se rozšíří pravomoci stanic technické kontroly. Pro řidiče tato změna přinese komfort absolvování obou prohlídek najednou a případné zjištěné nedostatky bude moci majitel vozidla řešit ihned a společně.

Vytisknout

Diskuze: Stanice měření emisí zaniknou, počet stanic technické kontroly naopak naroste

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda připravila Octavii pro náročnější, dynamickou verzi Sportline

Škoda Octavia obhájila nejvyšší hodnocení ve zpřísněném testu Euro NCAP

Ford Mustang Shelby GT 500 - Eleanor

V kůži Nicolase Cage, aneb v Čechách je k mání Eleanor, její cena Vás asi zarazí

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na letošní sestřih nehod a dalších nezdarů z legendárního Nürburgringu

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

Zima přišla, Das WeltAuto je připraveno

Obutím zimních pneumatik pouze na hnanou nápravu se vůz stane velice nestabilním

Kde jsou v Evropě povinné zimní pneumatiky? Stručný přehled a důležité právní předpisy

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

1 z 9 aut v České republice má stočené kilometry. Co ještě ukázal průzkum?

Kia Stinger GT v bílé barvě míří na evropské trhy.

Zbydou slzy, Kia Stinger GT končí, nastupuje EV6 GT na baterky

Mercedes-AMG S63 E Performance

Mercedes-AMG S63 E Performance, luxusní sedan s dynamikou super sportů

Volkswagen představí na jaře 2023 veřejnosti nový model ID.3

Nový Volkswagen ID.3 na skicách

Ilustrační foto

Snižování spotřeby energií? Riziko s tím spojené je vysoké

Toyota vvyvíjí vodíkový Hilux

Toyota vyvíjí vodíkový Hilux

Škoda Enyaq Coupé RS iV

Hattrick pro značku ŠKODA: ENYAQ COUPÉ RS iV má ocenění „Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku"

De Tomaso P900

De Tomaso P900, hypersport s V12, který umí točit až 12 300 ot./min

Ilustrační foto

McLaren musel prodat část vzácných veteránů, důvod prozradil

Ford Kuga 1.5 EcoBoost

TEST: Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-line X – stačí základní benzinový motor na větší SUV?

reklama

Doporučujeme

Luxgen S3 je nejnovějším automobilem na Tchaj-wanu.

I na Tchaj-wanu mají vlastní Volkswagen Golf, Luxgen S3 dostane i elektromotor

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes-AMG S63 E Performance, luxusní sedan s dynamikou super sportů

  2. Hattrick pro značku ŠKODA: ENYAQ COUPÉ RS iV má ocenění „Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku"

  3. Toyota vyvíjí vodíkový Hilux

  4. Nový Volkswagen ID.3 na skicách

  5. Snižování spotřeby energií? Riziko s tím spojené je vysoké

  6. Zbydou slzy, Kia Stinger GT končí, nastupuje EV6 GT na baterky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud