Stanice technické kontroly zažily na začátku letošního roku několik poměrně zásadních změn, které ztížily řidičům průběh samotné prohlídky. Ministerstvo dopravy ale chystá i jeden pozitivní krok. V budoucnu totiž chce rozšiřovat počet stanic, což zajistí řidičům větší komfort. Nepůjde ale o jedinou plánovanou novinku.
Udělit oprávnění k provozování stanice technické kontroly (zkráceně STK) může v současnosti pouze krajský úřad, a to výpočtem na základě počtu registrovaných vozidel v daném správním obvodu. Pokud je podle této rovnice zjištěn dostatečný počet stanic (v současnosti jich je v Česku asi 370), další oprávnění udělena nejsou, a to i v případě nerovnoměrného rozdělení kontrolních míst napříč obvodem. Nyní chce ministerstvo tento způsob změnit.
Trh s provozováním STK by se mohl otevřít konkurenci, alespoň takový návrh úpravy zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, který by mohl vstoupit v platnost už příští rok, ministerstvo připravuje. „Chceme, aby se zvýšil počet stanic technických kontrol tam, kde aktuálně motoristům mohou chybět. STK budou tím pádem dostupnější a objednací lhůty se zkrátí. Díky tlaku konkurence by mohlo dojít i ke snížení cen,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok. Více stanic se může objevit i proto, že auta registrovaná v určitém obvodu vůbec nemusí být v tom samém obvodu provozována, a nemusí tam tedy ani absolvovat technickou prohlídku.
Vedle většího komfortu pro řidiče se touto změnu ministerstvo připravuje také na aplikaci evropské směrnice, kterou mají všechny členské státy povinnost provést do května 2018. Tento unijní předpis také požaduje, aby kontrolu emisí i technickou kontrolu prováděl jeden subjekt. Z trhu tak zmizí samostatné stanice měření emisí (těch je u nás aktuálně asi 1800) a zároveň se rozšíří pravomoci stanic technické kontroly. Pro řidiče tato změna přinese komfort absolvování obou prohlídek najednou a případné zjištěné nedostatky bude moci majitel vozidla řešit ihned a společně.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.